Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 17 lip 2025, o 02:04


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:19 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 10 mar 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Tak jak w tytule mam problem z kodem kostki do gry na attiny13.Wiem że program działa bo jest on zaporzyczony z tego forum.
Eclipse wyrzuca mi takie błędy jak na obrasku.Podsyłam jeszcze kod.

Obrazek

Listing źle umieszczony - Różowo-Zielony J.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 kwi 2013
Posty: 418
Lokalizacja: Rzeszów
Pomógł: 102

Usuń rozpoczęcie komentarza z samego początku pliku.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 06:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2013
Posty: 1760
Pomógł: 196

Witam
Alikebosspl napisał(a):
...Wiem że program działa bo jest on zaporzyczony z tego forum

Po pierwsze chyba w PROPERTIES masz wybrany inny uC, a po drugie czy na pewno w oryginale było to?
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Na marginesie: kody wklejamy za pomocą SYNTAX - C

Pozdr.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:05 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 10 mar 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Program jest w 100% orginalny.Na SS jest niby wybrany ATMEGA16 ale sprawdzałem z ATTINY13.
Chciałem wkleić kod za pomocą syntax ale jak wyżej nie zadziało.I nie tylko ten kod nie chce mi się skompilować.
Inne kody z topic10366.html (właśnie z tego wątku brałem kod ) i zawsze jakieś błędy były.

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

Wklejam jeszcze raz kod

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:10 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Kolego jak ci wyżej pisali usuń /* z 1 linii.

A kody wklej [SYNTA X=C] tutaj kod [/SYNTA X]

Usuń spację przed X

Namazane ze smarta.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:14 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

I teraz jak nie masz /* skompiluj i pokaż co się pojawia w console.

Namazane ze smarta.

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 07:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2013
Posty: 1760
Pomógł: 196

Witam
Alikebosspl napisał(a):
...Na SS jest niby wybrany ATMEGA16 ale sprawdzałem z ATTINY13.

Obrazek
Jeśli "jest niby wybrany ATMEGA16" to próbuje pod niego kompilować :)
Zmień w ustawieniach( PROPERTIES) na ATtiny13 bo inaczej nic z tego nie będzie; tzn będzie ale będziesz musiał zmienić nazwy rejestrów - popatrz czego dotyczą ERROR'y.

Pozdr.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 08:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2014
Posty: 448
Lokalizacja: DKL
Pomógł: 53

No i nazwa projektu ze spacjami i nawiasami - Masakra!
Alikebosspl napisał(a):
Kostka do gry(forum)
Tak nie wolno, poprawiaj czym prędzej :)

_________________
Migracja z punktu B do punktu C
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2014
Posty: 1540
Pomógł: 269

A tak w ogóle to proponuję Ci wybrać na początek którąś z pierwszych wersji tej kostki z tego wątku, bez kociej optymalizacji kodu. :D
Na przykład tej z if'ami czy instrukcją switch. Zrób nowy projekt, ale daj nazwę np Kostka_Do_Gry_Forum, bo nie może być spacji w nazwie projektu. :D
Jak Ci zadziała i zrozumiesz czemu działa, to dopiero wtedy pobaw się z następnymi wersjami.
Myślę, że taka linia:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

czy taka:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

to trochę za dużo na początek. :D
Pomału małymi krokami.
Pozdrawiam. :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:20 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 10 mar 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Panowie tak jak pisałem wcześniej.
1.Na SS jest ATMEGA16 ale program był też kompilowany pod ATTINY13 i występowały takie same błędy w konsoli.
2.Wszystkie programy z tamtego tematu były przeze mnie sprawdzane i też występowały błędy.(Mogę wrzucić kolejne screenshoty)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:22 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2014
Posty: 448
Lokalizacja: DKL
Pomógł: 53

@Alikebosspl, zmień nazwę projektu (jak pisaliśmy ci wyżej), zrób Clean, Save, Bulid i musi działać.

_________________
Migracja z punktu B do punktu C
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

no aż jak przyjdę do domu połączę wszystko na atb i sprawdze bo skoro w tamtym wątku kostki działają to nie wierze aby przy Ctrl+C oraz Ctrl+V Ci nie działało.

Masz gdzieś jakiś czeski błąd.
A workspace też ma spacje w nazwie ? tak jak projekt ?

