Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 19 maja 2025, o 03:52


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 12:17 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 cze 2012
    Posty: 95
    Lokalizacja: Nowa Sól
    Pomógł: 1

    Hej,
    korzystając z odrobiny wolnego czasu postanowiłem pouczyć się programowania w C# w Visual c# 2010. Docelowo pragnę wykonać urządzenie oparte o AVR wyświetlające bieg, na którym jest samochód w grze. W tym celu muszę wyciągnąć tę wartość z pamięci i dalej przesłać ją do urządzenia. Jednak problem pojawia się już przy próbie użycia funkcji ReadProcessMemory. Dużo googlowałem i udało mi się napisać taki program, służący do wyciągania ilości pamięci eeprom z wybranego procesora w mkavrcalculator (adres znalazłem programem Cheat Engine):
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język csharp
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Niestety nie udaje się, konsola wygląda tak: Obrazek
    a więc nawet handle ma wartość 0. Pomyślałem że to może jakieś zabezpieczenie Mirka, w związku z czym przerobiłem kod pod ilość naboi w grze Counter-strike.

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język csharp
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    efekt: Obrazek
    Jak widać, udaje się uzyskać wartość handle, ale niestety funkcja ReadProcessMemory nadal zwraca wartość false i nie oodczytuje wartości.

    Siedziałem wczoraj nad tym cały dzień i nie mam pojęcie co jeszcze mogę zrobić. Gdyby ktoś rzucił okiem i wiedział co jest nie tak, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.



    Ostatnio edytowano 15 wrz 2014, o 12:22 przez Grabki, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 12:59 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 maja 2014
    Posty: 1089
    Pomógł: 34

    Hej ,

    Chetnie bym sprobowal Ci pomoc ale gdybys mogl mi troche rozjasnic o co w tym chodzi .... ? Urzadzenie A to AVR i wysyla cos do PC ? PC wysyla cos do urzadzenia A ?
    Grabki napisał(a):
    Docelowo pragnę wykonać urządzenie oparte o AVR wyświetlające bieg, na którym jest samochód w grze. W tym celu muszę wyciągnąć tę wartość z pamięci i dalej przesłać ją do urządzenia

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 14:58 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 cze 2012
    Posty: 95
    Lokalizacja: Nowa Sól
    Pomógł: 1

    RafPe napisał(a):
    PC wysyla cos do urzadzenia A ?
    Ale to dopiero w dalekiej przyszłości, najpierw chcę wyłuskać dane z gry, a później je przesłać do AVR.
    Przykładowo:
    mam symulator wyścigowy, i chcęzrtobić sobie wyświetlacze prędkości, biegów itd., więc jakoś muszę wyłuskać te dane z tego symulatora i przesłać je do AVR.
    Ale problem już rozwiązany, podszedłęm do tego dzisiaj jeszcze raz, na chłodno i od nowa :)
    Korzystając z tej strony: http://www.jarloo.com/reading-and-writing-to-memory/ Udało mi się odczytać z gry cs liczbę naboi. Z mkAVRcalculator nadal nie udaje mi się odczytać danych, ale podejrzewam, że to już jakieś zabezpieczenie czy coś, mam nadzieje że na docelowych grach się już uda :) Dzięki za chęć pomocy, ale powyższa strona rozwiązała problem :)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 16:40 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 maja 2014
    Posty: 1089
    Pomógł: 34

    Hey ,

    No wyglada to niezle - przyznam szczerze , ze ta forma zabawy z pamiecia sie nie interesowalem wczesniej :)

    Zycze sukcesow!

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 16:44 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 04 paź 2011
    Posty: 8615
    Pomógł: 338

    przechwytywanie danych z konsoli czy tez z pamięci z innych programów specjalnie nie jest skomplikowane w C#
    i można się do woli zabawiać --- tymczasem jeśli chodzi o dane o pamięci mikrokontrolerów to niema sensu przechwytywać z Mkcalka
    wszystko znajdziesz w AVRDUDE i w XMLach atmela .

    _________________
    Zbuduj swój system [url=https://helion.pl/ksiazki/w-labiryncie-iot-budowanie-urzadzen-z-wykorzystaniem-ukladow-esp8266-i-esp32-andrzej-gromczynski,wlablo.htm#format/d]IOT[/url]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 17:49 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 13 paź 2011
    Posty: 581
    Pomógł: 17

    Elo ;-)
    Ja robiłem wg. tego poradnika i wszystko działa eegancko ;-)
    http://www.codeproject.com/Articles/670 ... ess-Memory

    Nie wiem czy o tym myślałeś, ale (tak mi się wydaje) za każdym zrestartowaniem aplikacji (cs) ilość ammo, będzie w innej komórce pamięci, więc nie będzie to takie proste, aby za każdym razem ją wyłuskać ;-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 15 wrz 2014, o 18:55 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 29 cze 2012
    Posty: 95
    Lokalizacja: Nowa Sól
    Pomógł: 1

    Cytuj:
    Zycze sukcesow!

    Dzięki!

    SunRiver napisał(a):
    tymczasem jeśli chodzi o dane o pamięci mikrokontrolerów to niema sensu przechwytywać z Mkcalka
    wszystko znajdziesz w AVRDUDE i w XMLach atmela

    To tylko w celach treningowych i sprawdzenia programu :) Wartości te wyświetlają się w kalkulatorze.
    xamrex napisał(a):
    Elo
    Ja robiłem wg. tego poradnika i wszystko działa eegancko
    http://www.codeproject.com/Articles/670 ... ess-Memory

    Prędzej też robiłem na jego podstawie i nie chciało mi zadziałąć, ale teraz już na spokojnie do tegop podszedłem i zadziałało :D

    xamrex napisał(a):
    Nie wiem czy o tym myślałeś, ale (tak mi się wydaje) za każdym zrestartowaniem aplikacji (cs) ilość ammo, będzie w innej komórce pamięci, więc nie będzie to takie proste, aby za każdym razem ją wyłuskać

    Jedst za każdym razedm w tej samej :)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO