Nie jest taki straszny ten schemat pod względem estetycznym.
Zacznę od lewej na górze.
Piny 1 i 2 oraz 3 i 4 są połączone w pary wewnątrz mikroswitcha. Zatem połączyłbym je ze sobą (1 z 2, oraz z drugiej strony 3 i 4) i poprowadził jedną ścieżkę do goldpinów. Wtedy masz tyle goldpinów ile przełączników. A z drugiej strony bym je do masy wpakował. Bo w mikrokontrolerze będziesz zawsze sprawdzał czy są do masy zwarte, czyli i tak byś musiał kabelkami jedną listwę tych goldpinów do masy łączyć.
Zasilanie. Nie nazywaj linii zasilania przed stabilizatorem tak samo jak linii zasilania za stabilizatorem. To są inne napięcia. Dlatego, że tak zrobiłeś to masz te żółte kreski podczas rysowania ścieżek. Robimy tak płytkę, by żółtych kresek nie mieć wcale, ale to trzeba mieć dobry schemat. Popraw i zapamiętaj. Nazwij to Vin chociażby
Wstaw jeszcze przed przełącznikiem zasilania diodę prostowniczą na linii zasilania. Wtedy w razie jak niechcący odwrotnie byś kabelki zamontował to nic nie spalisz. Zobacz
tutaj jak to Mirek zrobił w ATB. Sobie gdzieś na pulpicie ten schemat zapisz i porównuj.
Złącze programatora masz w lustrzanym odbiciu. Porównaj z powyższym schematem i popraw, bo zbudujesz, a nie zaprogramujesz
Filtrowanie zasilania mikrokontrolera dobrze, tylko przenieś je do prostokąta z mikrokontrolerem, to będzie czytelniej
Przy pinie rezet dałbym jeszcze mikroswitch resetu. Tam gdzie do góry leci do tej flagi reset za rezystorem, to w dół microswitch do masy. Gdy zewrzesz mikroswitch to na pinie reset pojawi się 0V, a że jest to wejście negujące to będzie stan wysoki i wyłączy się mikrokontroler.
Wszystkie piny portów bym wyprowadził na goldpiny, te od ISP również, bo one mogą pracować normalnie mimo tego, że są do programowania
Może wyprowadzisz sobie złącza żeńskie na kwarc? Mało roboty, a przydatne. Kwarc i 2x22pF. Zobacz na schemacie wyżej.
Tranzystor od diody podczerwieni bym dał na goldpinie i przy tej diodzie. Tak jak zrobiłeś przy LCD i wyświetlaczach led. Bo po co ciągnąc ścieżkę przez pół płytki jak widziałem
Odbiornik podczerwieni masz? Bo jeśli chcesz użyć popularnych TFMSów to one mają dwa piny, przerwa jedenopinowa i pin ostatni. Czyli nie wejdą Ci w te trzy piny na płytce jeśli to ten czujnik. Czyli datasheet i szukasz wyglądu zewnętrznego
Jeśli już będziesz szperać w DSie, to zobacz czy wyjście OUT nie musi być podciągnięte do Vcc przypadkiem.
No i na koniec L293D. Pin 16, czyli VCC1 daj na stałe do VCC, a nie przez goldpina. Pod VCC2 podłączasz napięcie, które będzie napędzało silniki. Pod VCC1 podłączasz po prostu zasilanie logiki układu, czyli 5V
Popatrz jeszcze na schemat Mirka, może coś ciekawego jeszcze zobaczysz. Przepraszam znów za długi post
A i po edycji wrzuć ponownie nowy schemat