Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 25 gru 2024, o 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
 Tytuł: USBASP vs FT232
PostNapisane: 16 cze 2015, o 13:39 
Nowy

Witam,

jestem stosunkowo nowy w temacie avr.

Chciałem zapytać czy mając zestaw uruchomieniowy jest sens kupować dodatkowo programator USBASP?

Czy ma on jakąś przewagę na FT232, który wbudowany jest w zestaw?

Pytam ponieważ zauważyłem, że Mirek w swoich poradnikach często korzysta z zewnętrznego programatora.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 16 cze 2015, o 14:37 
Użytkownik

Zbananowany użytkownik

FT232RL to przedewszytkim przejściówka UART<->USB. Zewnętrzny programator przydaję się kiedy np testujesz coś z RS232 i ciągle zmieniasz wsad. Jak np odpalisz sobie terminal i podglądasz to co procek wysyła i chcesz zmienić wsad to najpierw musisz zamknąć okno terminala czyli przerwać połączenie z przejściówką i dopiero możesz wgrać wsad. Bywa to irytujące niesamowicie. Dlatego wtedy warto korzystać z zewnętrznego programatora, przejściówka ciągle połączona jest z terminalem a Ty sobie zmieniasz wsadzik jak często chcesz. Bo przejściówka nie może pracować w dwóch trybach jednocześnie. Kolejna sprawa to jak np testujesz dwa układy w tym jeden np na swojej płytce albo stykówce. Z ft232 wgrywasz wsad na atb a zewnętrznym programatorem na drugi układ. Poza tym mam wrażenie że USB-asp jest nieco szysbzy niz ft232 przy wgrywaniu wsadu. Ogólnie warto mieć nawet kilka zewnetrznych programatorów. Może nie zawsze się to przydaje ale czasem na pewno.

PostNapisane: 16 cze 2015, o 15:17 
Moderator

Dokładnie - jeden i drugi programator - ma swoje zalety i wady w porównaniu jeden do drugiego ;)