Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

Teraz jest 22 gru 2024, o 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2015, o 15:39 
Użytkownik

Witam, mam dziwny problem bo od jakiegoś czasu mój programator z procesorów które posiadam czyli: atmega8, atmega32, attiny13, attiny2313 widzi tylko Atmege8 :?

Jest to może śmieszne ale podłączałem już dziesiątki razy procesory więc nie jestem w tym zielony... Mam kilka projektów z kontrolerami i od jakiegoś czasu nagle programator nie chce mi ich wykrywać, a przecież są to projekty ukończone, nic w nich nie dłubałem a nagle przestało działać. Zaczynało mnie to zastanawiać bo no tak nagle wszystko? Z kolei Atmege8 bardzo dobrze wykrywa...

Podłączyłem sobie przed chwilą kabelkami na płytce stykowej Atmege8, wykryło wszystko działa. Nawet zaskoczyło mnie że nawet wykryje bez podłączonego AVCC i GND, kiedy zasilam poprzez port USB z programatora.

Ale, następnie podłączyłem Attiny2313 i nie działa! Nie robię błędów w połączeniach to na pewno, wszystko jest prawidłowo tym bardziej że przed tym podłączałem Atmege8 identycznie. Do procesora jest również podłączony kwarc, co eliminuje opcje "zablokowania" procesora. Napięcie na VCC jest oczywiście poprawne 5V.

Załączam zdjęcie, widać tam że wszystko jest OK.

Reinstalowałem AVRDUDE z MkAVRCalculator który również usunąłem i jeszcze raz ściągnąłem na nowo... Ale nie działa.

Obrazek

Proszę o pomoc.

cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 15:43 
Użytkownik

Nie masz kondensatorów przy kwarcu - tak na szybko

PostNapisane: 22 lut 2015, o 16:05 
Użytkownik

Bez kondensatorow dla sprawdzenia czy smiga moze byc. Natomiast ja bym sie przyczepil do samego programatora a raczej tool chain itp sprawdzil eclipsa albo jeszcze jave czy jest aktualna a moze poprostu sie wysypala.

Namazane ze smarta.

PostNapisane: 22 lut 2015, o 16:27 

1. Ten kwarc wiszący na przewodach definitywnie do poprawy jeżeli ma w czymś pomagać.