Teraz przedstawię, jak powstała aplikacja na konkurs Rycerski, który to mnie nakłonił do stworzenia aplikacji w Java.
Utworzę aplikacje podobną to tej:
Dodanie bibliotek LIBUSB do projektu:
Pobieram pliki biblioteki w formacie *. jar ze strony
http://usb4java.org/ Archiwum zip pobieram z download, jest to plik usb4java-1.2.0.zip, następnie wypakowuję z archiwum pliki do folderu.
Dodaję pobraną bibliotekę do projektu:
Menu Project > Properties > zakladka Libraries > Add external Jar
Zaznaczam 3 pliki, zgodnie z architekturą komputera I posiadanym systemem operacyjnym.
Tak wygląda okno Eclipse z projektem o nazwie Pianka2 w wersji Javy 1.7, z dodanym okienkiem Frame1 i dodanymi bibliotekami LibUSB. Jeśli w tym miejscu usuniemy kod i wkleimy ten z końca poradnika uzyskamy gotową aplikacje.
Teraz dodam przyciski, labele, texbox ….
Robie dwuklik na nazwie pliki jFrame1.java i klikam Design.
Aby wstawiać elementy w dowolnym miejscu klikam Absolute layoyt i klikam na okno aplikacji.
Utworze aplikacje podobną do tej z poradnika:
1. Dodaje label informacyjny.
2. Dodaje textbox, będzie informował czy jest podłączony USBASP
3. Dodaję 2 buttony
4. Dodaję suwak i textbox do niego
5. Konfiguruje 2 timery
Kod wygląda teraz tak:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
A tak wygląda uruchomiona aplikacja:
Następnie pozostaje napisać trochę kodu:
Wykrywanie USBASP
Dodaje zmienne:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Device jest nie znane, klikam Import Device (org.usb4java)
Eclipse dodaje te linię i kompilacja przebiega bez błędu.
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
w ten sposób Eclipse dodaje potrzebne import
Dodałem Znajdz_USBASP i dodaję timery, jeden będzie co sekundę sprawdzał czy jest podłączony USBASP a drugi będzie miał za zadanie migać ledem o zmiennym interwale czasowym w zakresie od 1 do 5000 ms, wypieranym suwakiem.
Dla timerów potrzebne są:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Test aplikacji.
Po uruchomieniu:
Po 1 sekundzie:
Po włożeniu usbasp do portu komputera:
Tworzenie aplikacji Piank2.jar czyli pliku który można uruchomić jak plik exe :
Klikam File > Export
następnie Java > Runable Jar File > Next
wybieram project i miejsce w którym zapisany ma być plik Pianka2.jar i klikam Finish.
Ostateczny kod aplikacji:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.