Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 30 mar 2026, o 18:11

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: MIDI na AVR
PostNapisane: 5 mar 2016, o 00:47 
Użytkownik

Teoretycznie AVRki można wykorzystać do budowy różnych urządzeń obsługujących standard MIDI ....
Nie jestem wytrawnym programistą ...stąd pytanie do bardziej zaawansowanych kolegów ... czy ktoś potrafi mi przybliżyć temat budowy playera plików midi,
który przesyła komunikaty do modułu brzmieniowego za pomocą transmisji szeregowej ? (USART)
Chodzi mi najbardziej o zrozumienie działania algorytmu i kodu ... bo nie za bardzo mam pomysł jak się za to zabrać szczerze mówiąc ......
Oczywiście myślę tylko o sterowaniu modułu brzmieniowego komunikatami midi a nie emulowania dźwięków instrumentów na AVRku ....

cytowanie selektywne  Cytuj  
 Tytuł: Re: MIDI na AVR
PostNapisane: 5 mar 2016, o 10:54 
Użytkownik

A link niczego co by Cię interesowało nie wyrzucił?

Sent from my mobile.

PostNapisane: 5 mar 2016, o 16:04 
Użytkownik

wrzucił wrzucił i to nie raz .... ;) jest cała masa artykułów ale są niestety na bardzo niskim poziomie merytorycznym ... trudno znaleźć też jakieś konkretne konkrety jak mówi nasz noblista ...
Są oczywiście opisy konstrukcji ale o algorytmach jak to działa nie ma za wiele ...
Z konkretów dobra strona jest tutaj : http://www.lehmayr.de/e_mrmidi.htm
Jest listing oprogramowania ale nie łatwy w analizie ....

PostNapisane: 5 mar 2016, o 18:31 
Użytkownik

Przecież protokół MIDI jest bardzo dobrze udokumentowany
wiec co za problem sobie stworzyć coś ??

https://www.youtube.com/watch?v=JQp11Av_ke8
https://www.youtube.com/watch?v=OF2_iJJbrOg

Da się ?? da się :P

PostNapisane: 6 mar 2016, o 02:00 
Użytkownik

Andrzej sam protokół to pół biedy .... wytwarzanie i wysyłanie przez USART prostych poleceń z protokołu to rzeczywiście nie problem nawet dla takiego cieniasa informatycznego jak ja :lol: