Teraz przedstawię, jak powstała aplikacja na konkurs Rycerski, który to mnie nakłonił do stworzenia aplikacji w Java.
Utworzę aplikacje podobną to tej:
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/b09e6fe87d50abc2806dea686e758709.png)
Dodanie bibliotek LIBUSB do projektu:
Pobieram pliki biblioteki w formacie *. jar ze strony
http://usb4java.org/ Archiwum zip pobieram z download, jest to plik usb4java-1.2.0.zip, następnie wypakowuję z archiwum pliki do folderu.
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/923ac583438ecb7b711a8c985e900b88.png)
Dodaję pobraną bibliotekę do projektu:
Menu Project > Properties > zakladka Libraries > Add external Jar
Zaznaczam 3 pliki, zgodnie z architekturą komputera I posiadanym systemem operacyjnym.
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/9d83650d17ed7b2d410ff34fb68218a1.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/04bf50941eaf8820a2ab4b4613c5537d.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/9c09979bcecd17f99b8ad511ca7880f5.png)
Tak wygląda okno Eclipse z projektem o nazwie Pianka2 w wersji Javy 1.7, z dodanym okienkiem Frame1 i dodanymi bibliotekami LibUSB. Jeśli w tym miejscu usuniemy kod i wkleimy ten z końca poradnika uzyskamy gotową aplikacje.
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/10fecda9c83e04302f95e6e8d8b41045.png)
Teraz dodam przyciski, labele, texbox ….
Robie dwuklik na nazwie pliki jFrame1.java i klikam Design.
Aby wstawiać elementy w dowolnym miejscu klikam Absolute layoyt i klikam na okno aplikacji.
Utworze aplikacje podobną do tej z poradnika:
1. Dodaje label informacyjny.
2. Dodaje textbox, będzie informował czy jest podłączony USBASP
3. Dodaję 2 buttony
4. Dodaję suwak i textbox do niego
5. Konfiguruje 2 timery
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/33314d53134d74c7918b5a43aad143cf.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/3c3479e086e0aad9bde070157d19980a.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/ffc71fff7eb2eba355c1fabccc77b0a6.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/2942f2c157beef1b0105b518017ea1c0.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/483d7c60e64171981b95128f7c8ce9a8.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/b9f71175968c905eaa5dd28b37bd52b9.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/ced4a28f99dec4c8ba5d31c147d6190b.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/041da37b571c86c66929d0349b0a3a05.png)
Kod wygląda teraz tak:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
A tak wygląda uruchomiona aplikacja:
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/8b4ea1ab550fe8d42d9c424b0bc0d1ca.png)
Następnie pozostaje napisać trochę kodu:
Wykrywanie USBASP
Dodaje zmienne:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Device jest nie znane, klikam Import Device (org.usb4java)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/74ccd3c71416d0a8de44938815872b05.png)
Eclipse dodaje te linię i kompilacja przebiega bez błędu.
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
w ten sposób Eclipse dodaje potrzebne import
Dodałem Znajdz_USBASP i dodaję timery, jeden będzie co sekundę sprawdzał czy jest podłączony USBASP a drugi będzie miał za zadanie migać ledem o zmiennym interwale czasowym w zakresie od 1 do 5000 ms, wypieranym suwakiem.
Dla timerów potrzebne są:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/233d8bfc50ec0abc81700b32145ade9f.png)
Test aplikacji.
Po uruchomieniu:
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/a55e569900dad98e960ab1a77e19ba98.png)
Po 1 sekundzie:
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/23c293e6bb51b9811c4f565f1133da48.png)
Po włożeniu usbasp do portu komputera:
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/e1f9f33012b2e4e005a93b25d91e83d8.png)
Tworzenie aplikacji Piank2.jar czyli pliku który można uruchomić jak plik exe :
Klikam File > Export
następnie Java > Runable Jar File > Next
wybieram project i miejsce w którym zapisany ma być plik Pianka2.jar i klikam Finish.
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/96793f6dc23b33284910026d1a64c6f5.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/e9fbf0062cba479fb7f204364087a15d.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/6fc2bb84fcebf216c21c61ff13361e95.png)
![Obrazek](https://obrazkiforum.atnel.pl/thumb/19660/2b2c0a1e3bb07c516860449290f13910.png)
Ostateczny kod aplikacji:
język java
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.