Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 20 kwi 2024, o 00:14


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 maja 2015, o 17:31 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 06 maja 2014
Posty: 415
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 26

Cześć.

Jestem świadomy, że tematów o oscyloskopach było całkiem sporo, ale po ich przejrzeniu nie udało mi się wyciągnąć dostatecznych wniosków.

W elektronice jestem początkujący. Przyszedł czas na pierwszy oscyloskop oraz analizator stanów logicznych. Aktualnie sprzęt jest mi potrzebny do oglądania sygnałów o niskiej częstotliwości - jakiś PWM na mikrokontrolerze, może transmisja radiowa, podstawowa analiza dźwięku czy inne drobiazgi. Do tego analiza stanów logicznych komunikacji I2C, UART itd. Z czasem pewnie będą to zastosowania mocniej rozbudowane.
Budżet jest bardzo ograniczony.

Obecnie rozważam dwie możliwości:

1) Zakup przystawki USBee-AX (1 kanał, 3MHz, 24MSa/s, 8kanałów analizatora stanów logicznych, 180pln) - do wymienionych powyżej zastosowań powinien wystarczyć (SunRiver kiedyś pisał: "jak dla amatorskich rozwiązań to moge ci polecić USBee DX ")
O, taki:
http://allegro.pl/oscyloskop-analizator ... 53566.html

Ponadto za jakiś czas zakup używanego analoga (200-300pln), do bardziej wyrafinowanych pomiarów



2) Zakup HANTEK 6022BE (2 kanały, 20MHz, 48MSa/s, 300pln) + analizator logiczny Saleale 8 (40pln) - przystawka odscyloskopowa -do zastosowań już wszelakich.
O, taki:
http://allegro.pl/oscyloskop-cyfrowy-ha ... 86449.html

W tym wariancie nie przewiduję zakupu niczego dodatkowego przez długi czas.



Aktualnie mocno przychylam się do wersji z HANTEK 6022BE - na jego korzyść przemawia niewielki rozmiar - można łatwo zabrać ze sobą i korzystać w różnych miejscach oraz cyfrowa akwizycja danych, które można później obrabiać w jakimś programie komputerowym.

Co doradzicie, którą opcję wybrać ?
Wszelkie sugestie i rady chętnie przyjmuję.