W katalogach związanych z AVR nie używamy polskich znaków dialektycznych ani spacji -> proszę zapamiętać :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2014
Posty: 1540
Pomógł: 269

Wszystkie kostki z tamtego wątku działają! :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:44 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 10 mar 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Teraz tak.Zrobiłem tak jak kolega wcześniej i zrobiłem nowy projekt z dobrą nazwą, skopiowałem kod, za save'owałem,Bulid i dupa.
Znowu błędy.Wcześniej jeszcze drugi kolega napisał żeby wziąść prostrzy kod.I zauważyłem że błędów jest mniej,ale nadal występują.
Podsyłam SS z console i jeszcze widać tam kawałek kodu gdzie wywala mi błędy.Nazwę workspace mam domyślną i podkreślam że inne kody mi działają.
I jeszcze jedno pobrałem jeszcze do sprawdzenia środowisko CodeBlocks i błędy były w tym samym miejscu.
Obrazek
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


------------------------ [ Dodano po: 1 minucie ]

Ja wiem że wszystkie kostki tam działają.Umiem czytać.Eclipse został skonfigurowany z poradnikiem pana Mirka i inne projekty działają.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 10:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2014
Posty: 448
Lokalizacja: DKL
Pomógł: 53

@Alikebosspl, a zmień w projekcie procek na np. Atmega8, daj clean->build, po tym wróć do ATtiny13 i powinno być ok.

_________________
Migracja z punktu B do punktu C
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 11:10 

Pomógł: 0

A Koledze się na pewno projekt zapisuje przed kompilacją? Bo w tym kodzie, który wkleiłeś w ostatnim poście nie ma takich linijek jak te, do których odnoszą się błędy!



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 11:41 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2014
Posty: 1540
Pomógł: 269

A czy przypadkiem kolega nie zapomniał wykasować słowa "GeSHi" na samym końcu kodu w pliku main2.c?

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

Tutaj masz na szyko kod pod ATmega16/8MHz.
Opis jak podłaczyć diody i przycisk masz w pliku źródłowym.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 12:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Aktualne podkreślenia odnoszą się do rejestrów ale nie wiem czy Atmegi 16 czy Attiny13 ?
musiałbyś kolego sprawdzić nie mniej wygląda to już znacznie lepiej i jest do opanowania.

Błędy które pokazują się w consoli pokaż SS z tymi liniami czyli 24 i 37 linię.

------------------------ [ Dodano po: 6 minutach ]

Właśnie sprawdziłem rejestry są dla Attiny13

------------------------ [ Dodano po: 7 minutach ]

Pokaż screena z liniami 24 i 37 jak to u ciebie tam wygląda

------------------------ [ Dodano po: 13 minutach ]

a z czystej ciekawości skopiowałem tekst co podałeś tutaj topic11009.html#p123059

i efekt mam taki:


Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


------------------------ [ Dodano po: 14 minutach ]

A więc kompiluje mi się idealnie coś masz nie tak u siebie w programie.
Jeszcze raz polecam oglądnąć poradniki Mirka i zainstalować wszystko od nowa na dysku C tak jak Mirek zaleca.

------------------------ [ Dodano po: 17 minutach ]

Z kodem od anshar mam tak samo:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Więc jak ten kod od anshar'a ci nie zadziała to reinstal wg Mirka poradników zalecany

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Ostatnio edytowano 11 mar 2015, o 12:33 przez majster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 12:47 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2013
Posty: 1760
Pomógł: 196

Witam
W.g ostatniego zrzutu ekranu kol.Alikebosspl ERROR'y dotyczą kodu pod ATt13 ( pierwszy kod), z tym że kompilatorowi "nie podoba się"
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

a ściślej mówiąc
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Pozdr.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:03 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 10 mar 2015
Posty: 10
Pomógł: 0

Zamieniłem procesor na atmega8 i skompilowałem program.Potem przełączyłem na Attiny13 i program zaczął działać:)
Dziekuje wszystkim któży chcieli pomóc.Pozdrawiam Mateusz



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2013
Posty: 3797
Lokalizacja: Grudziądz
Pomógł: 143

Alikebosspl napisał(a):
Dziekuje wszystkim któży chcieli pomóc.Pozdrawiam Mateusz


Raczej którzy pomagali :) rozwikłać zagadkę :)

_________________
Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO