kudzu napisał(a):
Subaru Libero... heh! Ojciec też się swego czasu napalił na ten pojazd. Był nawet na jeździe próbnej. Ponoć ciekawie załącza się drugą oś - na wstecznym?;-) No i ten silnik w zderzaku - rewelacja. Ale, ponieważ to 1200 cm3, podobno sporo pali. Niestety ostatecznie zakończyło się na Renault Kango. Szkoda, bo osobiście, jako użytkownik Toyoty Yaris produkowanej jeszcze w ojczyźnie, mam pełne zaufanie do japończyków:-)
Czekam na OBDII!
załączanie jest podciśnieniowe , a nie na wstecznym , ponadto w wersji KJ6 i 8 tylko podczas postoju, w FA6 i 8 mozna podczas jazdy
w obu przypadkach nie wolno używać na drogach utwardzanych i przekraczać 80Km/h (za wyjądkiem wersji FA8 z AWD)
-- silnik jest z tyłu za zderzakiem a nie w zderzaku - ułożenie jest lerzące - dzięki czemu auto jest dobrze wyważone i ma nisko środek ciężkości
-- silniki były do 98 roku sotosowane 2 -- 1000cm (głównie KJ6) i 1200 cm jednostka bezkonfliktowa rzędowa 3 cylindrowa -- wersja 1200 gazikowa STD dysponowała ok 50HP wersja MPI 54Hp spalannie na poziomie ok 8L/100km w terenie i trybie miejskim w trasie dla gaznika ok 6L/100 ,dla MPI 7,6L/100km w mieście i terenie w trasie nawet 5,5L/100km - a czego się spodziewać po areodynamice kartonu po lodówce
Mimo to mój egz dodatkowo posiadał kompresor i turbinę co dawało 110Hp (nie przekładało się na prędkość) max 167Km/h -- wersje inne 130Km/h - auto pakowne zwinne i genialna skrzynia biegów bardzo elastyczny pojechał tam gdzie inni m/in w kangu srali w pory
zwłaszca w zimie wszyscy 20 - 30 km/h - a liberko 80 i żadnego poslizgu , ba nie jednego wyśmiewacza wytargałem z zaspy
Posiadałem 2 egzemplarze oba w wersji specjalnej pierwszy w budzie KJ8 w wersji SDLX z 91 roku na gaźniku drugi 94 w budzie FA8 z MPI w wersji SDX-SRS nie spotykane w europie bogato wyposażone. (wada od wersji europejskich nic nie pasuje praktycznie) brak jakichkolwiek części - poza podstawowymi. choś do SDXa nawe filtra powietrza nie mozna było dostać.
Zalety ...
wiele, wiele , wiele , wiele
z ciekawszych ---
jedyne auto osobowe gdzie się da przewieź 2 metrową lodówke w pionie
jako nieliczne Subaraki na rynku europejskim mają I klasy prawdziwość ....
Wszystkie wyprodukowano w Gunnma w fabryce Fujii Heavy Industries
--- inne subaraki (imprezy, legace) na rynek europejski są produkowane w Subaru Turky ...
nowe wersje są dostępne tylko w JP - obecnie mają silniki Clover4 z turbiną - sa to 4 cylindrowe jednostki o pojemnosci 660cm
pod nazwą Subaru Sambar - koszt najnowszego to full opcja to ~900000 jenów