Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 mar 2024, o 12:20


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 wrz 2019, o 20:31 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 30 wrz 2019
Posty: 24
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 0

Witam Wszystkich p raz pierwszy na tym forum! ;)

Co prawda jestem zielony w kwestiach programowania i zdaję sobie sprawę z tego, że niezależnie od wszystkiego - w pewnym momencie będę musiał przebrnąć przez tutoriale dla początkujących (całkiem dobry temat na długie zimowe wieczory ;) ), ale po głowie chodzi mi pewien pomysł/projekt, związany z wykorzystaniem wielu (co najmniej kilkunastu do być może nawet ponad 100) 18-bitowych sensorów, podpiętych pod jedną z udostępnionych przez producenta magistral - szybszą SPI lub wolniejszą I2C.

Nie wchodząc na razie w szczegóły - chciałbym zdobyć nieco wiedzy praktycznej na temat doboru sprzętu i rozwiązania problemów komunikacji SPI, pojawiających się (z tego, co już czytałem) przy większych odległościach transmisji danych. Dane z sensorów ułożonych w szeregu i oddalonych od siebie i od "mastera" w różnych odległościach chciałbym następnie przekazać bezprzewodowo (BT, WiFi) i w miarę możliwości bez zbędnych opóźnień (w czasie rzeczywistym) do jednego z urządzeń mobilnych (typu smartfon/tablet/laptop) w którym nastąpiła by ich dalsza obróbka i dynamiczne przedstawienie wyników pomiarów w formie graficznej.

Wiem, że na razie podałem zbyt mało danych oraz więcej pojawiło się pytań (być może bezsensownych) niż odpowiedzi, ale żeby w ogóle ruszyć temat z miejsca - muszę od czegoś zacząć, a na etapie rozmyślań kwestie programowe wydają mi się jeszcze zbyt odległe.

Z góry dziękuję za wyrozumiałość oraz wszelkie wskazówki i sugestie, które pozwolą mi ocenić na ile realizacja pomysłu własnymi siłami stanie się dla mnie w miarę realna.

Pozdrawiam,

Krzychu_



Góra
 Zobacz profil