xamrex napisał(a):
- jak obecnie wygląda urządzenie włożone do samochodu.
na razie tak samo dalej nie znalazłem rozsądnej obudowy od mazdy ....
wiec chwilowo LCD jest zamontowany pod sufitem na schowku okularów
mało praktyczne , ale daje radę
cdxa napisał(a):
Pytam o niebezpieczeństwa związane z błędami oprogramowania lub innymi nie przewidzianymi sytuacjami, na filmie pokazane jest celowa zabawa różnymi funkcjami, tego nie uzyskamy "przez przypadek"
zdziwiłbyś się co przez przypadek potrafi wysłać soft ...
sam miałem przypadek gdzie jakiś tam powiedzmy ziutek do swojego gulfa sobie kupił za piniont groszy odb diagnostik z suftem na blutufie
i co i mu fon spadnoł z uchwyta ... sie schyłoł po fona .....
w tym czasie lekko przyhamował na fonie przypadkiem coś nacisnął i auto zgasło ....
i już się nie dało odpalić ...
tak recenzował jak trafiło na warsztat ... co się okazało ... że tani odebuś odebrał błędne instrukcje z softu spowodowane nie wiem
naciśnięciem kilku rzeczy na raz ...
i włączyło się immo wyłączył się zapłon i pompa paliwa ... skończyło się kosztowną naprawą dobrze że był nie na drodze a na posesji
bo w takim momencie niema nic .... i na drodze jest to przemieszczająca się bryła żelastwa ...
inne przypadki to pierwszy samochód młodego kierowcy i modny arduino tjuning z shieldem ODB ...
bo na jutubie taki jeden zrobił wiec on też .... no i mamy problem ... ładnie zamknięte ardu w pudełku po serku
kable w ODB i w stykówce ... nawet nie wiesz co leci na kan jakie śmieci ....
można sobie bardzo zaszkodzić jak nie wie się co się robi ...
kiedyś pokazałem komuś co się stanie jak się pomylę w mapach paliwa ...
efekty widać po zdjęciu miski olejowej i wyjęciu z niej resztek tłoków i korb ...
Testy są ważne i pilnowanie właściwych sekwencji rozkazów ... dodatkowo dbam o zabezpieczenie
że zapis i zmiana niektórych parametrów jest możliwa tylko podczas postoju , a innych tylko na postoju i zgaszonym silniku.
owszem można w pewnym zakresie regulować podczas jazdy niektóre parametry, ale samo z siebie takie coś prowadzi to
takiego samego zagrożenia jak gadanie przez komórkę czy odpisywanie na smsy ...
Zawsze mówię ... nie obchodzi mnie co robisz w swoim aucie i jak ... chcesz to sobie rób krzywdę , ale zostaw innych użytkowników
drogi w spokoju
I jak pisze , koś nie wie co i jak działa niech tego nie robi nie grzebie tam gdzie nie trzeba i powinien, Mój kompik na szczęście wyszedł zbyt
kosztowny dla potencjalnych amatorów i działa tylko LRF , nie da się go zaadoptować do innych aut -- ze względu na inny sposób komunikacji
i inny protokół ... Na szczęście też byle Odbekiem z Ali czy allegro mozna sobie podłubać w (y) a nie w LRku
A przestrogę tez piszę po to żeby nie było, ktoś będzie dłubał coś popsuje zrobi komuś krzywdę i będzie pisał bo na tej stronie i tym forum
taki Sun napisał ze tak można i to jego wina ... Nie tak to nie działa
Dlatego niema schematów i kodów
ani wsadów i nie będzie:)
Tyle by było Prozy .... i Grozy bo wszystko jest dla Ludzi , ale trzeba mieć wyobraźnię i widzieć coś więcej niż LCD na kokpicie
a zdawać sobie sprawę że uszkodzenie silnika czy ECU podczas modyfikacji parametrów pracy to jest nic ... w porównaniu z tym
co może się stać poprzez błędnie działający kod , fragmenty instalacji czy zwyczajną niewiedzę ...
a teraz każdy kto się za urażonego uważa .. może się obrazić