mirekk36 napisał(a):
ale temat wraca jak bumerang troszke ostatnio
przede wszystkim jaki masz wyswietlacz ? i jak podlaczony ? jakis schemat ???
bo o tym nic nie napisales , tylko nie obrazaj sie zaraz ze pytam o schemat bo kilka dni temu tak bylo na forum z innym kolega a wlasnie sie okazalo ze ma calkiem inne polaczenia niz wynika to z kodow z ksiazki .... a oczywiscie problemu szukal tez tylko w kodzie
to jest elektronika a nie program na pc wiec schemat to podstawa ok?
Panie Mirku nie zarejestrowałem się na tym forum żeby się obrażać tylko czegoś się nauczyć
Zresztą podobnie jest z wydanymi pieniędzmi, nie kupiłem książki żeby rozpaić nią w piecu a elektroniki na śniadanie nie zjem.
Schematu chwiliowo nie ma bo dopiero po przeczytaniu Pana posta zabieram się za instalację Eagle'a i przegądaniu Pana tutorialu na youtubie odnośnie rysowania schematów.
Mogę napisać tylko, że wyświetlacz jest siedmiosegmentowy LSD056BUE-105 (jedna cyfra ze wspólną anodą) katody podłączone do Portu D (od PD0 do PD6 kropki nie używam) przez rezystory 220R natomiast anoda połączona do GND
Wiem, że bez schematu to czysta gadanina i też mi się za taki sposób dostanie, ale nadrobię braki po jakimś najprostszym opanowaniu eagla.
Krauser napisał(a):
Skoro tablica cyfry znajduje się w pamięci programu (użyte PROGMEM) to należy skorzystać ze specjalnej funkcji do odczytu z tej pamięci:
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
No tak jak byk napisane na stroniw 200. Tylko dlatego, że argumentem funkcjisystemowej jest adres bajtu lub wskaźnik...
vol_up napisał(a):
tak na początek w linii kodu nr. 27 z definicji wynika, że klawisz podpinasz do PB0 a w komentarzu, że do PB1
faktycznie komentarz błędny już poprawione
vol_up napisał(a):
Następnie w pierwszym warunku IF w linii kodu nr. 66 zerujesz zmienną i a w następnym warunku IF zwiększasz o 1. Z tego wynika, że za każdym razem kiedy wciśniesz klawisz zmienna i będzie miała wartość 1.
ok już zrozumiałem co się w kodzie działo i dlaczego cały czas zero się wyświetlało
[/quote="vol_up"]W linii kodu nr. 56 definiujesz zmienną i jako int ( rezerwujesz w pamięci RAM 2 bajty ) a można użyć uint8_t ( rezerwujesz tylko 1 bajt ) a dodatkowo należało by ją na samym początku zainicjować w tym konkretnym przypadku zerem ( poczytaj niebieska książka str. 71 do 74 )
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
[/quote]
No tak było pisane o szanowaniu zasobów też poprawione.
Serdecznie dziękuję po waszych podpowiedziach dokonałem modyfikacji i działa tak jak powinno po naciśnięciu przycisku cyfry zmieniają się od 0 do 9 (tu musiałem jeszcze dodać warunek i<10 bo po cyfrze 9 wyświetlało jakieś krzaki przy dalszym palcowaniu przycisku.
No i działający kod poniżej
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.