Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 20 maja 2025, o 18:53


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 13 sie 2014, o 19:02 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Witam Koledzy ;)


    Ostatnimi czasy znalazłem jakiś stary akumulatorek od chińskiego MP4 ( temat jest jednak o zasilaczu ;) ) i chciałem go naładować. I udało mi się to zrobić przetworniczką na MC34063 (z regulacją napięcia wyjściowego potencjometrem w niewielkim zakresie) lecz musiałem zaczynać od małych napięć bo jak dałem od razu 5V to prąd chciał mocno podskoczyć. I tak sobie wtedy pomyślałem że w przyszłości przyda mi się pewnie jeszcze parę razy jakiś dobry zasilacz mogący pracować np jako źródło prądowe (choćby do zabawy z POWER LED'ami) no i ogólnie w warsztacie taki zasilacz to podstawa - tak sobie wtedy pomyślałem ;). No i zapytałem Wujka Google o taki zasilacz. Co mi wsykoczyło? 1000 x electronics-lab w różnych, coraz to bardziej cudownych wersjach z elektroda.pl. Zasilacz zachwalany co nie miara ale mając na uwadze posty Rezasurmar'a i jego obiekcje co do tej konstrukcji postanowiłem poszukać czegoś innego. No i znalazłem na naszym wspaniałym forum (jak zwykle konkretnie i szybko) odpowiedź na moją żądze posiadania dobrego "warsztaciaka". Padło na konstrukcje z EdW która jest wynikiem bardzo dokładnego podejścia autora do tematu projektowania zasilacza. Mimo obaw stwierdziłem że zaryzykuje i jako moją 4 (z poprzednich 3, dwie działają :) ) konstrukcje wybrałem właśnie ten zasilacz. Transformator jaki posiadam to TOROID 230V / 2x14,4V 170VA. Ukończyłem właśnie schemat stabilizatora, i miałbym do Was, drodzy Koledzy, kilka istotnych pytań.

    1) Czy poniższy schemat jest prawidłowy? Pytam bo może w EdW jest jakiś drobny błąd o którym nie wiem a być może forumowi mistrzowie Analogu ( wiecie o kim mówię ;) ) mieli już do czynienia z tą konstrukcją?

    Obrazek

    2) Czy kondensator wejściowy o pojemności 10000uF i napięciu znamionowym 50V będzie odpowiedni?


    3) Wymyśliłem sobie że jakbym kiedyś chciał mieć na wyjściu 2V i 3A to mi tranzystor odparuje (no może nie odparuje ale na pewno strzeli nawet przy sporym radiatorze) więc chcę zrobić jakiś dodatkowy układ który przełączy mi na wyższy odczep (z 14,4VAC na 28,8VAC) lub niższy w zależności od napięcia wyjściowego. Jak najlepiej taki układ zrealizować? czy wystarczy np tranzystor z diodą zenera na bazie, na której katode będę podawał napięcie z wyjścia i jak np będzie tam te 14V to mi przęłączy na wyższy odczep?


    4) chciałbym aby zasilacz dało się zaprogramować ( oczywiście uC do wszystkiego ;D ) a zatem czy do regulacji napięcia z ATmegi mogę użyć PWM przepuszczone przez filtr dolnoprzepustowy i bufor w postaci jakiegoś szybkiego i dobrego Op-Ampa?


    5) Co byście zmienili na schemacie by ukłąd działał dobrze i stabilnie?

    6) Czy jako zasilacz pomocniczy +- 5V może posłużyć osobny transformator, z jednopołówkowym prostowaniem napięcia dodatniego i ujemnego + para 7805 i 7905? dawać do nich radiatory? Trafko pomocnicze jest niewielkie, 12VAC i 1A.



    Proszę o pomoc i dobre rady. Części już zamówione więc to na pewno będzie ten zasilacz.

    Pozdrawiam ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 13 sie 2014, o 19:17 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 11 sty 2013
    Posty: 1760
    Pomógł: 196

    Witam
    A mógłbyś podać namiary na ten zasilacz?

    Pozdr.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 13 sie 2014, o 19:44 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    To jest schemat stabilizatora z EdW nr 12/2011. Ogólnie byl to caly cykl o tytule "Taki zwykły zasilacz..." zaczął się jakoś w którymś z pierwszych numerów EdW z 2010 roku. Nie pamiętam dokładnie a nie ma mnie w domu żeby sprawdzic.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 08:42 

    Pomógł: 0

    Jak znajdę chwilę to przeanalizuje ;), sam walczę z tym zasilaczem, tj. planuje zrobić kolejną wersję na tranzystorze N-MOS ;).
    Ogólnie zasilacz trzeba zrobić fizycznie ;), czyli po prostu testy na żywo, wstępnie wydaje się prawidłowe, ale jak to z analogiem może coś po drodze wyskoczyć.

    78xx powinny dać radę bez radiatora, jak podepniesz do nich te max 9V, przy większym napięciu przydał by się chociaż jakiś mały radiatorek.


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 09:08 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 20 sty 2012
    Posty: 101
    Pomógł: 5

    Mój projekt jest na "wykończeniu". Chętnie podzielę się na łamach tego forum projektem mojego zasilacza. Cierpliwych zachęcam do śledzenia forum, a tych mniej cierpliwych do roboty :D :D
    Niemniej kolega res ma rację co do słuszności konstrukcji z tranzystorem N-MOS - wydaje mi się, że jest dużo odporniejsza na wzbudzenia i łatwiejsza do dostosowania pod własne potrzeby, pomimo pozornej komplikacji budowy.
    Mój zasilacz P-MOS kosztował mnie sporo czasu i nerwów i pieniędzy :)


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 09:19 

    Pomógł: 0

    Jedyną wada N-Mos, to że musisz mieć dodatkowy odczep do wyższego podbicia polaryzacji bramki, ale to jedyna wada.
    Zresztą mam kupione kilkanaście IRFP140 właśnie w celu umieszczenia ich w zasilaczu, są dosyć odporne na przeciążenia, oraz ich struktura jest sporych rozmiarów, przez co znoszą dużo lepiej przeciążenia, o oddawaniu ciepła nie wspominając ;).

    Zasilacz, niby taka prosta rzecz, a jednak nie do końca.
    Dla chcących zrobić zasilacz prosty i sprawdzony, polecam konstrukcje z EdW 1,2,3/2007



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 10:57 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Dzięki Panowie za zainteresowanie :-) czyli według Was zasilacz w tej wersji z P-mosfetem ma kiepskie parametry?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 11:07 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 20 sty 2012
    Posty: 101
    Pomógł: 5

    Ma bardzo dobre parametry (trochę gorsze od NMOS). Dla przykładu czas "reakcji" na zwarcie jest 10 razy krótszy niż w przypadku zasilacza sklepowego za ok. 700 PLN.
    Chodzi o trudność w budowaniu w oparciu o P-MOS-a. Nic więcej.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 11:16 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    To na co zwracać uwagę przy budowie? Masz Może Kolego jakieś uwagi co do prowadzenia ścieżek itd?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 11:47 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Czy mógłbym jako elementów regulujących użyć dwóch takich tranzystorów połączonych równolegle? Wiadomo, dodatkowa pojemność do przeładowania, ale za to miałbym mniej grzejace się tranzystory.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 11:53 

    Pomógł: 0

    Polecam jeszcze kurs na eevblog, było kilka odcinków wideo o projektowaniu zasilacza ;).


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 14 sie 2014, o 12:02 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Wiem, te filmy Dave'a sa super ;-) tylko niektórych słów nie rozumiem i niektóre fragmenty po kilka razy musze oglądać :-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 19 sie 2014, o 19:11 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Witam.

    Wykonałem zasilacz według schematu który zamieściłem. Niestety cały układ chyba szlag strzelił. Po włączeniu zasilania jeden z tranzystorów BD243C po prostu eksplodował, rozerwało go na dwie części, był to ten tranzystor który miał pracować w lustrze prądowym by szybciej rozładowywać kondensator. Rezystor emiterowy 10 Ohm który jest między emiterem a masą pierwszego tranzystora w lustrze prądowym również się spalił. Spaliła się też zielona dioda i tranzystor BC547. Okazało się że zamieniłem dren ze źródłem w tranzystorze głównym. Błąd na schemacie. Po włożeniu kolejnego tranzystora i przelutowaniu wyprowadzeń, wymianie BD243 na BD139, wymianie rezystora emiterowego, diody i tranzystora BC547 i włączeniu zasilania znów spalił się rezystor 10 OHM. Nie mam już siły do tego, głowie się od kilku godzin. Boję się że w jakiś sposób uwaliłem wzmacniacze operacyjne w tym drogi OP27 ( w tme 10 złotych sztuka :O ). Macie jakieś pomysły? Bo ja już wysiadam. Oto płytka z Eagle:

    Obrazek

    ------------------------ [ Dodano po: 23 minutach ]

    Wrzucam fotki płytki. Zwarć nigdzie nie ma. Napięcia na op-ampach +-5V jak Górecki przykazał. Uwe = 40V

    ObrazekObrazekObrazek

    ------------------------ [ Dodano po: 27 minutach ]

    a, zapomniałbym że gdy tranzystor drugi wystrzelił to był na wspólnym radiatorze z tym pierwszym. Czyli oba BD243C były na jednym radiatorze.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 19 sie 2014, o 21:42 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Ma ktoś pomysł od czego zacząć żeby to ruszyło?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 20 sie 2014, o 09:22 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 20 sty 2012
    Posty: 101
    Pomógł: 5

    Wylutuj oba BD243, wylutuj/wyjmij z podstawki OP27, na nóżkę 6 NE5532 podaj coś około 1V i spróbuj uruchomić regulację napięcia. Staraj się podchodzić do tematu etapami. Poza tym ja do testów użyłbym jakiegoś tańszego wzmacniacza operacyjnego zamiast tego OP (np. TL071). W razie czego nie będzie problem podmienić na inny ;)


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 21 sie 2014, o 20:31 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Już wiem co odwaliłem. W mostku mam kondensatory 2x10000uF i jak testowałem mostek to ich nie rozładowałem i później jak podłączałem mostek do stabilizatora to zamieniłem przez przypadek plus z minusem. Na masie zamiast 0V było 39 i POOSZŁY, tranzystory i wzmacniace.


    coolpablos napisał(a):
    Wylutuj oba BD243, wylutuj/wyjmij z podstawki OP27, na nóżkę 6 NE5532 podaj coś około 1V i spróbuj uruchomić regulację napięcia. Staraj się podchodzić do tematu etapami. Poza tym ja do testów użyłbym jakiegoś tańszego wzmacniacza operacyjnego zamiast tego OP (np. TL071). W razie czego nie będzie problem podmienić na inny



    EUREKA!!!


    Jak mówiłeś tak zrobiłem. W zasadzie to wylutowałem wszystkie półprzewodniki, wymieniłem rezystory i przy wsadzaniu każdy mierzyłem. Obczyściłem płytkę, wlutowałem NE5532. Wlutowałem wszystkie inne małe tranzystory, diody LED, 1N4148 ....

    i MAM REGULACJĘ NAPIĘCIA!!! ;)

    Ale po wlutowaniu OP27 już jej nie ma ;( Upaliłem tego OpAmpa. Kiedy wlutuje nowy powinno być ok? nic się nie grzeje, wlutowałem w lustro prądowe mje3055 bo miałem pod ręką i zmieniłem rezystor 8,7k na 10k. Wszystko teraz działa, no oprócz tej regulacji prądu.

    Co dalej Przyjacielu;)? Wiszę Ci Pi...Piękny Kufel Soku Jabłkowego ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 sie 2014, o 18:32 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    To co, kupować ten wzmacniacz i wlutowywać czy dać najpierw jakiś zamiennik? Proszę o kolejne cenne rady ;)

    ------------------------ [ Dodano po: 4 minutach ]

    Mam w domu LM741, LM358 i NE5532, który z nich byłby lepszy do testów? Pewnie NE5532?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 sie 2014, o 18:43 

    Pomógł: 0

    NE5532 jest dosyć dobrym zamiennikiem na testy bo wydajność ma dosyć sporą, OP27 dał bym już po całkowitym uruchomieniu układu.


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 22 sie 2014, o 21:02 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Ok, dzięki :-) jutro jak znajdę czas to odpale go na tym wzmaku i zobaczymy :-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 24 sie 2014, o 21:35 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 20 sty 2012
    Posty: 101
    Pomógł: 5

    Chciałbym zauważyć, że ne5532 ma inaczej wyprowadzone nóżki od op27. Poza tym, największe problemy przed Tobą, tj uruchomienie stabilizacji prądu :D polecam testy z oscyloskopem i zmiennym obciążeniem - nawet w momencie kiedy wydaje Ci się że zasilacz działa poprawnie, wcale w rzeczywistości tak być nie musi ;)


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 24 sie 2014, o 22:03 

    Pomógł: 0

    Można użyć NE5534 ;)



    Góra
      
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 24 sie 2014, o 22:10 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    No więc Panowie moi Kochani, stablizacja prądu działa, wlutowałem parę kabelków w płytkę, w stykówke wsadziłem NE5532, podłączyłem i coś tam stabilizuje ale dość mocno skacze ten prąd. Może jak wlutuje w płytkę OP27, skrórcę kabelki do tranzystora do minimum to się poprawi? Zobaczymy. Narazie cieszę się że w ogóle coś ruszyło i żeby to uczcić upaliłem rezystor 0,25W ;D Dziś już nie mam czasu. Jak znajdę chwilę to będę dalej pisał ;)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 17:18 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Sprawdziłem dzisiaj zasilacz z rezystorem 1k i 20 Ohm. Niestety uklad sie wzbudza. Dodatkowo kondensator wyjsciowy grzeje sie niemilosiernie, upalilem juz jeden 10uF i drugi 100uF, oba na napięcie 63V. Podlaczylem kondek 10uF na 400V, nadal strasznie sie grzeje. Na wyjsciu zamiast napiecia stalego przebieg przypominajacy pile w pasmie akustycznym, okolo kilku kilohercow. Wie ktos jak temu zaradzic? Wlutowalem rezystor 47 ohm w obwód bramki ale nic to nie dalo..ma ktos jakies pomysly?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 17:38 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 26 lut 2014
    Posty: 227
    Lokalizacja: LDZ
    Pomógł: 22

    Masz oscyloskop? Zobacz jak wygląda napięcie na nóżce 3 i 6 IC1. Może układ się nie wzbudza, ale masz pływające napięcie na dzielnikach. Trochę daleko ten kondensator filtrujący od NE5532, poza tym nie widzę kondensatora od filtrowania OP27. Obejrzyj przebiegi na wyjściach wszystkich wzmacniaczy.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 17:47 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    ryba84 napisał(a):
    Masz oscyloskop? Zobacz jak wygląda napięcie na nóżce 3 i 6 IC1. Może układ się nie wzbudza, ale masz pływające napięcie na dzielnikach. Trochę daleko ten kondensator filtrujący od NE5532, poza tym nie widzę kondensatora od filtrowania OP27. Obejrzyj przebiegi na wyjściach wszystkich wzmacniaczy.

    Mam oscyloskop, analogowy co prawda ale jest. Jak wrócę do domu to sprawdzę. Mowisz zeby dorzucic lepsze filtrowanie do wzmacniaczy? Co masz na mysli z tym plywajacym napieciem? Dzięki za pomoc z góry :-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 18:22 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 26 lut 2014
    Posty: 227
    Lokalizacja: LDZ
    Pomógł: 22

    Na wejściach wzmacniaczy przy potencjometrach może pływać Ci napięcie, a co za tym idzie wzmacniacz będzie głupiał. Ja na Twoim miejscu ze względu na regulację potencjometrem zrobiłbym filtr RC przed wzmacniaczem za dzielnikiem z potencjometru i rezystora(np. jak potencjometr zacznie przerywać to co się stanie?). Zobacz na płytce, do ścieżki, do której masz podciągnięte dzielniki masz również podłączone tranzystory, diody oraz + zasilania wzmacniaczy. Mała zmiana napięcia na tej ścieżce i masz zmianę na dzielniku, który steruje wzmacniaczem. Poza tym masz strasznie długie ścieżki od pomiaru prądu. Kolejnym błędem jest prowadzenie ścieżek prostopadle. Powinny być prowadzone pod kątem w kierunku płynącego prądu. Poza tym kolejnym problemem jest masa opływająca całą płytkę z cienkim przewężeniem do wyjścia zasilacza. Przyjrzyj się na płytce kondensatory wyjściowe masz za wyjściem zasilania to też powinno zostać zmienione. Ja nie skończyłem jeszcze projektu tego zasilacza więc nie pokażę Ci jak bym to rozwiązał.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 18:34 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    To mnie Kolego teraz zmartwiles. Czyli ze najlepiej by bylo zrobic plytke od nowa? Coz. Zbadam to o czym piszesz i zobaczymy co z tego wyjdzie :-(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 18:43 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 26 lut 2014
    Posty: 227
    Lokalizacja: LDZ
    Pomógł: 22

    Spokojnie. Może nim zrobisz nową płytkę to spróbuj przeciąć ścieżkę masy wyjściowej zasilacza za potencjometrami i połącz z masą od złącza X3 jak najbliżej rezystora pomiaru prądu. Możliwe, że to załatwi sprawę. Zrób pomiary i zobacz czy to coś zmienia. Tylko zrób to połączenie grubym drutem, żeby zminimalizować spadek napięcia.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 25 sie 2014, o 22:48 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Zrobilem tak jak mowiles, przecialem sciezke masy ta obok potencjometrow, wzialem przewód 1.5mm2, jednozylowy drut jak w instalacji podtynkowej i od nozki wyjsciowej masy przylutowalem do rezystora RS. Niestety nic to nie dalo. Na wyjsciu nadal trojkat o amplitudzie zmniejszającej wraz ze wzrostem napiecia wyjsciowego. Teraz jeszcze gdzies w ukladzie zrobilo mi sie zwarcie i poszedl mostek prostowniczy. Na dzis mam dosc ;-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:45 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 22 sty 2014
    Posty: 1806
    Zbananowany użytkownik

    Pomógł: 168

    Dziś probowalem coś jescze zdziałać, dodalem jeszcze bezpiecznik ale cos teraz w ukladzie uwala mi mosfeta. To łatanie zaczyna mnie denerwowac. Postanowilem ze zaprojektuje płytkę od nowa, większość elementów mam pod ręką. A wiec tak:

    1) Mam poprawic filtracje op-ampow.
    2) rezystor do pomiaru pradu jak najbliżej masy wyjściowej.
    3) dzielnik pomiarowy jak najbliżej wyjścia i sciezki od dzielnika do wzmacniaczy jak najkrotsze.
    4) filtr RC przy potencjometrach
    5) ścieżki łamane pod kątem 45 stopni zgodnie z kierunkiem płynącego prądu.

    Co byście koledzy jeszcze dodali? Dodam że ten zasilacz to moje pierwsze kroki w analogowce, proszę o wyrozumiałość. Zdaje sobie sprawę ze tu znaczenie ma każda pasożytnicza indukcyjnosc czy pojemność. ;-)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO