Może tytuł trochę dziwny, ale że jestem początkujący, a to co chcę wykonać to nie miganie LEDami chciał bym prosić bardziej doświadczonych o podpowiedzi odnośnie jak rozwiązać zadanie które sobie postawiłem.
Nie wiem może to głupie co napiszę ale urządzenie które buduję jest dla mnie w ramach nauki języka C postawiłem sobie takie zadnie. Nie jest to żadna praca zarobkowa czy zaliczenie. Jeśli powstanie chętnie zaprezentuję w dziale DIY forum.
Może na początek co chcę zrobić.
Zrobić chcę urządzenie które będzie mierzyło temperaturę (i może coś jeszcze wilgotność ciśnienie atmosferyczne ale teraz nie jest to ważne) u mnie w domu i na dworze, czyli do urządzenia będą
podłączone jakieś czujniki to będzie właśnie występujący w opisie programu pomiar lokalny. Do urządzenia będą przesyłane także dane z jednego, na razie, czujnika zdalnego będzie on wysyła dane przez internet (czujnik+uC+Atnel WiFi= czujnik zdalny). Dane z czujników np. temperatura opatrywane będą datą, czasem i zapisywane na karcie SD w jakiś najprostszy sposób i prezentowane na LCD 4x16 znaków. Urządzenie będzie posiadać jakieś menu z funkcjami nie mam jeszcze
pomysł co tam będzie ale z czasem pewnie coś przyjdzie do głowy. Urządzeni będzie miało też jeszcze jedną funkcję ostatni zapis danych na karcie będzie można podejrzeć na stronie www. No i to w zasadzie jak na razie wszystko co miało by się kręcić w tym urządzeniu.
Schemat blokowy może niezbyt rozbudowany jest na rysunku 1.
Program schematycznie przedstawiłem na rysunku 2.
A więc będzie to wyglądać tak: Włączamy urządzenie na LCD wyświetlają się jakieś informacje startowe np. wersja SW autor itp. następnie ma być dokonane sprawdzenie połączenia internetowego na razie nie ważne jak. Jeśli internet jest ok to następuje nastawienie zegara RTC (czekam na dawcę czasu
) Jeśli brak połączenia internetowego to urządzenie uruchamia się dalej wchodząc w główny etap jego działania. No i tu sprawa wygląda tak jeśli nie ma żadnych