Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 12 lut 2025, o 17:14

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 paź 2013, o 20:20 
Nowy

Witam.
Mój post jak na razie będzie czysto teoretyczny wrecz proszę Was o pomysł na podejście do pewnej sprawy, jak to rozwiązać od strony programowej.
Muszę wykonać urządzenie, które będzie sterować powiedzmy przekaźnikiem na początku.
Na wyjściu sterującym z procka musi następować zmiana stanu z niskiego na wysoki. Już wyjaśniam - poziom niski musi trwać od 15 sekund do 15 minut, natomiast poziom wysoki od 3 sekund do okolo 15 sekund.

Oczywiście ma to się zmieniać cyklicznie. Jak widać parametry te mają być ustawiane wstępnie w menu w dość sporym zakresie czasowym.
I teraz tak myślę, że pewnie trzeba będzie zaprząc do tego Timery i przerwania. Nie bardzo się jeszcze łapię w samych Timerach, jestem mocno początkujący i dlatego chcę zapytać czy moze zastosować sterowanie PWM? Tylko czy taki zakres regulacji jest możliwy do osiagnięcia ? A może timer w trybie CTC i przerwania?
Teraz napiszę czym ma to sterować. Z lekka to uprościłem.

Generalnie ten przekaźnik będzie załączał generatorek na 555 sterujący sterownikiem silnika krokowego. Silnik ten napędza karetkę z zamontowanym aparatem foto poruszającym się po łożu. Obecnie mam to wykonane w technologii analogowej na zasadzie sterownika kompletnego silnika krokowego plus 2 generatorków wykonanych na 555, jeden steruje przekaźnikiem właśnie z podobnymi czasami/częstotliwością jak podałem wyżej. Zaś drugi 555 załączany przez ten przekaźnik steruje bezpośrednio kompletnym sterownikiem silnika krokowego.

Całość działa fajnie, zdjęcia wychodzą dość ciekawie. Wiadomo, z prockiem będzie można precyzyjniej poustawiać parametry pracy i postoju , zastosować krańcówki i wykombinować różne tryby pracy, zrobić wyzwalanie migawki.