Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 9 kwi 2025, o 07:20


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 9 mar 2016, o 16:26 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 09 sie 2014
    Posty: 33
    Pomógł: 0

    Witam

    Chciałbym przedstawić mój kolejny projekt.
    Zbliża się wiosna. Czas, na który miłośnicy motocykli czekają z niecierpliwością na pierwsze cieplejsze dni. Myśląc coraz częściej o maszynie, zastanawiałem się jak można by ją udoskonalić przed wyruszeniem na szosę. I doszedłem do wniosku, że czasami brakuje mi informacji, na jakim biegu jadę. Przydałby się również termometr pokazujący jak bardzo zmarznę tym razem oraz informacja o temperaturze silnika. Moja Honda tych informacji mi nie dostarczała więc należy to zmienić.
    Projekt oparłem oczywiście o AVR i wyświetlacz LCD na sterowniku PCD 8544 o rozdzielczości 84*48 pix.
    Układ reaguje na dwa kontaktrony odczytujące wychylenie dźwigni zmiany biegów. Kontaktrony wraz z rezystorami stanowią dzielnik napięcia dla przetwornika ADC w uC, dzięki czemu jest on podłączony tylko dwoma przewodami. Ponadto do wejścia INT1 uC doprowadzono sygnał z czujnika luzu, który zamyka obwód do masy ustawiając wskaźnik na właściwą pozycję "Neutral".
    Następnie podłączyłem dwa czujniki temperatury DS18B20 w ładnej metalowej, hermetycznej obudowie. Jeden odpowiada za pomiar temperatury powietrza a drugi silnika.
    Nie ma co dużo pisać, filmik pokazuje jak to działa.


    Schemat prezentuje się następująco:
    Obrazek

    Płytka:
    Obrazek

    Przy montażu:
    ObrazekObrazekObrazek
    ObrazekObrazek

    No i oczywiście program. Staram się wyciągać jak najwięcej z zielono-niebieskiego źródełka i coś tam zaczyna układać mi się w całość. Tym razem już korzystam z dobrodziejstw callbacków. Muszę przyznać, że mechanizm jest na prawdę genialny. Poza tym udało mi się podzielić kod na kilka osobnych plików i rzeczywiście duuużo łatwiej jest nad tym zapanować. Gdyby tak ktoś znalazł chwilkę i podpowiedział czy idę w dobrą stronę to byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi.
    Załączam równieź spakowany projekt do Eclipse.
    Pozdrawiam
    Michał


    Załączniki:

    Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 mar 2016, o 01:02 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 12 mar 2014
    Posty: 266
    Lokalizacja: Warszawa
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 2

    Ładnie opracowałeś wyświetlanie na LCD.

    michciobb napisał(a):
    ... doszedłem do wniosku, że czasami brakuje mi informacji, na jakim biegu jadę.


    Mnie tej informacji brakuje w moim komputerze rowerowym, ale nie mam pomysłu jak podejść do tematu. Jak przenieść informację z mechaniki do elektroniki.

    _________________
    Wysłane z Nokii 3310



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 10 mar 2016, o 09:42 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 09 sie 2014
    Posty: 33
    Pomógł: 0

    Rzeczywiście dość kłopotliwe może być zastosowanie jakiegoś czujnika. Przy kierownicy mogą być bardzo różne manetki. Przy zębatkach jest dużo brudu. Może udałoby się zamontować jakiś encoder liniowy na lince przy wyjściu z pancerza.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2016, o 00:31 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 mar 2014
    Posty: 1475
    Pomógł: 167

    Albo mierzyć odległość łańcucha przy wielotrybie. Ewentualnie zestaw czujników optycznych po obu stronach łańcucha - odpowiednia pozycja zasłania wybrany czujnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Robert



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 26 maja 2016, o 04:42 
    Offline
    Nowy
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 mar 2012
    Posty: 13
    Pomógł: 0

    czujnik obrotów przy kole i 2 przy suporcie resztę załatwi matematyka i odpowiedni algorytm

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 maja 2016, o 15:35 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 12 mar 2014
    Posty: 266
    Lokalizacja: Warszawa
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 2

    No niezły pomysł, ale czujnik musiałby być ie tyle przy kole co przy tylnej zębatce, no i obliczenie musiałob zając minimu 2 obroty korbami.

    _________________
    Wysłane z Nokii 3310



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 12 lip 2016, o 06:37 
    Offline
    Nowy
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 mar 2012
    Posty: 13
    Pomógł: 0

    przy kole miałem na myśli liczenie zębów tak z tyłu jak i z przodu czym więcej impulsów tym łatwiej liczyć i szybszy wynik.
    Myślę że nie koniecznie 2 obroty korbami stosunek impulsów przodu do tyłu można szybciej wyliczyć .

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 6 kwi 2017, o 19:13 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 05 gru 2012
    Posty: 3
    Pomógł: 0

    michciobb napisał(a):
    No i oczywiście program. Staram się wyciągać jak najwięcej z zielono-niebieskiego źródełka i coś tam zaczyna układać mi się w całość. Tym razem już korzystam z dobrodziejstw callbacków.


    A już myślałem, że masz jakąś ciekawą bibliotekę do tego wyświetlacza. Widzę że skorzystałeś z:

    http://hobby.abxyz.bplaced.net/index.php?pid=3&aid=10

    Można się pokusić o wyświetlanie załączonego biegu w taki sam sposób jak temperaturę.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 kwi 2017, o 14:17 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 20 lip 2015
    Posty: 83
    Pomógł: 6

    A mnie zastanowiło jak ten sprzęt się sprawował w sezonie? I jak z sytuacją gdy z biegu pierwszego wrzucasz bieg 2? Wtedy przeskok przez bieg jałowy jest pomijamy (przynajmniej w przypadku mojego motocykla)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 kwi 2017, o 18:11 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 09 sie 2014
    Posty: 33
    Pomógł: 0

    Widzę, że sezon się zaczyna i zainteresowanie takimi wynalazkami również.
    W tej wersji mój "komputerek" miał za mało funkcji i zacząłem to rozbudowywyać. Dołożyłem pomiar prędkości obrotowej, prędkości pojazdu, chyba ze trzy liczniki dzienne. Całość sterowana przy pomocy menu i...chyba przekombinowałem jak na mój zakres wiedzy. Ostatecznie projekt poległ ale chyba ze względu na zastosowaną chińską przetworniczkę napięcia. Nie mogłem sobie poradzić z dziwnymi zakłóceniami pochodzącymi z instalacji motocykla i układu zapłonowego (pomiar prędkości obrotowej silnika) co skutkowało zawieszaniem się programu.
    Ostatecznie doszedłem do wniosku, że zbyt dużo czasu spędzam w garażu na próbach zamiast cieszyć się z jazdy na moto. Projekt został ostatecznie zamknięty pod hasłem "operacja się udała, niestety pacjent zmarł ;-)"
    Jednakże nie żałuję zainwestowanego czasu bo parę rzeczy się przy tym nauczyłem a to chyba cieszy mnie najbardziej.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO