Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 22 gru 2024, o 06:26


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 19:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2013
Posty: 161
Lokalizacja: Rbk
Pomógł: 5

Witam!

Mam nietypowy problem ;) Otóż z jakiegoś powodu podłączyłem diody LED w programatorze USBASP do GND zamiast do VCC ;D Efekt jest taki, że diody LED działają na odwrót. Dioda zasilanie w ogóle się nie świeci, a dioda od programowania świeci się cały czas i gaśnie tylko jeśli programuje ;)

Otworzyłem pliki programatora w eclipsie - cały folder "firmware" zmieniłem te diody LED w pliku usbasp.h, całość się komplikuje i próba wgrania programu do uC kończy się komunikatem "the file[lokalizacja/Relase/USBasp.hex] for the flash memory does not exist or is not readable". Z tego komunikat wygląda, że nie ma pliku hex.
Mam też jakiś błąd w folderze "usbdrv" i pliku "usbdrv.h". Chodzi dokładniej o "#include "usbconfig.h". Które najwidoczniej nie potrafi się znaleźć. Próbowałem dodać "../" ale jest jeszcze więcej błędów ;/

Czy ktoś może coś poradzić?


Z góry dziękuję!



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 20:07 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2014
Posty: 1032
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomógł: 190

Ds3 napisał(a):
kończy się komunikatem "the file[lokalizacja/Relase/USBasp.hex] for the flash memory does not exist or is not readable".

A nie zmieniałaś przypadkiem między czasie nazwy projektu? Spróbuj zrobić clean project a następnie build.

A w jaki sposób wrzuciłeś to do eclipsa? Przez import project czy tworzyłeś poszczególne pliki czy jak?
Ta sekcja jest podejrzana
Ds3 napisał(a):
the file[lokalizacja/Relase/USBasp.hex]
zamiast lokalizacja powinna tu być nazwa projektu...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 20:35 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2013
Posty: 161
Lokalizacja: Rbk
Pomógł: 5

Projekt dodaję w następujący sposób: tworzę nowy "C project", wpisuję nazwę i później odznaczam "debug". Następnie klikam PPM i wybieram "import".

Słowo "lokalizacja" sam dodałem.
Próbowałem też przenieść plik "usbconfig.h" do folderu "usbdrv" ale to też nie pomaga ;/



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 20:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2014
Posty: 1032
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomógł: 190

a przy imporcie jak już wybrałeś co ma importować to zaznaczyłeś ptaka przy "Copy projects into workspace"?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 20:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2013
Posty: 161
Lokalizacja: Rbk
Pomógł: 5

Niestety ale nie widzę nigdzie takiej opcji. Mam opcje np. "create top-level folder" i jeszcze jakąś inną.


// EDIT:
Dobra, mam to już ;) wcześniej importowałem w inny sposób. Ale dziwne jest to, że teraz przycisk "finish" jest nie aktywny ;/



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 20:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2014
Posty: 1032
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomógł: 190

Ok jak widzę zaimportowałeś system plików
Ustawiłeś w opcjach projektu wszystko co trzeba (taktowanie i typ procka)?
A tak apropos skoro masz błąd przy kompilacji to nie dziwota że brak pliku hex

Ds3 napisał(a):
Ale dziwne jest to, że teraz przycisk "finish" jest nie aktywny ;/

W ten sposób eclipse nie chce zaimportować bo to było pisane w czym innym i schemat projektu się różni.

------------------------ [ Dodano po: 18 minutach ]

musisz kilka kosmetycznych rzeczy zrobić.
1 - w pliku usbdrv\usbdrv.h
zmienić
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

na
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

2 - po przekompilowaniu w tym samym pliku posypią się warningi, w każdym miejscu (oczywiście nadal tego pliku) gdzie wywali warning musisz na początku dodać const
3 - po przekompilowaniu kolejne warningi się sypią w pliku usbdrv\usbdrv.c i tu przed każdym typem zmiennej która jest zawarningowane też const czyli np:
jest
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

zmieniasz na
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


4 - po przekompilowaniu warning pojawi się w main
sekcję
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

zmień na
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

5 - i wreszcie w pliku clock.h zakomentuj linie z #define F_CPU lub poprostu ją skasuj

jeśli nadal coś będzie spróbuj clean project a następnie build

Sprawdzone na wsadzie pobranym ze strony http://www.fischl.de/usbasp/ na najnowszym dostępnym.
(pisząc "sprawdzone" mam tu na myśłi fakt że kompiluje się bez błędów, czy wsad zadziała prawidłowo to trzeba sprawdzić na "żywym organiźmie")


Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 18:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2013
Posty: 161
Lokalizacja: Rbk
Pomógł: 5

Bardzo ci dziękuję kolego za pomoc!
Bardzo ułatwiłeś mi zadanie. Samemu chyba bym do tego nie doszedł. Dziękuję, że poświęciłeś mi swój bezcenny czas na pomoc.
Wszystko oczywiście działa. Także jeszcze raz, dziękuję!



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO