Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.

Teraz jest 20 maja 2025, o 02:17

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
     Tytuł: Pilot RF
    PostNapisane: 21 paź 2013, o 23:17 
    Nowy

Witam wszystkich, przede wszystkim jestem początkującym użytkownikiem arduino, dopiero zaczynam całą zabawę, pierwsze kroki programowania już poczyniłem co nieco wiem ale i tak pewnie mało.
    Potrzebuję pomocy przy moim pierwszym projekcie jakim jest sterowanie za pomocą pilota RF ze stałym kodem (pilot dwuprzyciskowy dwukanałowy stosowany w popularnych radioliniach na alledrogo)
    Zakupiłem ową radiolinię ale chcę z niej wykorzystać tylko piloty i odbiornik radiowy do mojego Arduino UNO, ten odbiornik radiowy jest zbudowany na układzie SYN470R, domyślam się po przeczytaniu innych postów że do takich rzeczy używa się biblioteki WirtualWire.
    A teraz do rzeczy
    Pilot wysyła stały kod (dwa przyciski = dwa kody)
    Arduino odbiera kody i je porównuje czy są takie same jak zapisane w pamięci
    Jeżeli zgodne to np włącza Led
    i teraz sedno sprawy
    nie wiem jak to zrobić programowo, najpierw trzeba odczytać jakie kody wysyła pilot czy jest to do odczytania w serialmonitorze?
    później całe serce programu do odczytu i porównania kodów...
    Proszę o jakieś wskazówki mini poradnik za co z góry dziękuję i pozdrawiam

Adrian

cytowanie selektywne  Cytuj  
     Tytuł: Re: Pilot RF
    PostNapisane: 22 paź 2013, o 07:39 
    Użytkownik