Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 21 lis 2024, o 19:25


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2017, o 10:30 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2017
Posty: 94
Pomógł: 0

Witam,
na dodanym obrazku, obwiodłem czerwoną linią interesujące mnie połączenie. Mianowicie, dlaczego masa tych dwóch uzwojeń jest połączona? Przecież budowa transformatora wskazuje jednoznacznie na to, że nie są one połączone.

Proszę o pomoc

Obrazek



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 11:34 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016
Posty: 256
Lokalizacja: Norwegia
Pomógł: 16

to co pokazuje schemat, nie jest transformator Tesli tylko cewka zapłonowa z samochodu. Jeżeli chcesz zgłębić ten temat to poczytaj o generatorze Tesli, o autotransformatorach i o efekcie samoindukcji.
Na Twoim schemacie wykorzystano cewke zaplonowa do wygenerowania iskry. Ciekawym tematem dla Ciebie będzie budowa autotransformatora, i na pewno wiele Ci wyjaśni.

_________________
SP2LUB - LA1BUA



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 13:27 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2017
Posty: 94
Pomógł: 0

Dobrze, rozumiem, ale i tak byłbym wdzięczny jak ktoś wytłumaczyłby mi, dlaczego te dwa uzwojenia mają wspólną masę i na jakiej zasadzie to działa.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 20 lis 2017, o 12:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016
Posty: 256
Lokalizacja: Norwegia
Pomógł: 16

Właśnie w tym układzie masz cewke zaplonowa której pierwotne zadanie jest dostarczyć impuls wysokiego napięcia do elektrody świecy zapłonowej. konstrukcja cewki zapłonowej jest właśnie taka jak całego pojazdu w którym ma pracować, czyli minus na obudowie. tym samym wysokie napięcia generowane w cewce dostarczane jest do świecy zapłonowej przez masę pojazdu (silnika) oraz przewód wysokiego napięcia wpiety do świecy. Układ z Twoje schematu jest po prostu taki bo konstrukcja cewki zapłonowej to wymusza. to połączenie wewnątrz cewki jest niekonieczne. Producent tak to wykonał bo tak musi być aby cewka była właśnie cewka zapłonowa ;) czyli pan mechanik od silników wiedział jak to cudo używać.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
SP2LUB - LA1BUA



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO