Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 16 lis 2024, o 18:24


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2013, o 21:51 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Witam,
zaczynam przygodę z obsługą wyświetlacza LCD TFT 3.5'' wraz z konwerterem GLCD (oba ze sklepu Atnela). Na razie przeczytałem ok. 18 stron z GreenBook na ten temat i nasunęło mi się kilka wątpliwości, chciałbym je rozwiać:

1) Mirek pisze o kondensatorach ceramicznych 22pF (po jednym na każdą linię sterującą wyświetlaczem) do masy. Gdzie je dać? Czy jeżeli podłączam wyświetlacz z konwerterem do ATB 1.03, to jest to konieczne?

2) o jakim programie mowa na stronie 225? PixelFactory?

3) Co to za szara matowa "kratka" na wyświetlaczu? Jakaś warstwa ochronna? Można to zdjąć?
Fotki: https://www.dropbox.com/sh/ussyc1pz5gpc3rf/JI38J59nb2?m
Nic nie robiłem z nim od dnia zakupu.

4) zasmuciła mnie wiadomość o obsłudze kart pamięci (nie przerabiałem tego jeszcze). Mam do zrobienia pracę mgr z tym wyświetlaczem. Będzie to sterownik komory termicznej. Więc jakieś proste GUI - przyciski, może jakieś proste menu, jakiś skaczący słupek/słupki (wizualizacja wyniku przetwarzania), może prosty wykres. Raczej żadnych wczytywanych skomplikowanych obrazków z plików nie przewiduję. No co najwyżej jakieś proste obiekty typu jakieś buttony. Pytanie do bardziej obeznanych z tymi wyświetlaczami: czy w moim przypadku zachodzi konieczność użycia w pracy kart pamięci SD/MMC czy zmieszczę się w pamięci procka/sterownika wyświetlacza? Fontów za dużo też używał nie będę.

Póki co jestem na sucho, tj. nic nie uruchamiałem, chcę najpierw ogarnąć te 100 stron z książki i rozwiać wszelkie wątpliwości. ;) Dopiero dziś się zająłem tym tematem, więc wybaczcie moją ignorancję.

Z góry dziękuję za pomoc. ;)
Pozdrawiam, Ledes

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 mar 2013, o 22:38 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411

1) Podpinasz do ATB i działa bez problemu.
2) Tak.
3) Można. Producent ją daje dla ochrony.
4) Karta pamięci jest potrzeba tam, gdzie masz do czynienia z grafiką typu zdjęcia, bo każdy piksel jest inny. Tam, gdzie nie możesz czegoś narysować wykorzystując linie, prostokąty, punkty itp. Do menu i przycisków oraz wykresów nie potrzebujesz karty.

_________________
Dragonus Cracovus: Biomagia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 mar 2013, o 23:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Do tego co napisał Krauser dodam tylko że kondensatory o których mówisz w pkt.1 masz już zainstalowane na płytce konwertera.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 mar 2013, o 23:03 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Super, dzięki Panowie!

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 mar 2013, o 12:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Jeszcze jedno pytanie:
Strona 235 -> czemu aż trzy razy wywołana jest funkcja DrawPixel()?

Podejrzewam błąd w kodzie. Bowiem jedno wywołanie załatwia już trzy składowe R,G i B dla pojedynczego pixela.

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 mar 2013, o 14:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

No tak najlepiej podejrzewać błąd w kodzie ;) no cóż - czyli mi się pewnie tylko wydaje że to działa ? ;) ... koledze Krauser i innym użytkownikom SSD1963 pewnie też się wydaje ? ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 mar 2013, o 15:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

To mogę prosić o wyjaśnianie?

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 mar 2013, o 16:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

a sorki, ja jak zwykle za szybko czytam i skoncentrowałem się tylko na końcu stwierdzenia ;)

dlaczego 3 razy ? .... a bo transmisja RGB jest ustawiona na tryb (888), czyli wartość każdego piksela jest przesyłana na 8 niezależnych bitach, w związku z czym aby przesłać 3 piksele trzeba trzykrotnie przesłać wartość każdego z nich niezależnie.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 22:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Pozwolę sobie wyrazić dalszą wątpliwość - trzykrotne wywołanie funkcji DrawPixel() jest tu moim zdaniem nadmiarowe - wystarczy raz wywołać. Przecież kolejne dwa wywołania niczego nie zmieniają. Jedno załatwia już 888, czyli R,G i B.
Inkrementację mamy po x i po y o 1, więc malujemy jeden piksel na raz.

Na potwierdzenie -> str. 232, funkcja put_pixel() -> wywołanie funkcji DrawPixel() jednokrotne.

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 14:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Hmmm?

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27308
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

No i masz rację .... sprawdziłem dzisiaj, dokładnie i oczywiście chodzi o wysłanie sekwencji trzech bajtów (888) a tymczasem DrawPixel() dokładnie to robi. Tymczasem gdy na szybko spojrzałem do książki to jakoś wydało mi się, że za pomocą DrawPixel przesyłany jest tylko jeden bajt....

Reasumując wyłapałeś BUG'a w moim kodzie :) dzięki ... umieszczę to info na stronie. Na szczęście BUG nie przeszkadza w prawidłowej pracy co najwyżej spowalnia tę procdurę tft_fill_rect()

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 mar 2013, o 15:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Zawsze do usług. ;)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO