Poniżej zdjęcia płytki z programu Eagle:
------------------------ [ Dodano po: 11 minutach ]Semi napisał(a):
Jaka masz pewność, że projekt PCB, użyte kondensatory, dławiki są odpowiednie?
Filtrację robiłem według poradników Pana Mirka a także korzystając z informacji zawartych na forach.
Semi napisał(a):
Jak wartość? Może wystarczy zmniejszyć jego wartość?
20KOhm. Na schemacie podciągnięty jest do 5v (bo tam miał iść inny sygnał )jednak normalnie ten rezystor jest podciągnięty do GND. Nie jest to najnowszy schemat kilka drobnych elementów było zmienionych
Alef2 napisał(a):
Jeśli mogę doradzić. to po pierwsze ustal, czy za reset jest odpowiedzialny sprzęt czy program.
Wina sprzętu ponieważ po odłączeniu pinów które idą od silnika czyli imp. obrotów i prędkości program pracuje w 100%, po podpięciu jednego lub drugiego pinu atmega się resetuje.
Cytuj:
Czujniki CKP bardzo często są indukcyjne. Jesteś pewien, że to jest czujnik halla?
Z drugiej strony, czujniki halla często mają wyjście OC, więc należy dać pullup (który na ogół jest już w komputerze auta).
Teraz szukałem tego konkretnego czujnika i w instrukcji podają pomiar oporu więc musi to być indukcyjny. Jednakże program powinien tak samo zliczać impulsy na halla czy indukcyjnym, problemem pewnie są te piki napięcia wykraczające poza napięcie zasilania. Niestety tak to jest jak się nie ma dostępu do oscyloskopu.