Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 1 lut 2025, o 04:04

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 mar 2015, o 12:56 
Użytkownik

Może tytuł trochę dziwny, ale że jestem początkujący, a to co chcę wykonać to nie miganie LEDami chciał bym prosić bardziej doświadczonych o podpowiedzi odnośnie jak rozwiązać zadanie które sobie postawiłem.
Nie wiem może to głupie co napiszę ale urządzenie które buduję jest dla mnie w ramach nauki języka C postawiłem sobie takie zadnie. Nie jest to żadna praca zarobkowa czy zaliczenie. Jeśli powstanie chętnie zaprezentuję w dziale DIY forum.
Może na początek co chcę zrobić.
Zrobić chcę urządzenie które będzie mierzyło temperaturę (i może coś jeszcze wilgotność ciśnienie atmosferyczne ale teraz nie jest to ważne) u mnie w domu i na dworze, czyli do urządzenia będą
podłączone jakieś czujniki to będzie właśnie występujący w opisie programu pomiar lokalny. Do urządzenia będą przesyłane także dane z jednego, na razie, czujnika zdalnego będzie on wysyła dane przez internet (czujnik+uC+Atnel WiFi= czujnik zdalny). Dane z czujników np. temperatura opatrywane będą datą, czasem i zapisywane na karcie SD w jakiś najprostszy sposób i prezentowane na LCD 4x16 znaków. Urządzenie będzie posiadać jakieś menu z funkcjami nie mam jeszcze
pomysł co tam będzie ale z czasem pewnie coś przyjdzie do głowy. Urządzeni będzie miało też jeszcze jedną funkcję ostatni zapis danych na karcie będzie można podejrzeć na stronie www. No i to w zasadzie jak na razie wszystko co miało by się kręcić w tym urządzeniu.
Schemat blokowy może niezbyt rozbudowany jest na rysunku 1.

Program schematycznie przedstawiłem na rysunku 2.