Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 31 maja 2025, o 16:14


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 maja 2018, o 22:25 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 31 sty 2018
    Posty: 41
    Lokalizacja: Tarnów
    Pomógł: 0

    Witam. Mam pytanie jak najprościej zrealizować takie założenie, że przy każdej zmianie wartości zmiennej np. "procenty" buzer wykona jeden pik?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 maja 2018, o 01:07 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 09 gru 2014
    Posty: 1540
    Pomógł: 269

    Można napisać funkcję, w której powołamy do życia zmienną statyczną czyli taką, która będzie zachowywała się jak zmienna globalna, ale widoczna będzie tylko w tej funkcji (podczas wykonywania tej funkcji). Po zakończeniu tej funkcji i jej ponownym wywołaniu, zmienna ta będzie miała wartość z poprzedniego wykonania tej funkcji.
    Zobacz:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Teraz na przykład gdzieś w pętli głównej (loop) wystarczy wywołać tą funkcję z argumentem procenty:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Jeżeli zmienna procenty zmieni swoją wartość to usłyszymy "pik" buzera. Oczywiście buzer_graj() to funkcja, która to zrealizuje. ;)

    W arduino to będzie chyba jakoś tak:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    Autor postu otrzymał pochwałę


    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 maja 2018, o 14:13 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 31 sty 2018
    Posty: 41
    Lokalizacja: Tarnów
    Pomógł: 0

    Serdeczne dzięki bardzo mi pomogłeś. Rozwiązałem to w taki sposób:
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

    Działa bardzo fajnie, do moich celów spisuje się znakomicie.
    Jeszcze raz dziekanuje i pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO