Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 10 lip 2025, o 20:58


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 wrz 2012, o 08:20 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 19 lip 2012
    Posty: 35
    Lokalizacja: Gostyń
    Pomógł: 0

    Witam
    Mam automatyczny włącznik który po przekroczeniu 13,4 V załancza przekaźnik, i mam problem taki że złożyłem dwa takie włączniki i jeden załancza się przy 13V a drugi przy 16v ;(
    I teraz pytanie gdzie mam jaki potencjometr wstawić aby mieć regulację +/- 3V ??? Jeśli nie da się tego zrobić na potencjometrze to na jak to zrobić najprościej???

    Poniżej schemat:


    Obrazek

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd1 ... 3c566.html



    Ostatnio edytowano 27 wrz 2012, o 10:33 przez Michał11, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 wrz 2012, o 08:22 

    Pomógł: 0

    Może kolego najpierw popraw ten rażący błąd w tytule ;).



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2012, o 07:41 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 19 lip 2012
    Posty: 35
    Lokalizacja: Gostyń
    Pomógł: 0

    Tak, dokładnie to jest automatyczny włącznik świateł w samochodzie.
    Taki shcemat narysowałem w oparciu o automatyczny włącznik kolegi który kupił go na alledrogo...



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 wrz 2012, o 08:13 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    Automatyczny włącznik świateł w samochodzie

    Dosłownie wczoraj to składałem koledze. Działa dobrze więc schemat sprawdzony! Dodatkowo masz potencjometr którym można wyregulować załączanie z dokładnością większą niż 0,1V więc maiłabyś problem z głowy :)

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 wrz 2012, o 15:37 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 19 lip 2012
    Posty: 35
    Lokalizacja: Gostyń
    Pomógł: 0

    Już wcześniej przeglądałem ten automat ale niezdecydowałem się na niego z jednego powodu:
    -,,wyłączenie przekaźników jest
    możliwe dopiero wtedy, gdy napięcie w instalacji pojazdu spadnie do wartooeci poniżej 10,6 V"

    Więc mam rozumieć że po wyłączeniu silnika oświetlenie musi rozładować akumulator i wtedy światła się wyłączą, z tego co wiem akumulator rozładowany do tekiego napięcia może nie zapalić silnika...

    Teraz musze coś wykombinowac z moim schematem bo zdążyłem już kupić części do niego.
    Jedynie co mi przychodzi do głowy to rozebrać włącznik kolegi- rezystory;
    i pomierzyć każdy rezystor jaką ma wartość na mierniku,
    wtedy będę musiał każdą część przed wlutowaniem zmierzyć czy ma taką samą oporność co ,,oryginał".



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 wrz 2012, o 17:40 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    No możesz tak zrobić z tym układem kolegi tylko nie wiem skąd wziąłeś ten tekst o 10,8V... Bo ja zauważyłem tam histerezę, najwyższej 0,1-0,2V Czyli tak jak w opisie układu co podałem Ci w linku:
    Cytuj:
    światła załączą się chwilę po uruchomieniu silnika i zgasną natychmiast po jego wyłączeniu.
    i chyba o to Ci chodziło ... :)

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 wrz 2012, o 20:15 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 14 lut 2012
    Posty: 598
    Lokalizacja: Warszawa
    Pomógł: 13

    A ja bym zapiął kabelek do alternatora na wzbudzeniu i wtedy to już na 100 % by było wiadomo kiedy silnik chodzi ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 wrz 2012, o 21:44 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 14 lut 2012
    Posty: 598
    Lokalizacja: Warszawa
    Pomógł: 13

    Hhihiii ja tak włączam listwę podgrzewającą do wtryskiwaczy gazowych ;) , zresztą to jest bardzo zacne miejsce do wykrywania czy silnik pracuje ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO