Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 12 mar 2025, o 17:55

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sie 2014, o 14:46 
Nowy

Witam wszystkich serdecznie. Jako że jest to mój pierwszy post, przedstawię się. Aktualnie jestem studentem wrocławskiej Politechniki,
od niedawna wertującym bluebooka, próbującym swoich sił z AVRami. Cechuje mnie wielka dociekliwość oraz pasja
w zagłębianiu się w mechanizmy działania tego, co wokół nas, dlatego w wolnych chwilach eksperymentuję z fizyką oraz elektroniką analogową :)

Moje pytanie:

Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie jak to jest z funkcjami wbudowanymi. Czym właściwie są? W bluebooku funkcja itoa() opisana jest jako funkcja wbudowana. Czy znaczy to, że jest to funkcja której zawsze możemy użyć w swoich projektach korzystając z języka C, niezależnie od tego do czego i gdzie go używamy? Podobnie jak sizeof()?

Moja wątpliwość wynika z tego, że na wikibooks:
http://pl.wikibooks.org/wiki/C/itoa
napisano, że funkcja "nie należy do standardu". Nie rozumiem, co to oznacza.

Tutaj z kolei:
http://www.cplusplus.com/reference/cstdlib/
jest częścią biblioteki cstdlib, której wcale nie dołączyłem do swojego projektu, a funkcja jednak działa w moim AVR'rze poprawnie.

Jak to jest :) ?

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 15:02 
Moderator

filip_s napisał(a):
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie jak to jest z funkcjami wbudowanymi. Czym właściwie są? W bluebooku funkcja itoa() opisana jest jako funkcja wbudowana. Czy znaczy to, że jest to funkcja której zawsze możemy użyć w swoich projektach korzystając z języka C, niezależnie od tego do czego i gdzie go używamy? Podobnie jak sizeof()?

Co to są funkcje wbudowane ? Panie kolego ;) to że funkcja może nie należeć do standardu to całkiem coś innego niż to czy jest wbudowana czy nie .... Jak wiesz ... albo może nie - pewnie nie wiesz ale ilości przeróżnych kompilatorów C są ogromne ! ... stąd w jednym może ona być w innym nie