Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 2 cze 2025, o 09:45


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 4 kwi 2022, o 14:26 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 25 lip 2021
    Posty: 93
    Pomógł: 0

    Witajcie, studiuje wszystkie części poradnika o wskaźnikach i strukturach, gdzie efektem ubocznym ma być gra snake. Gra działa, sterowanie, ekrany startowe i końcowe również. Jednak zaczynam się samemu bawić, przerabiając ich wygląd itp. Jedną z opcji, którą chciałem to, aby ekran nie znikał po czasie zadanym w _delay_ms, tylko, aby reagował na naciśnięcie klawisza, wtedy gra ma się rozpocząć. I tu pojawił się problem. Miałem troszkę przerwy od programowania i sporo rzeczy wyleciało z głowy i ciężko mi się czasem myśli :P Oto jak kombinuje to rozwiązać.

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Wrzucam pętle nieskończoną, aby zatrzymać ekran, w środku pętli wywołuje zdarzenie, które bada, czy nadleciała jakaś ramka. W ifie sprawdzam czy kod się zgadza, jeśli tak to program ma wyjść z pętli, a jednak tego nie robi. Kombinowałem na kilka innych sposobów, ale nie potrafie znaleźć rozwiązania wyjścia z pętli.
    Ktoś podpowie, co robię nie tak ?

    ------------------------ [ Dodano po: 53 minutyach ]

    Doszedłem do tego, że chyba jeszcze nie do końca rozumiem obsługę IR, a to tam jest problem. Gdy na sztywno podłączę microswitcha i napisze warunek od wciśnięcia klawisza, to działa jak należy. Tylko teraz nie bardzo wiem, jak się do tego zabrać, by obsłużyć to IR.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 4 kwi 2022, o 18:12 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 25 lip 2021
    Posty: 93
    Pomógł: 0

    Ok, brak reakcji na ramki IR był spowodowany tym, ze polecenie sei(); było na samym dole funkcji main, stąd kiedy został wywołany callback do ekranu powitalnego przerwanie prawdopodobnie nie działało. Jednak z kolei, gdy klikam klawisz to nie zawsze za pierwszym razem rozpoczyna się gra. Czasem muszę wcisnąć 2-5x zanim zaskoczy. Podczas gry reakcja jest normalna.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 4 kwi 2022, o 19:18 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 25 lip 2021
    Posty: 93
    Pomógł: 0

    Jest jeszcze kolejna rzecz, której nie mogę zrozumieć.
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Funkcja inicjalizuje nam węże, na podstawie argumentu "n", który przyjdzie z funkcji snake_init(); I funkcja zwraca nam w rezultacje adres do struktury, ale... snake_tab[-1],snake_tab[-2] ??? Bo ta funkcja tylko takie parametry przyjmuje. Nie mogę tego zrozumiec :/



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO