Można napisać funkcję, w której powołamy do życia zmienną statyczną czyli taką, która będzie zachowywała się jak zmienna globalna, ale widoczna będzie tylko w tej funkcji (podczas wykonywania tej funkcji). Po zakończeniu tej funkcji i jej ponownym wywołaniu, zmienna ta będzie miała wartość z poprzedniego wykonania tej funkcji.
Zobacz:
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Teraz na przykład gdzieś w pętli głównej (loop) wystarczy wywołać tą funkcję z argumentem procenty:
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Jeżeli zmienna procenty zmieni swoją wartość to usłyszymy "pik" buzera. Oczywiście buzer_graj() to funkcja, która to zrealizuje.
![Puszcza oko ;)](https://forum.atnel.pl/images/smilies/icon_e_wink.gif)
W arduino to będzie chyba jakoś tak:
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.