Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 2 maja 2025, o 07:43


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 07:58 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    Obrazek

    Czy wkładając kable telefoniczne do tej złączki trzeba je odizolować? Czy zaciśnięcie powoduje nacinanie izolacji podobnie jak np w RJ-45? Mam je tylko 4 i wszystkie dzisiaj potrzebne i nie chciałbym eksperymentować :) Za podzielenie się doświadczeniem z góry dziękuję :)

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:07 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    To jest tak zwany eton (my to tak nazywaliśmy potocznie jak pracowałem w telekomunikacji).
    Wszystko zależy od tego jakie masz przewody? Jeśli jest to tradycyjny przewód telefoniczny z pojedynczym drutem wewnątrz to nie musisz ściągać izolacji. Jeśli natomiast przewodem jest linka a raczej takie włoski jak w kablach domowych które już prowadzą do telefonu to trzeba opalić koszulkę.


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:16 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 lut 2013
    Posty: 101
    Lokalizacja: Wrocław
    Pomógł: 4

    Do linki to się raczej nie nadaje, a do drutu nie trzeba zdejmować izolacji.
    http://solutions.3mpoland.pl/3MContentR ... =ImageFile


    Autor postu otrzymał pochwałę

    _________________
    ATB 1.04, Bluebook wyd.II, Greenbook wyd.II



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:20 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    Tak myślałem - dzięki za potwierdzenie ... to będą dwa druty - kabel 2 pary żelowany XzTKMXpw 2x2x0,5mm - muszę dzisiaj wejśc na dach i pociągnąć kabel do mieszkania, bo ten co jest w ścianie jest gdzieś łączony i szlag go trafił (pogoda zaczyna dawać znać) i mi zrywa połaczenie modem - TPSA umywa ręce, bo świadczą usługę do puszki na dachu ( podobno ) a nie do gniazdka w lokalu :P A za połączenie jakiegoś kabelka nie mam zamiaru płacić jeszcze Bóg wie ile by sobie zawolali :P

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:29 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Nie nie, ktoś wprowadził Cię w błąd. TPSA ma obowiązek sprawdzić Ci wszystko aż do gniazdka. To jest końcowy punkt w przypadku telefonu, w przypadku NEO końcowym punktem jest modem lub livebox.
    I nie daj monterom kasy za kabel bo to należy do ich obowiązków.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:39 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    Monterzy byli juz w tej sprawie dwa razy - 2 lata i rok temu ... za kazdym razem poprawiali złacze na dachu i mówili że winny jest kabel w ścianie bo jest jakiś cross i on szumi czy coś ... i że muszę wymienić kabel i że oni go nie wymienią bo nalezy do mnie. Jest to mega bezsensu ale specjalnie dzwoniłem na infolinie i gostas powiedział to samo - że jak mam usługę telefoniczną to mi to naprawią jakby były jakies przerwy czy szumy, ale jeśli mam linię zawieszoną (a mam bo po co mi jakiś abonament stacjonarny) i przyjadą do neostrady i winny będzie ten kabel co zalecali wymienić to mi dolicza iles tam do abonamentu bo wezwanie z mojej winy ... bezsens w ryj ale kupiłem kabel za 30zł i go sobie dzisiaj na dachu złacze - jak coś będzie nie tak to wtedy ich będę wzywał i jeszcze obciążę kosztami za moją niepotrzebną wymianę ... to są cwaniaki - zabezpieczają się i jakby co to i tak Ci powiedzą że Twoja wina, a generalnie co roku mam problem z tą linią, bo mam 4km do centrali mimo, że sąsiedzi mają np 2km ... a w linii prostej to nawet 1km nie ma :P

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:43 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    Leniom nie chcialo sie wejsc na dach. A moze sie bali.

    Jak przyjezdzaja do moich klientow to pierwsze co zganiaja wine na alarm. Odcinaja kabel, centralka zaczyna pokazywac usterke a live box jak nie dzialal tak nie dziala.

    Moze byc tak ze w swojej puszce krosowniczej maja syf

    Mierzyles impesancje przewode ze chcesz go wymieniac?

    Za uszy sprinta i niech robia porzadnie papudraki jedne.

    Wysłane z Tapatalk2

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:46 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 17 sie 2013
    Posty: 3797
    Lokalizacja: Grudziądz
    Pomógł: 143

    A i skoczloki same nacinaja izolacje i maja zel aby przewod nie sniedzial i by polaczenie bylo zawsze nowiutkie.

    Wysłane z Tapatalk2

    _________________
    Usługi druku przestrzennego - www.drumik.pl



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 08:48 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Nie ma znaczenia jak jest w linii prostej, ważne ile masz po kablu i co po drodze. Jeśli na kablu po drodze masz sieczkę to będziesz miał dupę a nie internet. Przy 4km do centrali to masz tam z 2M max co? Chyba że masz super kabel od centrali aż po chałupę.

    Według wytycznych TPSA jeśli dobrze pamiętam 1M chodzi dobrze na odległości do 6,5km.

    Co do samego kabla. Dziwi mnie to że wprowadzają Cię w błąd. Pracowałem w TPSA a raczej w firmie podwykonawczej i wiem to co napisałem wyżej. U nas to obowiązywało i koniec. Co do samego kabla to nie jest on Twój a raczej nie powinien być bo ktoś kiedyś telefon tam zakładał i nie robiła to osoba prywatna a właśnie TPSA. Na infolinii informując Cię że ich usługa kończy się na puszce na budynku to jak oni sobie to wyobrażają? Masz podłączyć sobie modem czy liveboxa zaraz przy puszce i tam postawić kompa? Przecież to niedorzeczne.

    Poszukaj dobrze lub poczytaj regulamin dostarczania usługi a może uda Ci się ich zagiąć. Bo rzeczywiście, kombinatorzy to oni są.

    Między innymi tutaj:

    http://itbiznes.pl/zdjecia/artykuly/goo ... iny_TP.pdf

    punkt 22:
    Kod:
    22) zakończenie sieci – fizyczny punkt, w którym Abonent otrzymuje dostęp do publicznej sieci
    telekomunikacyjnej identyfikujący się numerem przypisanym do tego zakończenia sieci.


    I na pewno nie jest to puszka na budynku ponieważ nie ma tam fizycznej złączki do podłączenia modemu/livebox'a. Złacze na budynku jest tylko po to by w przypadku jakiejkolwiek awarii odciąć ewentualnie abonenta by wiedzieć gdzie szukać przyczyny, czy u abonenta czy na linii.

    Kolejny punkt stąd:

    http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=12333

    Kod:
    § 4
    1. W przypadku gdy w Lokalu nie ma Łącza, Klient jest obowiązany
    udostępnić TP Lokal w celu jego instalacji we wspólnie uzgodnionym terminie. Usługa jest dostępna w Lokalu, w którym istnieją
    możliwości techniczne do jej świadczenia na Łączu.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 17:07 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 cze 2012
    Posty: 414
    Lokalizacja: Oborniki
    Pomógł: 5

    Pracowałem w Netii, generalnie oni muszą Ci doprowadzić Internet do jednego gniazdka. Zglaszaj usterkę do skutku, na infolinii smialismy się, że są jak YETI - wszyscy o nich słyszeli, ale nikt ich nie widział:) inna sprawa, że nie ma wytycznych chi do przepustowość/odległość od DSLAM. Wszystko zależy od kabli, a tepsa naprawdę różny syf ma. Dzwoń, mów, że zrywa i niech przyjmują zgłoszenia:)

    Wysłane z mojego GT-I9500 przy użyciu Tapatalk 4

    _________________
    Pozdrawiam:
    Mikołaj



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 17:10 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 cze 2012
    Posty: 414
    Lokalizacja: Oborniki
    Pomógł: 5

    Po 5 razie albo dostaniesz korektę, albo w końcu to naprawia:) sorry za literówki, pisze że smartfona:)

    Wysłane z mojego GT-I9500 przy użyciu Tapatalk 4

    _________________
    Pozdrawiam:
    Mikołaj



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 19:09 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 cze 2012
    Posty: 420
    Lokalizacja: Poznań
    Pomógł: 5

    Siemka :) Spokojnie panowie ... mam już nowy kabelek i 9,5Mbps więc jest gitarka - ale nie dziwię się ze zrywało - Ci partacze tak robią żeby za chwilę przyjeżdżać znowu. Przecież jak zobaczyłem tą pajęczynę po wejściu na dach to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać ... łapy opadają! Mnie już wykańcza czasami psychicznie i nerwowo infolinia i wszelkie reklamacje - generalnie czasami jak mi źle naliczą rachunek a jest to bardzo często to stawiam na swoim i jest reklamacja reklamacji do reklamacji i w końcu odpuszczają ale żona pracuje przez internet i każde zrywanie to po prostu jej pieniądze - nie warte kabla za 30zł i 3 godzin roboty - a wiecie - u mnie zrywało na zasadzie losowości - dziś jest dobrze jutro rano nie - bambry przyjeżdżają następnego dnia i łącze jest "książkowe" ... tak to się można bujać i jeszcze mnie wykasują za przyjazd. A tak od dziś mam teraz pewność że po mojej stronie jest OK (wcześniej nie wiem co i jak było, bo ja ten lokal tylko wynajmuję), a i kabel puściłem po elewacji w niewidoczny sposób, a wiem że oni by się tak nie cackali ... zresztą zobaczcie sami jak to wyglądało - sorry za jakość ale na dachu miałem tylko taki sprzęt foto. Po prostu woła o pomstę do NIEBA! hehe Oni to nazywają PUSZKĄ! (która zresztą rozwalona leżała obok) Eeeeeeeeeeeh ... TECHNICY :P

    ObrazekObrazek

    Jak widać podłączyli już po bandzie pod dwa białe :P

    _________________
    Wysłane z nowego ATB 1.05beta + ATB ETHERNET



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 19:42 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 19 sty 2012
    Posty: 131
    Lokalizacja: Kraków
    Pomógł: 2

    ja bym im dał na flachę i by naprawili jak się należy.
    Po takiej naprawie i tak powinieneś zgłosić usterkę żeby włączyć na linie ponowną stabilizacje prędkości.
    Wtedy synchro ma być US12400 DS1024 dla 10M.
    Jakie masz tłumienie?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 19:43 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 24 cze 2012
    Posty: 414
    Lokalizacja: Oborniki
    Pomógł: 5

    No tak :)

    To są właśnie "TECHNICY".

    Ale nie powinnie kasować za przyjazd :)

    Muszą partaczyć, bo jutro by pracy nie mieli :D



    Wyślij te zdjęcia do reklamacji, może chociaż im tyłek skopią :)

    _________________
    Pozdrawiam:
    Mikołaj



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 wrz 2013, o 21:45 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 29 lis 2012
    Posty: 1074
    Lokalizacja: Sochaczew
    Pomógł: 21

    Dokładnie jak pisze kolega wyżej. U mnie w miejscowości obsługuje Net-Bud (od Wyszogrodu aż po Seroki) a Warszawę ogarnia Tel-Tech (od Serok w swoją stronę i swój region).



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO