Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 7 kwi 2025, o 16:39


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 cze 2018, o 22:03 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 27 cze 2018
    Posty: 116
    Pomógł: 6

    Obrazek
    Nie programowałem wcześniej w Javie dla Windows, przedstawię poniżej jak napisać aplikację na podstawie mojej pierwszej aplikacji.
    Uprzedzam, że nie jest to źródło wiedzy, mogę coś źle doradzić lub źle nazwać bo ja dopiero zaczynam w Javie, a tu chciałem przekazać jak ja wystartowałem od zera do aplikacji.

    Pobrałem środowisko Eclipse Java z strony http://www.eclipse.org.
    Ja pobrałem plik: eclipse-java-oxygen-3a-win32.zip

    Pobrałem tez starsza wersje javy JRE1.7 i zainstalowałem w systemie Windows.
    Starsza dlatego, że napisany program w nowszej wersji Javy będzie działał u nas, gdzie został skompilowany, ale już nie u kogoś kto nie ma tej nowej wersji a ma starszą jave.

    Obrazek

    Pierwsze uruchomienie eclipse java:

    Obrazek

    W Eclipse już można pisać aplikacje konsolowe, ja pierwszą chcę napisać okienkową, dlatego trzeba doinstalować SWING.
    Wchodzimy w menu Help > Install New Software…
    I zaznaczamy w katalogu General Purpose Tools:
    Swing Designer, SWT Designer, Windows Builder.

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Instalujemy i mamy gotowe środowisko Eclipse Java do tworzenia aplikacji okienkowych.

    -
    Tworzymy Project Java okienkowy:
    Menu File > New > Java Project

    Obrazek

    Zmieniamy wersje Javy klikając w Configure JREs…
    nastepnie ADD i wskazujemy miejsce zainstalowanej wcześniej Javy JRE7.

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Do utworzonego Projektu o nazwie Pianka2 dodajemy plik java o nazwie jFrame1.java w którym będziemy pisać kod aplikacji:
    Kilkamy w menu File > New > Other
    Wybieram - WindowBuilder > Swing Designer > Application Window > Next
    Nadaję nazwę jFrame1 > Finish

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Taki kod pustej aplikacji utworzył Eclipse:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Klikamy menu Run > Run i widzimy naszą aplikację.

    Obrazek

    Aby powiększyć obszar pracy z jFrame1.java klikamy dwa razy na napis, ponowne dwukrotne kliknięcie przywraca układ w Eclipse.

    Obrazek

    Dwuklik

    Obrazek



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 cze 2018, o 22:14 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 27 cze 2018
    Posty: 116
    Pomógł: 6

    Teraz przedstawię, jak powstała aplikacja na konkurs Rycerski, który to mnie nakłonił do stworzenia aplikacji w Java.

    Utworzę aplikacje podobną to tej:
    Obrazek

    Dodanie bibliotek LIBUSB do projektu:
    Pobieram pliki biblioteki w formacie *. jar ze strony http://usb4java.org/
    Archiwum zip pobieram z download, jest to plik usb4java-1.2.0.zip, następnie wypakowuję z archiwum pliki do folderu.

    Obrazek

    Dodaję pobraną bibliotekę do projektu:
    Menu Project > Properties > zakladka Libraries > Add external Jar
    Zaznaczam 3 pliki, zgodnie z architekturą komputera I posiadanym systemem operacyjnym.

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Tak wygląda okno Eclipse z projektem o nazwie Pianka2 w wersji Javy 1.7, z dodanym okienkiem Frame1 i dodanymi bibliotekami LibUSB. Jeśli w tym miejscu usuniemy kod i wkleimy ten z końca poradnika uzyskamy gotową aplikacje.

    Obrazek

    Teraz dodam przyciski, labele, texbox ….
    Robie dwuklik na nazwie pliki jFrame1.java i klikam Design.
    Aby wstawiać elementy w dowolnym miejscu klikam Absolute layoyt i klikam na okno aplikacji.
    Utworze aplikacje podobną do tej z poradnika:
    1. Dodaje label informacyjny.
    2. Dodaje textbox, będzie informował czy jest podłączony USBASP
    3. Dodaję 2 buttony
    4. Dodaję suwak i textbox do niego
    5. Konfiguruje 2 timery

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Kod wygląda teraz tak:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    A tak wygląda uruchomiona aplikacja:

    Obrazek

    Następnie pozostaje napisać trochę kodu:
    Wykrywanie USBASP
    Dodaje zmienne:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Device jest nie znane, klikam Import Device (org.usb4java)

    Obrazek

    Eclipse dodaje te linię i kompilacja przebiega bez błędu.
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    w ten sposób Eclipse dodaje potrzebne import

    Dodałem Znajdz_USBASP i dodaję timery, jeden będzie co sekundę sprawdzał czy jest podłączony USBASP a drugi będzie miał za zadanie migać ledem o zmiennym interwale czasowym w zakresie od 1 do 5000 ms, wypieranym suwakiem.

    Dla timerów potrzebne są:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Obrazek

    Test aplikacji.
    Po uruchomieniu:

    Obrazek

    Po 1 sekundzie:
    Obrazek

    Po włożeniu usbasp do portu komputera:

    Obrazek

    Tworzenie aplikacji Piank2.jar czyli pliku który można uruchomić jak plik exe :
    Klikam File > Export
    następnie Java > Runable Jar File > Next
    wybieram project i miejsce w którym zapisany ma być plik Pianka2.jar i klikam Finish.

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Ostateczny kod aplikacji:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język java
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 cze 2018, o 22:27 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27366
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    No PIĘKNY kursik ;) ... jak na dobry start z JAVA'ą

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2018, o 13:02 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 25 lip 2013
    Posty: 2595
    Pomógł: 128

    Dzięki - trza się będzie przy okazji pobawić :)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO