Wrzucam tutaj bo z kilku powodów wybrana została ATmega32 ... a to wykracza poza tematykę sunduinowego lochu
P.S Kod napisany w C , " Nie będzie udostępniony " całość postawiona na płytce od milek22 bo akurat dał na foruma a mi się nie chciało robić ..
Schemat:
UWAGI !!
0. Kwarc dla ATmegi32 = 16MHz 1. Na płytce brakuje rezystorów PullUP dla I2C ---> trzeba dolutować 2. Trzeba zastosować zewnętrzną przetwornicę zasilania najlepiej się spisuje popularna DC-CD na LM2596 3. LCD pin R/W podpinamy do GND -- GDYŻ z pinu tego korzysta pomiar paliwa w zbiorniku. 4. Zbiornik jest ustalony następująco 50L dla MG ZS --> na tą chwilę mało istotne (będzie dorobiona opcja w menu do skalowania) 5. Będzie pracował prawidłowo z każdym 4 cylindrowym silnikiem 6. Nie podłączać pinów bezpośrednio do instalacji samochodu .... musicie sprowadzić je dzielnikiem do 5V 7. Czujnik temp DS18B20 miejsce jest na płytce -- wyprowadzamy do przedniego zderzaka
-- bez podłączania do instalacji samochodu -- można używać jako ZEGAR-DATA + termometr zewnętrzny z ostrzeżeniem o GOŁOLEDZI
Jakby kto chciał mogę dostosować powitajkę pod wybrany pojazd , oraz opis koniecznych połączeń w samochodzie w celu korzystania z wszystkich funkcji dostępny na sunduino.pl
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Taki ukłonik w waszą stronę ... możecie pobierać i testować jak macie jakieś pomysły czy uwagi piszcie ..
Załączniki:
Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Nie jest mi sygnał drogi potrzebny gdyż liczę impulsy wtrysku , co się przekłada na obroty silnika i tym samym na prędkość ot taka sztuczka , ale w przypadku MG z 18K względem GPS różnica jest 1-2km/h
Owszem może się okazać że w innym silniku bedzie nieco inna odchyłka , ale wtedy dorobię po prostu opcję w menu W moim LRF też dobrze działa bo mam ten sam silnik jednak tam potrzebowałem mocniejszej maszyny
i to siedzi w moim LRF
, w oplu wychodziło ok 5km/h przekłamanie
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Sprytnie pomyślane . Żałuje teraz, że nie mam dokumentacji swojego projektu. Teraz w nowym już wszystkie bajerki zaadoptowane oryginalnie przez producenta i nie ma co dorabiać
Dodał bym jeszcze możliwość włączania komunikatów głosowych np: gołoledź , zapnij pasy , itp. , tak jak w kokpitach pilotów , może kiedyś ,jak opuszczę poziom początkujących to też coś takiego sobie zrobię.
Może z czasem , bo komunikaty głosowe sa irytujace
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Nie jest mi sygnał drogi potrzebny gdyż liczę impulsy wtrysku , co się przekłada na obroty silnika i tym samym na prędkość ot taka sztuczka , ale w przypadku MG z 18K względem GPS różnica jest 1-2km/h
No ale skąd "komputerek" wie na jakim biegu jedziesz? Uśredniłeś to jakoś? Na niższym biegach będzie chyba dużo większe przekłamanie.
Sygnał zużycia paliwa bierzesz z wtryskiwacza? Z ECU nie próbowałeś? W Oplu na przykład w starszych silnikach jest sygnał chyba identyczny jak na wtryskach (wypełnienie zależne od zużycia), a w nowszych silnikach jest sygnał który zmienia częstotliwość proporcjonalnie do zużycia paliwa.
No ale skąd "komputerek" wie na jakim biegu jedziesz? Uśredniłeś to jakoś? Na niższym biegach będzie chyba dużo większe przekłamanie.
Ano się domyśla ... bo puki co pokazuje prawidłowo od 1 do 5 biegu oczywiście przy silniku 18K ... niemniej mam na to metodę
Adam12 napisał(a):
Sygnał zużycia paliwa bierzesz z wtryskiwacza? Z ECU nie próbowałeś? W Oplu na przykład w starszych silnikach jest sygnał chyba identyczny jak na wtryskach
Nie nie opłacało mi się brać z ECU ... info mogłem pociągnąć z ODB tylko akurat nie o to chodziło zrobić mozna na wiele sposobów , a w tym wypadku ja zrobiłem właśnie tak
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Będzie mały update do softu dla niektórych pojazdów , miedzy innymi -- ustawienie pojemności zbiornika paliwa -- możliwość włączenia sygnału drogi (jeśli zajdzie taka konieczność) -- ekonomizer
ale to po weekendzie ... bo takie wyszły potrzeby i może dodam edycję Powitania
_________________ Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]
Cześć! Ja swojej Żonie też zrobiłem takiego pomocnika do Rovera 214 na M328P. Całość mieści się w oryginalnym opakowaniu zegarka. Wyświetlacz to OLED 2x8 znaków. Możliwości na tę chwilę skromne... - data / godzina (PCF8583) - temperatura w aucie / na zewnątrz (DS18B20) - woltomierz - przypominajka o wymianie oleju - przypominajka o wyłączonych światłach / gołoledzi - pomiar ostatniej trasy (czas trasy i przejechane km - wyświetla się 10 sekund po wyłączeniu stacyjki po czym komputerek idzie lulu ) - prędkość aktualna oraz przejechane kilometry
Wszystko oparte o "ekrany" które obsługujemy enkoderem obrotowym z przyciskiem.
Może oprogramuje w wolnym czasie resztę bo miało być spalanie i ilość paliwka w baku bo ten fabryczny wskaźnik jest mówiąc kolokwialnie jest spierdzielony w fabryce
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników