Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 12 lut 2025, o 17:46


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2015, o 13:56 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2013
Posty: 50
Pomógł: 0

Witam,
Potrzebuję sterować silnikiem (kierunek obrotów, prędkość PWM) DC 2,4V, który pobiera podczas normalnej pracy ok. 2,5A jednak przy maksymalnym obciążeniu potrafi szarpnąć 4,5A. Jednak nie mogę znaleźć mostka H pracującego przy tak niskim napięciu, czy może lepiej zastosować tu jednego MOSFETa plus przekaźnik do zmiany kierunku obrotów? O trwałość przekaźnika się nie martwię ponieważ docelowo układ przełączałby kierunek obrotów 3/4 razy dziennie.

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 23 lut 2015, o 21:30 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2014
Posty: 91
Pomógł: 2

n326 napisał(a):
Witam,
Potrzebuję sterować silnikiem (kierunek obrotów, prędkość PWM) DC 2,4V, który pobiera podczas normalnej pracy ok. 2,5A jednak przy maksymalnym obciążeniu potrafi szarpnąć 4,5A. Jednak nie mogę znaleźć mostka H pracującego przy tak niskim napięciu, czy może lepiej zastosować tu jednego MOSFETa plus przekaźnik do zmiany kierunku obrotów? O trwałość przekaźnika się nie martwię ponieważ docelowo układ przełączałby kierunek obrotów 3/4 razy dziennie.

Pozdrawiam


MOSFET będzie tu najlepszy rozwiązaniem mały minus posiada że się grzeje.
Pozdrawiam kępes12

_________________
Jeśli pomogłem kliknij Pomógł



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 24 lut 2015, o 06:42 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 08 wrz 2012
Posty: 505
Pomógł: 6

A ja zdecydowanie polecam wersje z przekaźnikiem. Od dłuższego czasu toczę boję z mostkiem H wprawdzie na wyższy prąd bo do 20A i mogę powtórzyć co wielokrotnie czytałem, zbudowanie prawidłowo działającego mostka H nie jest wcale takie łatwe! Dlatego jeśli to możliwe zastosuj przekaźnik i Mosfeta. Nawet jeśli będzie się często przełączał zadbaj tylko o to żeby przekaźnik przełączał silnik bez zasilania. Dopiero kiedy przekaźnik przełączy wysterowujesz Mosfet-a. To jest proste rozwiązanie i trwałe. Jeśli nie możesz zastosować specjalizowanego układu drivera do silnika, a nie przeszkadzają Ci stukot przekaźnika, brak hamowania silnika i nie musisz dynamicznie sterować zmiana kierunku to stosuj przekaźnik. Tym bardziej, że mowa tu o tak niskim napięciu.
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO