Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 5 cze 2025, o 20:13


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:19 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 10 mar 2015
    Posty: 10
    Pomógł: 0

    Tak jak w tytule mam problem z kodem kostki do gry na attiny13.Wiem że program działa bo jest on zaporzyczony z tego forum.
    Eclipse wyrzuca mi takie błędy jak na obrasku.Podsyłam jeszcze kod.

    Obrazek

    Listing źle umieszczony - Różowo-Zielony J.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:53 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 07 kwi 2013
    Posty: 418
    Lokalizacja: Rzeszów
    Pomógł: 102

    Usuń rozpoczęcie komentarza z samego początku pliku.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:56 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 sty 2013
    Posty: 1760
    Pomógł: 196

    Witam
    Alikebosspl napisał(a):
    ...Wiem że program działa bo jest on zaporzyczony z tego forum

    Po pierwsze chyba w PROPERTIES masz wybrany inny uC, a po drugie czy na pewno w oryginale było to?
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Na marginesie: kody wklejamy za pomocą SYNTAX - C

    Pozdr.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:05 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 10 mar 2015
    Posty: 10
    Pomógł: 0

    Program jest w 100% orginalny.Na SS jest niby wybrany ATMEGA16 ale sprawdzałem z ATTINY13.
    Chciałem wkleić kod za pomocą syntax ale jak wyżej nie zadziało.I nie tylko ten kod nie chce mi się skompilować.
    Inne kody z topic10366.html (właśnie z tego wątku brałem kod ) i zawsze jakieś błędy były.

    ------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

    Wklejam jeszcze raz kod

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:10 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    Kolego jak ci wyżej pisali usuń /* z 1 linii.

    A kody wklej [SYNTA X=C] tutaj kod [/SYNTA X]

    Usuń spację przed X

    Namazane ze smarta.

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:14 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    I teraz jak nie masz /* skompiluj i pokaż co się pojawia w console.

    Namazane ze smarta.

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:42 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 sty 2013
    Posty: 1760
    Pomógł: 196

    Witam
    Alikebosspl napisał(a):
    ...Na SS jest niby wybrany ATMEGA16 ale sprawdzałem z ATTINY13.

    Obrazek
    Jeśli "jest niby wybrany ATMEGA16" to próbuje pod niego kompilować :)
    Zmień w ustawieniach( PROPERTIES) na ATtiny13 bo inaczej nic z tego nie będzie; tzn będzie ale będziesz musiał zmienić nazwy rejestrów - popatrz czego dotyczą ERROR'y.

    Pozdr.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 08:26 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 10 sty 2014
    Posty: 447
    Lokalizacja: DKL
    Pomógł: 53

    No i nazwa projektu ze spacjami i nawiasami - Masakra!
    Alikebosspl napisał(a):
    Kostka do gry(forum)
    Tak nie wolno, poprawiaj czym prędzej :)

    _________________
    Migracja z punktu B do punktu C
    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:11 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 09 gru 2014
    Posty: 1540
    Pomógł: 269

    A tak w ogóle to proponuję Ci wybrać na początek którąś z pierwszych wersji tej kostki z tego wątku, bez kociej optymalizacji kodu. :D
    Na przykład tej z if'ami czy instrukcją switch. Zrób nowy projekt, ale daj nazwę np Kostka_Do_Gry_Forum, bo nie może być spacji w nazwie projektu. :D
    Jak Ci zadziała i zrozumiesz czemu działa, to dopiero wtedy pobaw się z następnymi wersjami.
    Myślę, że taka linia:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    czy taka:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    to trochę za dużo na początek. :D
    Pomału małymi krokami.
    Pozdrawiam. :D



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:20 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 10 mar 2015
    Posty: 10
    Pomógł: 0

    Panowie tak jak pisałem wcześniej.
    1.Na SS jest ATMEGA16 ale program był też kompilowany pod ATTINY13 i występowały takie same błędy w konsoli.
    2.Wszystkie programy z tamtego tematu były przeze mnie sprawdzane i też występowały błędy.(Mogę wrzucić kolejne screenshoty)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:22 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 10 sty 2014
    Posty: 447
    Lokalizacja: DKL
    Pomógł: 53

    @Alikebosspl, zmień nazwę projektu (jak pisaliśmy ci wyżej), zrób Clean, Save, Bulid i musi działać.

    _________________
    Migracja z punktu B do punktu C
    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:38 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    no aż jak przyjdę do domu połączę wszystko na atb i sprawdze bo skoro w tamtym wątku kostki działają to nie wierze aby przy Ctrl+C oraz Ctrl+V Ci nie działało.

    Masz gdzieś jakiś czeski błąd.
    A workspace też ma spacje w nazwie ? tak jak projekt ?

    W katalogach związanych z AVR nie używamy polskich znaków dialektycznych ani spacji -> proszę zapamiętać :)

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:42 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 09 gru 2014
    Posty: 1540
    Pomógł: 269

    Wszystkie kostki z tamtego wątku działają! :D



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:44 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 10 mar 2015
    Posty: 10
    Pomógł: 0

    Teraz tak.Zrobiłem tak jak kolega wcześniej i zrobiłem nowy projekt z dobrą nazwą, skopiowałem kod, za save'owałem,Bulid i dupa.
    Znowu błędy.Wcześniej jeszcze drugi kolega napisał żeby wziąść prostrzy kod.I zauważyłem że błędów jest mniej,ale nadal występują.
    Podsyłam SS z console i jeszcze widać tam kawałek kodu gdzie wywala mi błędy.Nazwę workspace mam domyślną i podkreślam że inne kody mi działają.
    I jeszcze jedno pobrałem jeszcze do sprawdzenia środowisko CodeBlocks i błędy były w tym samym miejscu.
    Obrazek
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    ------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]

    Ja wiem że wszystkie kostki tam działają.Umiem czytać.Eclipse został skonfigurowany z poradnikiem pana Mirka i inne projekty działają.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:58 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 10 sty 2014
    Posty: 447
    Lokalizacja: DKL
    Pomógł: 53

    @Alikebosspl, a zmień w projekcie procek na np. Atmega8, daj clean->build, po tym wróć do ATtiny13 i powinno być ok.

    _________________
    Migracja z punktu B do punktu C
    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 11:10 

    Pomógł: 0

    A Koledze się na pewno projekt zapisuje przed kompilacją? Bo w tym kodzie, który wkleiłeś w ostatnim poście nie ma takich linijek jak te, do których odnoszą się błędy!



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 11:41 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 09 gru 2014
    Posty: 1540
    Pomógł: 269

    A czy przypadkiem kolega nie zapomniał wykasować słowa "GeSHi" na samym końcu kodu w pliku main2.c?

    ------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

    Tutaj masz na szyko kod pod ATmega16/8MHz.
    Opis jak podłaczyć diody i przycisk masz w pliku źródłowym.

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 12:13 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    Aktualne podkreślenia odnoszą się do rejestrów ale nie wiem czy Atmegi 16 czy Attiny13 ?
    musiałbyś kolego sprawdzić nie mniej wygląda to już znacznie lepiej i jest do opanowania.

    Błędy które pokazują się w consoli pokaż SS z tymi liniami czyli 24 i 37 linię.

    ------------------------ [ Dodano po: 6 minutach ]

    Właśnie sprawdziłem rejestry są dla Attiny13

    ------------------------ [ Dodano po: 7 minutach ]

    Pokaż screena z liniami 24 i 37 jak to u ciebie tam wygląda

    ------------------------ [ Dodano po: 13 minutach ]

    a z czystej ciekawości skopiowałem tekst co podałeś tutaj topic11009.html#p123059

    i efekt mam taki:


    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
      Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    ------------------------ [ Dodano po: 14 minutach ]

    A więc kompiluje mi się idealnie coś masz nie tak u siebie w programie.
    Jeszcze raz polecam oglądnąć poradniki Mirka i zainstalować wszystko od nowa na dysku C tak jak Mirek zaleca.

    ------------------------ [ Dodano po: 17 minutach ]

    Z kodem od anshar mam tak samo:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
      Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



    Więc jak ten kod od anshar'a ci nie zadziała to reinstal wg Mirka poradników zalecany

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Ostatnio edytowano 11 mar 2015, o 12:33 przez majster, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 12:47 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 sty 2013
    Posty: 1760
    Pomógł: 196

    Witam
    W.g ostatniego zrzutu ekranu kol.Alikebosspl ERROR'y dotyczą kodu pod ATt13 ( pierwszy kod), z tym że kompilatorowi "nie podoba się"
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    a ściślej mówiąc
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Pozdr.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:03 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 10 mar 2015
    Posty: 10
    Pomógł: 0

    Zamieniłem procesor na atmega8 i skompilowałem program.Potem przełączyłem na Attiny13 i program zaczął działać:)
    Dziekuje wszystkim któży chcieli pomóc.Pozdrawiam Mateusz



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:11 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    Alikebosspl napisał(a):
    Dziekuje wszystkim któży chcieli pomóc.Pozdrawiam Mateusz


    Raczej którzy pomagali :) rozwikłać zagadkę :)

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO