Każda taka wycena to sprawa bardzo indywidualna, wszystko zależy od dogadania z klientem, stawek za podobne rozwiązania.
Koszt wdrożenia/testów często ponosimy częściowo sami.
Do ceny trzeba wliczyć oczywiście jeszcze okres gwarancyjny + ewentualne modyfikacje czy usunięcie małych "Bugów".
Dużo też zależy od samej zasobności klienta i jego wymagań. Inaczej robi się wycenę dla wymagającego który nie liczy się z kosztami
, a inaczej dla kogoś kto ma z góry ustalony nieprzekraczalny budżet.
Dodatkowo kwestia zaliczek, która chociaż częściowo powinna nam pokryć ewentualny materiał, jeżeli klient zrezygnuje z usługi.
Dodatkowo wszelkie założenia do projektu powinny być w dwu kopiach podpisanych przez osobę wykonującą i klienta, by potem przez długi czas nas nie ganiał że coś miało być inaczej, że mu coś nie pasuje.
Ja osobiście nie ustalam cen z klientami, po prostu dostaje założony budżet w którym się muszę zmieścić.
J.w jeden klient za ten sam produkt jest w stanie zapłacić 10tyś, a inny by chciał za 3tyś mieć to samo
.
Kwestia też strategi marketingowej, jeżeli wiemy, że klient jest rozwojowy, można z nim zagadać, że zrobimy np. taniej (oczywiście coś na zasadzie promocji, czyli najpierw podnosimy cenę, następnie robimy duży rabat
. Ogólnie wszystko zależy czy klient jest jednorazowy czy będziemy z nim wchodzić w stałą współpracę.
Tak to niestety wygląda z grubsza. Ważne by nie dać się wyrolować, bo są marudy i wiecznie zalegający z płatnościami.