Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 21 cze 2025, o 01:32


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 18 lis 2017, o 10:30 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 03 sie 2017
    Posty: 94
    Pomógł: 0

    Witam,
    na dodanym obrazku, obwiodłem czerwoną linią interesujące mnie połączenie. Mianowicie, dlaczego masa tych dwóch uzwojeń jest połączona? Przecież budowa transformatora wskazuje jednoznacznie na to, że nie są one połączone.

    Proszę o pomoc

    Obrazek



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 lis 2017, o 11:34 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 lut 2016
    Posty: 259
    Lokalizacja: Norwegia
    Pomógł: 16

    to co pokazuje schemat, nie jest transformator Tesli tylko cewka zapłonowa z samochodu. Jeżeli chcesz zgłębić ten temat to poczytaj o generatorze Tesli, o autotransformatorach i o efekcie samoindukcji.
    Na Twoim schemacie wykorzystano cewke zaplonowa do wygenerowania iskry. Ciekawym tematem dla Ciebie będzie budowa autotransformatora, i na pewno wiele Ci wyjaśni.

    _________________
    SP2LUB - LA1BUA



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 18 lis 2017, o 13:27 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 03 sie 2017
    Posty: 94
    Pomógł: 0

    Dobrze, rozumiem, ale i tak byłbym wdzięczny jak ktoś wytłumaczyłby mi, dlaczego te dwa uzwojenia mają wspólną masę i na jakiej zasadzie to działa.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 20 lis 2017, o 12:54 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 15 lut 2016
    Posty: 259
    Lokalizacja: Norwegia
    Pomógł: 16

    Właśnie w tym układzie masz cewke zaplonowa której pierwotne zadanie jest dostarczyć impuls wysokiego napięcia do elektrody świecy zapłonowej. konstrukcja cewki zapłonowej jest właśnie taka jak całego pojazdu w którym ma pracować, czyli minus na obudowie. tym samym wysokie napięcia generowane w cewce dostarczane jest do świecy zapłonowej przez masę pojazdu (silnika) oraz przewód wysokiego napięcia wpiety do świecy. Układ z Twoje schematu jest po prostu taki bo konstrukcja cewki zapłonowej to wymusza. to połączenie wewnątrz cewki jest niekonieczne. Producent tak to wykonał bo tak musi być aby cewka była właśnie cewka zapłonowa ;) czyli pan mechanik od silników wiedział jak to cudo używać.


    Autor postu otrzymał pochwałę

    _________________
    SP2LUB - LA1BUA



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    cron
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO