Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 31 sty 2025, o 15:51


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2012, o 13:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

To panie kolego jest książka a nie kurs na żywo jaki np teraz w ten weekend prowadzę. Więc nie wszystko da się w książce wprost powiedzieć .... za to trzeba w jakiś sposób przekazać spory zakres materiału i dydaktyki .....

te dwa przykłady - pokazują DOBITNIE to co powiedział jeszcze wyżej kolega - że obydwa typy

uint8_t oraz unsigned char są sobie w 100% równoważne i wcale nie mam na myśli że typu char można broń Boże wykorzystywać TYLKO do obsługi znaków ....

za to zwracam uwagę na charakterystykę GCC - tylko poczytaj uważniej to co ja napisałem w poście wyżej ....

ale też przejrzyj sobie pliki nagłówkowe systemowe *.h i sprawdź sam na własne oczy skąd się wziął w ogóle typ

uint8_t

?????

od razu podpowiem:

typedef unsigned char uint8_t;

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 13:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012
Posty: 195
Pomógł: 0

Ok przeczytałem:
Cytuj:
typedef unsigned char uint8_t

8-bit unsigned type.

typedef uint16_t uint_fast16_t

fastest unsigned int with at least 16 bits.

typedef uint32_t uint_fast32_t

fastest unsigned int with at least 32 bits.

typedef uint64_t uint_fast64_t

fastest unsigned int with at least 64 bits.


czyli mniemam że wywołanie funkcji
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
jest równoznaczne z:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 14:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

no pewnie że równoznaczne ale jak pisałem, polecam korzystanie z typu uint8_t jeśli programujemy w AVR GCC zamiast unsigned char


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 14:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012
Posty: 195
Pomógł: 0

No trochę zamieszania w programie miałem ale doszedłem do tego. Dzięki za pomoc.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 13:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

Witam,

Widzę, że wątek nie jest jeszcze zamkniety, tak więc aby nie tworzyć bałaganu podepnę sie pod niego...
Używam wyświetlacza Winstar OLDE ze sterownikiem WS0010: http://www.picaxe.com/docs/oled.pdf i nie wiem dlaczego ale funkcja, przedstawiona w książce Pana Mirosława, do definicji znaków w ogóle nie działa z nim...
Sterownik jest (przynajmniej powinien być) kompatybilny z HD44780.

Kod w stylu:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


pokazuje na wyświetlaczu Winstar "standardowy" znak jaki jest w tablicy sterownika pod kodem 0x83, zamiast nowego - 'ą'.
Próbowałem innego adresowania itp. jednak nic nie pomaga.

Ogólnie mam jeszcze jedno "proste pytanie" :)
Proszę mi wyjasnić dlaczego w ciele lcd_defchar() mamy:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język cpp
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Jak to działa? Skąd wartość 64?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 14:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

Skąd wartość 64 ? ---> spróbuj jeszcze raz przeczytać rozdział o LCD gdzie piszę o tym jaki jest rozkład znaków w pamięci CGRAM (znaków użytkownika) .... No przecież jest 8 znaków a na każdy przypada 8 bajtów definicji tak ???

Spójrz także w rozkazy dla LCD ----> bit nr.6 (czyli ten o wadze = 64) musi być ZAPALONY w rozkazie zapisu do CGRAM - tak z pamięci teraz piszę ...

A jeśli chodzi o pierwsze pytanie to powinna się pokazać zdefiniowany znak oczywiście .... na pewno masz niezmienioną i zaktualizowaną bibliotekę do LCD ??? Aktualizacja stąd oczywiście :

http://atnel.pl/uaktualnienia-programow-do-dvd.html

zaglądaj na tą stronkę ok ?

i daj znać co i jak to spróbujemy zmusić twój LCD do pokazywania znaków użytkownika ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 14:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

Witam,

Jeśli chodzi o te '64' to tak domyslałem się, że chodzi o adresację CGRAM... a nie zrozumiałe było dla mnie te '*8', jednak teraz się domyśliłem, że chodzi o zajęcie 8 bajtów na znak. Czyli każdy kolejny będzie miejscu przesuniętym o 8 bajtów. Chyba dobrze rozumiem.

Kwesta OLED z W0010 jest dalej aktualna - poprawki pobrałem już wcześniej i nic nie pomagają. Wygląda to tak jak by w ogóle funkcja lcd_defchar() w ogóle nie aktualizowała komórek pamięci ze znakami...

Antystatyczny: masz rację, że to nowszy sterownik, jednak miałem nadzieję, że zamiana ze "starego" na ten przejdzie bezboleśnie :P Poczytam jego notę i dodam odpowiednie funkcje...
Ogólnie nigdy nie używałem LCD w swoich projektach, bo ostatni kontakt z uP miałem kilka lat temu, a "pożegnałem" się z nimi na rzecz "wyższego" programowania ;) jednak pracując nad swoim nowym projektem z wielką przyjemnością wróciłem do AVR :D

Pozdrawiam,
Jan



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 15:08 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

...dobry tryb graficzny nie jest zły ;) i tak jak piszesz, też zauważyłem że timing się różni od standardowego. Wieczorem usiądę do tego i popatrzę co sie da zmienić. Jak się uda to napiszę :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 14:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

Witam,

Trochę posiedziałem nad tym problemem i przeszukałem "wszystko" w kodzie, dokumentacji i gdziekolwiek jeszcze mogłem i przez przypadek natrafiłem na takie coś... (kod jest z poprawionej wersji "LCD")

W pliku lcd44780.c mamy definicję dwóch funkcji, które działają po ustawieniu ich na '1' w lcd44780.h:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

oraz

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Tak więc tworzenie znaków ma miejsce w main.c np.:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

później wywołanie tego znaku, zgodnie z ideą w książce i w standardowym pliku main.c jest następujące:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Jednak to w cale nie pokazuje zdefiniowanego znaku 'ą' lecz standardowy znak spod adresu '0x80'.

Jednakże, wywołanie funkcji:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

...już pokaże nam znak 'ą'!

Coś takiego:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Nie zamienia nam 0x80 na 0x00...

...to takie moje spostrzeżenie, nad którym się teraz zastanawiam dlaczego tak jest jeśli chodzi o ten wyświetlacz ze sterownikiem WS0010.

Jeśli chodzi o Timing, o którym wcześniej pisaliśmy, to po serii testów widać, że standardowa inicjacja jest poprawna i wyświetlacz dobrze się zachowuje.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 14:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

No widzisz pięknie doszedłeś ale jeszcze nie zrozumiałeś zasady tego działania.

Nie jest dziwne że

Kod:
lcd_char( 0x80 );


nie wyświetla zdefiniowanego znaku - bo przecież wysyłasz pan POJEDYNCZY znak o kodzie ascii 0x80, rozumiesz ?

a pamięć w CGRAM zaczyna się od zera więc dlatego działa

Kod:
lcd_char( 0x00 );


Natomiast nie zadziała ci już NIGDY

Kod:
lcd_str( "\x00" );


ponieważ zero oznacza koniec stringu !!!! zapamiętaj to. Dlatego wymyśliłem taki prosty sposób translacji znaków czyli żeby np konwertować nadlatujące znaki o kodach od 0x80 do 0x87 na znaki o kodach 0x00 do 0x07 ale to dzieje się właśnie w funkcji wysyłającej string - czyli ZNAK panie po ZNAKU ze stringa, sam zobacz co tu się dzieje:


Kod:
void lcd_char(char c)
{
        lcd_write_data( ( c>=0x80 && c<=0x87 ) ? (c & 0x07) : c);
}


jeśli wpadnie do funkcji znak, którego kod ascii będzie większy równy 0x80 to wyrażenie ?: zamaskuje go tak że zamieni się na 0x0n gdzie n to drugi młodszy półbajt liczby HEX - nie widzisz tego ????

a jeśli jest jakikolwiek inny znak to zostanie przesłany w całości jako c

prościej mówiąc jeśli wykonasz

Kod:
lcd_char( 0x80 );


to ona wypuści do wyświetlacza i tak 0x00 ..... a jeśli się tak nie dzieje to coś musiałeś mocno namieszać ;) .... nie ma innego wyjścia

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 16:18 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

@mirekk36: to co napisałeś jest dla mnie zrozumiałe od pierwszego razu (no może od drugiego ;) ) gdy zobaczyłem to w książce czy Twoim kodzie. Jednak z tego co widzę, znak 0x80 czy kolejny z ośmiu ni jak nie jest "mapowany" na 0x00 itd.
Kod ze strony z poprawkami dodałem, nic nie modyfikowałem itp. a w dalszym ciągu wyrażenie:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

nie pokazuje zdefiniowanego znaku pod kodem '0x80' tylko standardowy.

Po prostu chyba mapowanie nie do końca działa tutaj. Nie wiem czego to może być wina. Może kompilatora, który "nie rozumie" czegoś w kodzie i nie zgłasza błędu... nie używam Eclipse lecz Xcode z CrossPack-AVR na MacOS. Zaraz popatrzę może jakiś "if()" nie działa u mnie poprawnie.

@GwynBleidD: tak wiem, że są tam aż cztery tablice ze znakami, jednak dla nie jak na razie nie używalne, gdyż nie ma tam np. 'ę' :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 16:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

skoro już się rozumiemy - i wiesz o co chodzi w tym mapowaniu - to teraz powiem tak:

ZUPEŁNIE nie rozumiem jak można podejrzewać tu hmm IF'y, kompilatory itp .... tzn ok może jakiś promil ziarna w tym może być

ale co za kłopot sobie samemu to sprawdzić - po prostu wymyślić sprawdzenie - chociażby tak:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


i patrzysz co ci się pojawiło na PORTA - np z podłączonymi diodami

albo

skoro już się rozumiemy - i wiesz o co chodzi w tym mapowaniu - to teraz powiem tak:

ZUPEŁNIE nie rozumiem jak można podejrzewać tu hmm IF'y, kompilatory itp .... tzn ok może jakiś promil ziarna w tym może być

ale co za kłopot sobie samemu to sprawdzić - po prostu wymyślić sprawdzenie - chociażby tak:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


i patrzysz tym razem co przyleciało ci do terminala

no toż to można sprawdzić sobie w TRY-MIG'a ;)

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

Poza tym o jakim if() ty tutaj mówisz - przecież w tym mapowaniu nie ma żadnego IF'a więc moim zdaniem coś może namieszałeś w kodzie i teraz działa to nie tak jak trzeba

z drugiej strony jeśli stosujesz jakiś inny kompilator - to hmmm może rzeczywiście on może się zachowywać jakoś inaczej no ale nie jeśli chodzi o interpretację TAK podstawowych działań w języku C

dlatego te sprawdzenia które ci napisałem będą - MUSZĄ działać niezależnie od kompilatora

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 16:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

:) właśnie sobie sprawdzałem tę funkcję podobnie jak Ty no i w funkcji, która ma wyświetlić znak:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

mamy lcd_write_data():

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

która w moim przypadku zawsze wchodzi na NIE czyli bierze 'znak' mimo, że np. znak == 0x80.

Czyli jak mam:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


to i tak wynikiem lcd_write_data() jest 'znak'...

Sprawdziłem to np. też tak:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


ten sam rezultat... no i albo czegoś nie widzę, albo... sam nie wiem.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 17:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

No i bardzo dobrze rozpisałeś ?: na IF'y ;) ale nadal upierasz się ze sprawdzeniem w postaci uproszczonego debugowania - więc jeszcze nad tym pewnie długo posiedzisz....

zwróć uwagę że nie stosując pułapki programowej i sprawdzenia wartości liczby w inny sposób - nie masz do końca pewności co ci nie działa .... a być może kłopot leży jeszcze CAAAAAAŁKIEM gdzie indziej w twoim kodzie .... dużo dalej ... bo coś tam potem się źle dzieje - ale skoro wolisz dłuższą drogą dochodzić do prawdy ? ;)

Ja tam bym tak zrobił jak pisałem (dlatego uważam że terminal i RS232 to podstawa u każdego kto zajmuje się prockami) albo chociaż na porcie z diodami LED i już miałbym ODPOWIEDŹ co najmniej od razu w 50%

bo albo źle działa (ale to u ciebie ten kod) albo coś dalej nie działa

tymczasem ty wciąż kręcisz się w kółko ..... bo sam dobrze przeczuwasz że to maskowanie & 0x07 ... czy chcesz czy nie - MUSI działać ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 17:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012
Posty: 65
Pomógł: 0

troszkę mi się humor poprawił jak czytam Pana odpowiedzi :) już mniejsza z tym, że kod nie działa ale pisanie w stylu "u mnie działa, to pewnie coś u siebie masz namieszane" jest typowe wśród programistów czy informatyków :) sam tak niekiedy odpowiadam, jednak zaraz się gryzę w język, bo to nie ładnie :)

Jeśli chodzi o to "że to u mnie jest coś w kodzie namieszane" to mogę napisać szczerze, że kod jest w 100% Pański - nic w nim nie zmieniałem. Może to "wina" nowego sterownika HD (WS0010), może kompilatora, może...
Błędu będę szukał i w końcu dowiem się co było nie tak. Jednak na ten czas dziękuję za pomoc, a jak znajdę przyczynę to natychmiast się podzielę nią!

Pozdrawiam i życzę miłej reszty niedzieli...



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 30 wrz 2012, o 17:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27352
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

Oczywiście że nie chcę być niegrzeczny - ale posłuchaj albo może inaczej - poczytaj chociażby TYLKo to forum. Znajdziesz tu na hektolitry takich przypadków, gdzie ktoś zaczyna od tego że kod jest identyczny jak w książce czy na DVD a później się okazuje że nie .... tyle że autor później dopisuje .... aaaa no ale ja myślałem że akurat to nie ma znaczenia ;)

Toż nie chodzi o obrażanie się ... bo ja nie mam zamiaru tego robić ani wmawiać komuś że się nie zna na czymś. Z drugiej strony sam widzisz - że po raz kolejny podpowiadam ci co mógłbyś sprawdzić i dać znać a ty nagle piszesz o czymś innym ;) więc nie dziw się że dyskusja schodzi na całkiem inne tory

ta funkcja:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


jest prosta jak budowa cepa jeśli chodzi o C .... poza tym podpowiedziałem ci jak to sobie sprawdzić ....

toż ja bym chętnie o tym podyskutował, pomógł ale jak ? ;) powiedz jak ?

------------------------ [ Dodano po: 3 minutach ]

jan mazur napisał(a):
troszkę mi się humor poprawił jak czytam Pana odpowiedzi :)
to się cieszę ;) o ile nie mówisz tego ironicznie.

jan mazur napisał(a):
już mniejsza z tym, że kod nie działa ale pisanie w stylu "u mnie działa, to pewnie coś u siebie masz namieszane" jest typowe wśród programistów czy informatyków :)


Kłopot w tym, panie kolego szanowny, że tak się jakoś hmmm składa - że już co najmniej tysiąc czytelników a nie tylko JA SAM testowało ten kod ... więc nie ma w nim co nie działać - tym bardziej gdyby miało chodzić tylko o to nieszczęsne przemapowanie, gdyż przemapowanie czyli ten IF nie ma nic wspólnego ze sterownikiem, z kompilatorem itp ...



jan mazur napisał(a):
Pozdrawiam i życzę miłej reszty niedzieli...


oczywiście także życzę i szybkiego złapania buga ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO