Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA w 2025? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.

Teraz jest 3 kwi 2025, o 21:59

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
    PostNapisane: 23 maja 2017, o 09:47 
    Nowy

Cześć,

jestem początkującym amatorem elektroniki. Przygodę z AVRami zacząłem całkiem niedawno. Próbuję zrobić pierwszą płytkę PCB na której znajdzie się Atmega128. Fragment schematu dołączam do postu. Robiąc schemat sugerowałem się schamatami z Internetu.

Płytka zasialana będzie baterią 9V. Następnie napięcie 9V będzie konwertowane na 5V i 3.3V. 5V zasilać będzie kontroler a 3.3V urządzenie na płytce.

Moje pytanie jest następujące. Czy potrzebny będzie dodatkowy kondensator C9(100nF) (wg schamatu załączonego do postu) przy Atmedze skoro mam już kondensatory C3(10uF) i C4(100nF) tuż za układem AMS1117_5.0?

Za rzetelną odpowiedź z górym Wam dziękuję.

Pozdrawiam
    Tomasz

Obrazek

cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 23 maja 2017, o 09:52 
    Użytkownik

Witaj,
    generalnie kondensatorów filtrujących nigdy za wiele więc jeśli masz miejsce to je użyj - na pewno nie zaszkodzą a mogą pomóc. Temat jest rozległy i dużo zalezy od prowadzenia ścieżek na PCB ale ja generalnie 100nF kondensatorów nigdy nie żałuję

Autor postu otrzymał pochwałę

PostNapisane: 23 maja 2017, o 10:01 
    Nowy