Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 19 kwi 2024, o 06:16


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 12:17 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012
Posty: 95
Lokalizacja: Nowa Sól
Pomógł: 1

Hej,
korzystając z odrobiny wolnego czasu postanowiłem pouczyć się programowania w C# w Visual c# 2010. Docelowo pragnę wykonać urządzenie oparte o AVR wyświetlające bieg, na którym jest samochód w grze. W tym celu muszę wyciągnąć tę wartość z pamięci i dalej przesłać ją do urządzenia. Jednak problem pojawia się już przy próbie użycia funkcji ReadProcessMemory. Dużo googlowałem i udało mi się napisać taki program, służący do wyciągania ilości pamięci eeprom z wybranego procesora w mkavrcalculator (adres znalazłem programem Cheat Engine):
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Niestety nie udaje się, konsola wygląda tak: Obrazek
a więc nawet handle ma wartość 0. Pomyślałem że to może jakieś zabezpieczenie Mirka, w związku z czym przerobiłem kod pod ilość naboi w grze Counter-strike.

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język csharp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


efekt: Obrazek
Jak widać, udaje się uzyskać wartość handle, ale niestety funkcja ReadProcessMemory nadal zwraca wartość false i nie oodczytuje wartości.

Siedziałem wczoraj nad tym cały dzień i nie mam pojęcie co jeszcze mogę zrobić. Gdyby ktoś rzucił okiem i wiedział co jest nie tak, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.



Ostatnio edytowano 15 wrz 2014, o 12:22 przez Grabki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 12:59 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1089
Pomógł: 34

Hej ,

Chetnie bym sprobowal Ci pomoc ale gdybys mogl mi troche rozjasnic o co w tym chodzi .... ? Urzadzenie A to AVR i wysyla cos do PC ? PC wysyla cos do urzadzenia A ?
Grabki napisał(a):
Docelowo pragnę wykonać urządzenie oparte o AVR wyświetlające bieg, na którym jest samochód w grze. W tym celu muszę wyciągnąć tę wartość z pamięci i dalej przesłać ją do urządzenia

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 14:58 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012
Posty: 95
Lokalizacja: Nowa Sól
Pomógł: 1

RafPe napisał(a):
PC wysyla cos do urzadzenia A ?
Ale to dopiero w dalekiej przyszłości, najpierw chcę wyłuskać dane z gry, a później je przesłać do AVR.
Przykładowo:
mam symulator wyścigowy, i chcęzrtobić sobie wyświetlacze prędkości, biegów itd., więc jakoś muszę wyłuskać te dane z tego symulatora i przesłać je do AVR.
Ale problem już rozwiązany, podszedłęm do tego dzisiaj jeszcze raz, na chłodno i od nowa :)
Korzystając z tej strony: http://www.jarloo.com/reading-and-writing-to-memory/ Udało mi się odczytać z gry cs liczbę naboi. Z mkAVRcalculator nadal nie udaje mi się odczytać danych, ale podejrzewam, że to już jakieś zabezpieczenie czy coś, mam nadzieje że na docelowych grach się już uda :) Dzięki za chęć pomocy, ale powyższa strona rozwiązała problem :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 16:40 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 maja 2014
Posty: 1089
Pomógł: 34

Hey ,

No wyglada to niezle - przyznam szczerze , ze ta forma zabawy z pamiecia sie nie interesowalem wczesniej :)

Zycze sukcesow!

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 16:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2011
Posty: 8583
Pomógł: 337

przechwytywanie danych z konsoli czy tez z pamięci z innych programów specjalnie nie jest skomplikowane w C#
i można się do woli zabawiać --- tymczasem jeśli chodzi o dane o pamięci mikrokontrolerów to niema sensu przechwytywać z Mkcalka
wszystko znajdziesz w AVRDUDE i w XMLach atmela .

_________________
[b]San Escobar! Patria mia! Tu eres como la salud.[/b]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 17:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011
Posty: 581
Pomógł: 17

Elo ;-)
Ja robiłem wg. tego poradnika i wszystko działa eegancko ;-)
http://www.codeproject.com/Articles/670 ... ess-Memory

Nie wiem czy o tym myślałeś, ale (tak mi się wydaje) za każdym zrestartowaniem aplikacji (cs) ilość ammo, będzie w innej komórce pamięci, więc nie będzie to takie proste, aby za każdym razem ją wyłuskać ;-)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 15 wrz 2014, o 18:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012
Posty: 95
Lokalizacja: Nowa Sól
Pomógł: 1

Cytuj:
Zycze sukcesow!

Dzięki!

SunRiver napisał(a):
tymczasem jeśli chodzi o dane o pamięci mikrokontrolerów to niema sensu przechwytywać z Mkcalka
wszystko znajdziesz w AVRDUDE i w XMLach atmela

To tylko w celach treningowych i sprawdzenia programu :) Wartości te wyświetlają się w kalkulatorze.
xamrex napisał(a):
Elo
Ja robiłem wg. tego poradnika i wszystko działa eegancko
http://www.codeproject.com/Articles/670 ... ess-Memory

Prędzej też robiłem na jego podstawie i nie chciało mi zadziałąć, ale teraz już na spokojnie do tegop podszedłem i zadziałało :D

xamrex napisał(a):
Nie wiem czy o tym myślałeś, ale (tak mi się wydaje) za każdym zrestartowaniem aplikacji (cs) ilość ammo, będzie w innej komórce pamięci, więc nie będzie to takie proste, aby za każdym razem ją wyłuskać

Jedst za każdym razedm w tej samej :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO