Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 17 kwi 2026, o 00:45

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2015, o 18:47 
Użytkownik

Witam. jestem początkującym programistą. Z chęci nauki i zdobywania wiedzy praktycznej postanowiłem zbudować a raczej zaprogramować stoper. Zainspirowany tematem kolegi:
topic4399.html

Zaczołem próbować własnych sił, nie długo było trzeba czekać by napotkać na problemy. Czy po wpisaniu funkcji:

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

Nie powinna zmienna s, zwiększać się co jeden aż do 60?? No u mnie jest tak, że odrazu pojawia się wartość 60. O czym zapomniałem??

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 mar 2015, o 18:52 
Użytkownik

Jedyne opóźnienie zastosowałeś przed główną pętlą, czyli program wyświetla napis Stoper, czeka 1 sekundę i wskakuje do pętli gdzie z pełną prędkością odlicza do 60 bez opóźnień.

PostNapisane: 2 mar 2015, o 19:00 
Użytkownik

No racja. Ale jak się do tego zabrać ?? Jeżeli wcześniej uruchomię timer to będzie się on odnosił do pętli while??

PostNapisane: 2 mar 2015, o 19:07 
Użytkownik

Polecam poczytać o przerwaniach, co to jest i jak z tego korzystać (można też obejrzeć poradniki Mirka w tym temacie).
Poczytać o timerze samym w sobie i jak generować przerwania w określonych odstępach czasu.

Jak już to zrobisz proponuję żebyś w przerwaniach generowanych mniej wiecej co sekundę (w miarę rozwijania projektu poprawiać dokładność) inkrementował swój licznik. Pamiętaj o volatile - również do przeczytania na blogu Mirka.

Ostatnio edytowano 2 mar 2015, o 19:18 przez rekon, łącznie edytowano 1 raz

PostNapisane: 2 mar 2015, o 19:11 
Użytkownik