Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 10 cze 2025, o 13:35


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 paź 2013, o 23:51 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 paź 2011
    Posty: 780
    Pomógł: 20

    Witam szukam dla potrzeb swoich i nie tylko jakiegoś fajnego rysunku z bicikami w postaci okręgów karatów lub podobnych gdzie pokazane było by rzutowanie typów awans jak i w dół :)

    Może ktoś coś takiego gdzieś widział :)

    Pozdrawiam

    _________________
    sig off ;(



    Ostatnio edytowano 28 paź 2013, o 23:56 przez stachu, łącznie edytowano 1 raz

    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 paź 2013, o 12:44 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 05 sty 2013
    Posty: 272
    Pomógł: 3

    Nie rozumiem, może przez moją niewiedzę ale zawsze wydawało mi się, że rzutujemy z jakiegoś typu na jakiś inny.

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 paź 2013, o 14:17 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 cze 2012
    Posty: 414
    Lokalizacja: Oborniki
    Pomógł: 5

    Koledze chyba chodzi raczej o rzuty techniczne - rysunki xD

    Wysłane z mojego GT-I9500 przy użyciu Tapatalk 4

    _________________
    Pozdrawiam:
    Mikołaj



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 paź 2013, o 14:28 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27408
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    Ja np kompletnie nie wiem co to są biciaki ;) a na dodatek w postaci okręgów lub kwadratów - a do tego jeszcze jakiś awans i rzutowanie ? ;) .... ło matko - o co tu chodzi ?

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 paź 2013, o 00:03 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 paź 2011
    Posty: 780
    Pomógł: 20

    Tak chodzi mi o rzutowanie ale przedstawione za pomocą bitów, graficznie.

    Np mamy typ który ma 4 bajty i rzutujemy do typu 1 bajtowego :)

    biciki - małe bajty :P

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 paź 2013, o 07:48 
    Offline
    Moderator
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 03 paź 2011
    Posty: 27408
    Lokalizacja: Szczecin
    Pomógł: 1043

    stachu napisał(a):
    Np mamy typ który ma 4 bajty i rzutujemy do typu 1 bajtowego


    Ale w takim przypadku same bity wewnątrz bajtów to już nie mają takiego znaczenia. Rzutowanie powoduje hmmm ograniczenie albo poszerzenie możliwych wartości rzutowanego obiektu

    jeśli masz np zmienną 4 bajtową (uint32_t) gdzie mamy bajty:

    D C B A

    i rzutujesz ją do typu np uint8_t to oznacza tylko jedno - pod uwagę weźmiesz jedynie najmłodszy bajt A

    hmmm no niech będzie nasza zmienna 32 bitowa ma np wartość: 0xFF55AA33

    Cytuj:
    D C B A ----> rzutowanie do uint8_t ----> A (0x33) ------> po rzutowaniu zostanie nam tylko to co na czerwono 0xFF55AA33
    D C B A ----> rzutowanie do uint16_t ----> B A (0xAA33) ------> po rzutowaniu zostanie nam tylko to co na czerwono 0xFF55AA33


    a teraz rzutowanie w drugą stronę np typu uint8_t na uint32_t. Załóżmy że nasza zmienna 8 bitowa ma wartość 0xAF

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    i zrobimy rzutowanie

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    to wynikiem tego będzie wartość 32 bitowa o taka:

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    czyli podobnie jak wyżej. Tyle że w drugą stronę.

    Cytuj:
    A ------> rzutowanie do uint32_t -----> D C B A -----> tyle że starsze dodane bajty D C B będą miały wartość = 0


    nie wiem czy o to chodziło ?


    Autor postu otrzymał pochwałę

    _________________
    zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 29 paź 2013, o 09:56 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 12 paź 2011
    Posty: 780
    Pomógł: 20

    Dzięki za rozwianie wątpliwości już sobie narysuje :)

    Pozdrawiam

    _________________
    sig off ;(



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 paź 2014, o 21:56 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 30 mar 2013
    Posty: 19
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pomógł: 0

    Trochę inny wątek, ale nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego to działa. Sorry, że w C, ale właśnie tak chciałem dojść dlaczego jest tak a nie inaczej.

    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Dlaczego to działa?
    Zmienna_1 równa jest -21,
    Zmienna_2 równa jest Zmiennej_1 po rzutowaniu czyli według mnie, jakieś 4294967275.

    Skoro tak? Dlaczego warunek się spełnia?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 7 paź 2014, o 22:27 
    Offline
    Nowy

    Dołączył(a): 30 mar 2013
    Posty: 19
    Lokalizacja: Częstochowa
    Pomógł: 0

    Faktycznie masz rację. Myślałem, że jest to porównywane liczbowo. Jednak trzeba cały czas patrzeć na bity:)



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO