Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 13 mar 2025, o 10:24

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:07 
Nowy

Witajcie.
Dopiero zaczynam i jestem całowicie początkujący. Kupiłem ksiązke BB i po przeczytaniu teorii doszedłem do praktyki. Chciałem sobie poćwiczyć jak to bywa na początku z diodami i ze składnią programu. Na początku napisałem taki program:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Działa on tak jak chciałem. Ale pomyślałem sobie, żeby przetestować funkcje if. W związku z tym chciałem wstawić warunek
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Ale nie wiem gdzie jest bład bo program zachowuje się tak jakby nie widział tego warunku. Program wygląda tak:
język c

Pomożecie mi zrozumieć co jest nie tak ?

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:19 
Użytkownik

Zbananowany użytkownik

Odpowiedz najpierw sobie co chciałeś osiągnąć i czy to na pewno nie działa?
Pomyśl czy gołym okiem zauważysz różnicę świecenia diody przez 1s, a 1,1 s.

--
Grzegorz...

PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:21 
Nowy

Yyyy 1000ms to jest jedna sekunda, a 100ms to 0,1 sekundy więc wydaje mi się, że zauważę tą różnice :)

Tak to chciałem napisać, że po 32 kroku prędkość świecenia i gaszenia diód wzrośnie 10 razy. Chyba, że jak sugerujesz to jest dodawane 1 + 0,1 sek , wtedy faktycznie nie zauważe.

Rzeczywiście zamieniłem delay'e miejscami i program działa, ale nie tak jak ja chciałem .. Te wartości sie dodają a ja chciałem zeby sie tylko zmieniły.

Ostatnio edytowano 21 lut 2015, o 10:35 przez aren, łącznie edytowano 2 razy

PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:31 
Użytkownik

Może tak

język c

PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:32 
Użytkownik

Zbananowany użytkownik

aren napisał(a):