Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 26 lut 2025, o 16:56


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 paź 2013, o 22:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

Witam,

Wlasnie jestem na rozdziale o ADC w niebieskiej i napisalem sobie taki prosty kodzik do oblsugi tej klawitury ( w mojej uzylem troche innych oporniku tak wiec wartosc ADC beda takze inne) :

Plik .h
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Plik .c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Plik mian.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Program dziala bez problemu i o dziwo ruszyl za 1 razem, tylko ze teraz chcial by zamiast w pliku main.c wpisywac przypisanie

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


wpisac poprostu

Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
.

Wiem ze musze zadeklarowac zmine globalne:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Ale po za tym brak mi pomyslow na rozwiazanie tego zadania.

Project tej klawatury przerabiam z Arduino gdyz przygode z programowanie zaczalem wlasnie od Arduino.



Ostatnio edytowano 4 paź 2013, o 12:53 przez peter81j, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 22:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27360
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

uważaj - tu masz babola:

Cytuj:
// definicja funkcji, ktora dokonuje pomiaru
uint16_t pomiar(void)
{
ADMUX |= (ADMUX & 0xF8) | kanal;


i opisane jest to na stronie aktualizacji atnela - warto tam zaglądać polecam

http://atnel.pl/uaktualnienia-programow-do-dvd.html

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 23:06 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

Poprawione, a moze jakas mala podpowiedz jak rozwiazac moj problem.
NIe potrzebuje gotowego kodu ale jakies naprowadzenie na wlasciwa sciezke.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 23:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27360
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1042

dzisiaj nie dam juz rady bo mnie jakas grypka rozbiera, musze leciec pospac

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 paź 2013, o 20:38 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411

Może tak, bez zmiennych globalnych.
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.

_________________
Dragonus Cracovus: Biomagia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 paź 2013, o 23:00 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

No wlasnie chyba juz pozno wczoraj bylo ze na to nie wpadlem, znaczy myslalem o tym tylko ze chcial to zrobic wlasnie na zmiennych globalnych i nie chcialo ruszyc.

Jeszcze jedno pytanie jak przeniose te linijke
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
do pliku .h i zmienie na
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
to wywala blad, mysle ze cos nie tak z tablica ale nie moge dojsc co.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 3 paź 2013, o 23:16 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

Czyli musi zostac jak jest. Dzieki za wytlumaczenie.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 paź 2013, o 13:15 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

Nasuwa mi sie pytanie, czemu ludzie nie uzywaja klawiatur analogowych. Pod jednym pinem mozemy miec kilkanascie przyciskow i nie zauwarzylem zjawiska dryganie stykow.

Jedyna rzecz przeciwko to wiecej czesci potrzebnych do budowy takiej klawiatury i chyba nic wiecej.
W kodzie klawiaturze nie ma zadnego delay.

Przerabiam kod sprawdzajacy stan przycisku z arduino na C i napotkalem maly problem, mianowicie w arduino mamy funkcje millis().
Jest to funkcja zliczajaca czas od startu procesora i zwracajaca wynik.
Czy jak przepisze doslownie ta funkcje na C, to ona takze bedzie dzialac.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 4 paź 2013, o 22:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2013
Posty: 87
Lokalizacja: Windsor, UK
Pomógł: 0

No wlasnie nie mozna tak poprostu wykryc wcisniecia kilku klawiszy na raz to prawda.


A co do arduino ta prawda, strasznie rozleniwia czlowieka.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO