Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 24 kwi 2024, o 11:52


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z ADC
PostNapisane: 13 mar 2012, o 21:20 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 13 mar 2012
Posty: 7
Pomógł: 0

Witam!

Jestem początkującym użytkownikiem zestawu uruchomieniowego ATB rev:1.02.
Swoją przygodę rozpocząłem od prób pomiarów napięcia na trzech kanałach.
Uruchomiłem wyświetlacz LCD, wydaje mi się, że poprawnie zainicjowałem przetwornik ADC. Niestety jednak otrzymuje nieoczekiwane rezultaty. Pomiary wykonuje na Pinie 4,5 i 6 PORTA. I teraz jeśli mam te piny niepodłączone to otrzymuje jakieś napięcie, podłączenie ich do masy daje wynik 0, podłączenie do 5V daje 1024 jednostki. Skąd napięcie na niepodłączonych pinach.

Z góry dziękuję za pomoc.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 mar 2012, o 21:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 24 sty 2012
Posty: 1469
Pomógł: 56

Remolek napisał(a):
Witam!

Jestem początkującym użytkownikiem zestawu uruchomieniowego ATB rev:1.02.
Swoją przygodę rozpocząłem od prób pomiarów napięcia na trzech kanałach.
Uruchomiłem wyświetlacz LCD, wydaje mi się, że poprawnie zainicjowałem przetwornik ADC. Niestety jednak otrzymuje nieoczekiwane rezultaty. Pomiary wykonuje na Pinie 4,5 i 6 PORTA. I teraz jeśli mam te piny niepodłączone to otrzymuje jakieś napięcie, podłączenie ich do masy daje wynik 0, podłączenie do 5V daje 1024 jednostki. Skąd napięcie na niepodłączonych pinach.

Z góry dziękuję za pomoc.

A stąd, że niepodłączone piny działają jak anteny. A w antenie indukuje się napięcie.

_________________
Jestem początkujący i moje porady mogą być błędne



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 13 mar 2012, o 21:37 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 13 mar 2012
Posty: 7
Pomógł: 0