Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 3 gru 2024, o 17:46


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 kwi 2022, o 14:26 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2021
Posty: 93
Pomógł: 0

Witajcie, studiuje wszystkie części poradnika o wskaźnikach i strukturach, gdzie efektem ubocznym ma być gra snake. Gra działa, sterowanie, ekrany startowe i końcowe również. Jednak zaczynam się samemu bawić, przerabiając ich wygląd itp. Jedną z opcji, którą chciałem to, aby ekran nie znikał po czasie zadanym w _delay_ms, tylko, aby reagował na naciśnięcie klawisza, wtedy gra ma się rozpocząć. I tu pojawił się problem. Miałem troszkę przerwy od programowania i sporo rzeczy wyleciało z głowy i ciężko mi się czasem myśli :P Oto jak kombinuje to rozwiązać.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Wrzucam pętle nieskończoną, aby zatrzymać ekran, w środku pętli wywołuje zdarzenie, które bada, czy nadleciała jakaś ramka. W ifie sprawdzam czy kod się zgadza, jeśli tak to program ma wyjść z pętli, a jednak tego nie robi. Kombinowałem na kilka innych sposobów, ale nie potrafie znaleźć rozwiązania wyjścia z pętli.
Ktoś podpowie, co robię nie tak ?

------------------------ [ Dodano po: 53 minutyach ]

Doszedłem do tego, że chyba jeszcze nie do końca rozumiem obsługę IR, a to tam jest problem. Gdy na sztywno podłączę microswitcha i napisze warunek od wciśnięcia klawisza, to działa jak należy. Tylko teraz nie bardzo wiem, jak się do tego zabrać, by obsłużyć to IR.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 kwi 2022, o 18:12 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2021
Posty: 93
Pomógł: 0

Ok, brak reakcji na ramki IR był spowodowany tym, ze polecenie sei(); było na samym dole funkcji main, stąd kiedy został wywołany callback do ekranu powitalnego przerwanie prawdopodobnie nie działało. Jednak z kolei, gdy klikam klawisz to nie zawsze za pierwszym razem rozpoczyna się gra. Czasem muszę wcisnąć 2-5x zanim zaskoczy. Podczas gry reakcja jest normalna.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 kwi 2022, o 19:18 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2021
Posty: 93
Pomógł: 0

Jest jeszcze kolejna rzecz, której nie mogę zrozumieć.
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Funkcja inicjalizuje nam węże, na podstawie argumentu "n", który przyjdzie z funkcji snake_init(); I funkcja zwraca nam w rezultacje adres do struktury, ale... snake_tab[-1],snake_tab[-2] ??? Bo ta funkcja tylko takie parametry przyjmuje. Nie mogę tego zrozumiec :/



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO