Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 12 lut 2025, o 00:52

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2014, o 21:57 
Użytkownik

Witam Wszystkich bardzo serdecznie.Jest to mój pierwszy post ,a więc bardzo proszę o zrozumienie.Jestem absolutnie początkującym w tej materii i zwracam się z prośbą o pomoc szanownych kolegów.Buduję sobie zasilacz i chciałem zamontować wyświetlacz lcd 2x16 znaków.Na tym wyświetlaczu mam już wyświetlony pomiar napięcia w woltach i pomiar temperatury radiatora.Docelowo będzie jeszcze pomiar prądu.Chcę jeszcze mieć dwie linijki cegiełek,które będą się wydłużać lub skracać w miarę regulacji napięcia i poboru pradu.Znaki utworzyłem w programie „generator programu lcg”,ale za nic nie mam pojęcia,jak napisać kawałek kodu,zadeklarować,czy też zdefiniować te znaki w programie(ponawiam prośbę o wyrozumiałość mojej niewiedzy na tym etapie).Wiem,że można utworzyć 8 znaków własnych,ale ja potrzebuję ich więcej(np.12),to kolejny kłopot.Następnie,jak je prawidłowo wyświetlić.Nie proszę o napisanie gotowego kodu,bo było by to bardzo nie na miejscu,ale chociaż o jakieś kawałeczki,nakierowanie mnie i wytłumaczenie,jak się do tego zabrać.Mam coś podobnego,ale w bascomie i nie wiem za bardzo,jak to użyć,przekonstruować,a żeby działało w C.Zamieszczam kawałek kodu w celu zrozumienia,o co mi mniej więcej chodzi.Przepraszam,jeśli używam niewłaściwego słownictwa(programisty),ale jak pisałem,stawiam dopiero pierwsze kroki.Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich.

--------definicje znaków linijki-------------

Deflcdchar 0,32,32,32,32,32,32,32,31
Deflcdchar 1,32,32,32,32,32,32,31,31
Deflcdchar 2,32,32,32,32,32,31,31,31
...
...
...

if napiecie > 1 And napiecie <= 1,9 Then
Call Dline(0)

if napiecie > 1,9 And napiecie <=2 Then
Call Dline(1)

If napiecie > 2 and napiecie <=3 Then