Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 18 gru 2024, o 17:11


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 465 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2015, o 22:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2013
Posty: 739
Lokalizacja: Poznań
Pomógł: 84

To jest tylko pomysł.
Do odmierzania porcji można wykorzystać strzykawki jednorazowe
a do mieszania kawałek szyby.
Sposób podpatrzyłem u lakiernika samochodowego



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 23:10 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Zaba napisał(a):
Do odmierzania porcji można wykorzystać strzykawki jednorazowe

Nie sądzę, ta farba jest dość gęsta i strzykawką nie nabierzesz jej, z mieszaniem już problemu nie będzie, mały plastikowy kieliszek przyciąłem i mam pojemniczek idealny do takich zadań.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 sty 2015, o 23:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

Marcin napisz jak jest po zmieszaniu dwóch składników tej farby Peters czy może ona stać czy od razu zastyga po czasie bo przypuszczam ze ten drugi składnik to utwardzacz?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 00:38 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

Intre napisał(a):
farby Peters czy może ona stać czy od razu zastyga po czasie
W linku, który podałeś do aukcji na allegro http://allegro.pl/profesjonalna-soldermaska-fotomaska-zielona-200g-i5013912305.html znajduje się informacja, iż po zmieszaniu zdatność mieszaniny do użycia to max. 3 dni w przypadku przechowywania jej w temeraturze 18-23 OC, bez dostępu do światła.

Wydaje mi się, że ten drugi komponent to nie utwardzacz a uczulacz. Podobnie jest w technologii sitodruku przy przygotowywaniu emulsji światłoczułej, którą pokrywa się sito przed naświetleniem.

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 00:43 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3206
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 91

Tylko że w sitodruku gotowa emulsja może być dłużej przechowywana.

A tu tylko 3 dni?? Bardzo kiepsko.

_________________
http://www.jaglarz.info



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 00:50 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

Jaglarz napisał(a):
A tu tylko 3 dni?? Bardzo kiepsko.
To mnie właśnie zniechęciło do zakupu. Ciężko organizacyjnie tak pracować, aby w 2-3 dni zebrać dużą ilość płytek do wykonania soldermaski bo się ważność farby kończy :(
Póki co pozostaję przy folii, ale te farby są nęcące :D

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 1 lut 2015, o 00:53 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Intre napisał(a):
Marcin napisz jak jest po zmieszaniu dwóch składników tej farby Peters czy może ona stać czy od razu zastyga po czasie bo przypuszczam ze ten drugi składnik to utwardzacz?

Po zmieszaniu mam wrażenie że farba staje się odrobinę rzadsza, dziś po ponad 24 godzinach zajrzałem do pozostałości farby, wciąż nie zeschła się, może troszkę bardziej gęstsza.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 lut 2015, o 10:42 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 08 wrz 2012
Posty: 505
Pomógł: 6

Ja wrócę do pomysłu nakładania Positiv-a na wirująca płytkę. Przez długi czas stosowałem taka metodę i powiem, że efekty były rewelacyjne w stosunku do "normalnej" techniki napylania. Warstwa wychodziła dość cienka i co istotne równomierna, a to uważam za bardzo ważny parametr. Nie wiem jak to się działo ale "efektem ubocznym" był pawie całkowity brak kłaczków kurzowych. Płytki wychodziły naprawdę bardzo fajnie. Sama wirówka to nic innego jak średni wentylator od zasilacza komputerowego z przyklejona taśma dwustronna płytka laminatu. Na ile to było możliwe starałem się przyklejać płytkę w środku geometrycznym, żeby zminimalizować bicia i wibracje, ale udawało mi się to różnie. Nie miało to wpływu na emulsję jedynie na fakt, że wentylator podskakiwał, wystarczyło przymocować wentylator do podłoża i już było lepiej (nie ma to jak prowizorka :D ). Obroty regulowałem napięciem i trzeba było je ustalić doświadczalne, ale też nie jest to tak istotne. Chodziło o to że za wysokie obroty wyrzucały siłą odśrodkowa emulsję z płytki, za małe obroty powodowały, że płytka nie pokrywała się za pierwszym razem jednolicie. Ustalenie obrotów to nie był wielki problem.
Wszystko było by pięknie do momentu kiedy zachciało mi się większych płytek tak powyżej 80mm ścianka. Niestety wtedy nanoszenie emulsji już nie było tak łatwe a kombinację z obrotami tez nie przynosiły poprawy i tu poległem. Nie pokonałem tego problemu, ale małe płytki były na prawdę fajne i bezproblemowe.
Taka dygresja, więcej problemów mam z drukarka która większe powierzchnie zaczernienia robi mi "szatkowane". Przy cienkich ścieżkach rewelacyjnym okazał się spray o którym pisał Intre (chwała mu za to!) niestety na moja drukarkę przy grubszych ścieżkach powyżej 80milsów nawet ten rewelacyjny specyfik nie pomagał nie mówiąc już o poligonach.
Wspomnę jeszcze o trwałości emulscji Positiv ma taka starą chyba ponad 6 a może i więcej lat i nadal nią robię płytki które wychodzą całkiem dobrze. Z czasem naświetlania też jest różnie choć mniej więcej robię to na "oko". Owszem włączam stoper i mierzę żeby mieć jako taki pogląd , ale ostatecznie to jak mi się wydaje że już wtedy wyłączam lampę. W sumie to robię dość rzadko płytki dlatego też tak bardzo zestarzała mi się emulsja.
Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 lut 2015, o 11:52 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

Zrób taką metodą płytkę dwustronną :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 2 lut 2015, o 12:11 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 08 wrz 2012
Posty: 505
Pomógł: 6

oj tam, oj tam. :)
Zrobiłem sobie nawet taką "maszynę". Obrotowa platforma napędzana przez silnik w platformie/talerzu wyfrezowany rowek z prętem gwintowym coś w stylu śruby rzymskiej. Po przeciwnych stronach pręta nakrętki z kątownikami. Teoretycznie miało to łapać płytkę za robi dzięki czemu można byłoby wykonywać płytki dwustronne. Niestety w praktyce okazało się mocną partyzantką mimo, że poświęciłem na to kilka dni i dużo pracy.
Mam to w garażu, jak się zrobi cieplej spróbuję jeszcze powalczyć z tematem, za dużo pracy w to włożyłem i miało być tak piknie.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 10:32 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Wczoraj otrzymałem klisze wykonane w zakładzie poligraficznym. I tu ku mojemu zdziwieniu taka klisza blokuje promienie UV. Normalnie przez kalkę cansona naświetlałem 2 minuty i płytka wychodziła idealna, tu przez kliszę z zakładu poligraficznego muszę naświetlać 8 minut by wyszło dobrze. Źródło światła to dwie 7-cio watowe świetlówki 365nm w odległości około 15cm od płytki. Klisza dociśnięta do płytki przez plexi. Taka konfiguracja z kalką cansona pozwala na naświetlenie w ciągu 2 minut.

Ktoś ma może podobne doświadczenia ?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 10:48 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3206
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 91

marcin w napisał(a):
I tu ku mojemu zdziwieniu taka klisza blokuje promienie UV.


No ale co w tym dziwnego? Musi blokować. Na tym opiera się sitodruk i offset w profesjonalnym druku.

_________________
http://www.jaglarz.info



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 11:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2590
Pomógł: 128

Dziwne, my naswietlalismy bungardy i positivy i wystarczalo max 3 min. Folia sama z siebie nie powinna zatrzymywać uv, tylko 'czarny zadruk'

Sent from my mobile.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 12:58 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Jaglarz napisał(a):
No ale co w tym dziwnego? Musi blokować. Na tym opiera się sitodruk i offset w profesjonalnym druku.

Rozumiem że piszesz o czarnych elementach kliszy, co też ma prawo zatrzymywać UV. Ale ja wspominam o niezadrukowanych, przeźroczystych elementach kliszy.
Wyniki jeszcze przez ostatecznym wygrzewaniu w piekarniku.

Obrazek

Soldermaska przed wywoływaniem jest błyszcząca, po wywoływaniu staje się matowa. Nie wiem czy to efekt niewłaściwego procesu wywoływania czy zbyt krótkiego naświetlania. Zobaczymy co będzie po wygrzewaniu w piecu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 13:29 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

No pięknie wyszła Ci ta płytka. Super dokładnie widzę, że udało Ci się dopasować nadruk do wykonania soldermaski bo wygląda płytka jak z fabryki :D
A tak z ciekawości zapytam ile płaciłeś za profesjonalny wydruk na folii w zakładzie poligraficznym?

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 7 lut 2015, o 14:22 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Cytuj:
A tak z ciekawości zapytam ile płaciłeś za profesjonalny wydruk na folii w zakładzie poligraficznym?

Kliszę tą udało mi się zdobyć za darmo, dołączyłem do projektu zaprzyjaźnionej firmy, mieli sporo miejsca na arkuszu i wstawili mi trzy komplety klisz.
Ale jeśli chodzi o poligrafię to znalazłem firmę preepress24, którzy są naprawdę tani w tej kwestii - 8 zł za arkusz B4E w rozdzielczości 2400DPI.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 00:14 
Offline
Nowy

Dołączył(a): 12 lip 2014
Posty: 1
Pomógł: 0

Witam serdecznie
Mam do tutejszych ekspertów kilka krótkich pytań związanych z omawianą tu metodą fotochemiczną.
1. Czy lepsza będzie normalna folia (noname) do drukarek laserowych do druku ścieżek czy może kalka techniczna canson 90g?
2. Jeśli folia to po której stronie drukować jeśli jedna jest matowa a druga błyszcząca?
3. Podobnie pytanie odnośnie kalki technicznej. Po której stronie drukować? Akurat tu operacji z kalką kompletnie nie łapię. Kalka jak kalka ale jednak chyba nie.
4. Do naświetlania kupiłem takie fikuśne urządzenie do suszenia pazurów z lampami UV i timerem na 120 i 180s. Głównie dlatego, że ma timer na 2 i 3 minuty i równy/płaski spód oraz bez problemów może być wykorzystywane do PCB bez modyfikowania i paznokci. Teraz pytanie. Czy konieczne jest wyjmowanie z takiego urządzenia elementów odblaskowych i 2 bocznych świetlówek? Dla informacji tu przykładowe urządzenie http://allegro.pl/lampa-uv-36-watt-time ... 59072.html
5. Czy do przyciśnięcia maski ze ścieżkami do laminatu można użyć dowolnej plexi czy musi to być jakaś konkretna? Ja planowałem zaopatrzyć się w tą: http://allegro.pl/plexi-pleksi-pleksa-n ... 14465.html tylko w większym rozmiarze, żeby "wystawała" spod naświetlarki, żeby można było coś ciężkiego na nią położyć np. 2x akumulatory 7Ah.
6. Niestety nie udało mi się zaopatrzyć w laminat dwustronny pokryty powłoką światłoczułą dlatego będę początkowo nanosił Positiv 20 sam. I tu pytanie: jak suszyć laminat? normalną suszarką do włosów? Z jakiej odległości? W normalnym piekarniku (akurat mam elektryczny, który po nagrzaniu "świeci" swoimi rozgrzanymi drucikami i tu obawiam się, że to może zniszczyć powłokę positivu)
7. Zakładając, że mam już przygotowany laminat i go naświetlam to ponownie zakładając, że 120s będzie wystarczającym czasem naświetlania to z Waszego doświadczenia ile czasu trzeba by prześwietlić laminat? 180s? czy duuuużo więcej w stylu 3600s?
8. Jak odmierzacie proporcje do substancji wywołującej/wytrawiającej? Plastikowymi łyżeczkami/kubeczkami czy czymś innym? Ja planuję użyć "kreta" do wywoływania i tak się zastanawiam jak te 7% uzyskać.
9. Jak łatwo i tanio zrobić (kupić farbę lub folię -> gdzie?, zalaminować płytkę folią, ocynować ) zabezpieczenie ścieżek przed utlenianiem czyli efekt uboczny soldermaski?
10. Czy macie może gdzieś testowy projekt maski ścieżek lub jakiejś innej mozaiki do testów długości naświetlania? Mam arkusz laminatu jednostronnego i na nim planuję robić testy długości naświetlania.

Dla informacji. To moja pierwsza próba z płytkami PCB. Mam przygotowany projekt płytki w DesignSpark PCB z wielkością ścieżek ustawioną na 25 milsów. Specjalnie wszystko powiększyłem by było łatwiej i w razie błędów by płytka nadal nadawała się do użycia pomimo ewentualnych nadżerów (o ile wystąpią). Odpukać. Płytka ma zewnętrzny rozmiar (z dodatkowym marginesem od krawędzi płytki) około 15x15 cm czyli 150x150mm.

Pozdrawiam



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 00:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2013
Posty: 562
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomógł: 23

Tak na szybko dam Ci link do innego tematu gdzie częściowo odpowiadam na twoje pytania:

http://forum.atnel.pl/post81524.html#p81524

Poczytaj tam, znajdziesz tez odpowiedzi na inne swoje pytania.

Ja tylko powiem Ci że nie polecam Ci zabaw z Positiv, lepiej ściągnąć sobie ten laminat dwustronny. Płytkę do testów też znajdziesz w/w temacie.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 09:35 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

W zasadzie nie używam positivu tylko folii z warstwą światłoczułą, ale to proces bardzo podobny i w kilku punktach mogę podzielić się swoimi doświarczeniami.

termil0r napisał(a):
1. Czy lepsza będzie normalna folia (noname) do drukarek laserowych do druku ścieżek czy może kalka techniczna canson 90g?

Ja używam kalki cansona 90 gr/m2, po wydrukowaniu zaczerniam dodatkowo preparatem density toner, nie wiem czy nie lepiej byłoby zastosować kalkę o większej gramaturze bo ta potrafi falować po zwiżleniu density toner.
termil0r napisał(a):
2. Jeśli folia to po której stronie drukować jeśli jedna jest matowa a druga błyszcząca?
3. Podobnie pytanie odnośnie kalki technicznej. Po której stronie drukować? Akurat tu operacji z kalką kompletnie nie łapię. Kalka jak kalka ale jednak chyba nie.

Testowałem obustronnie na kalce i efekty takie same.
termil0r napisał(a):
4. Do naświetlania kupiłem takie fikuśne urządzenie do suszenia pazurów z lampami UV i timerem na 120 i 180s. Głównie dlatego, że ma timer na 2 i 3 minuty i równy/płaski spód oraz bez problemów może być wykorzystywane do PCB bez modyfikowania i paznokci. Teraz pytanie. Czy konieczne jest wyjmowanie z takiego urządzenia elementów odblaskowych i 2 bocznych świetlówek? Dla informacji tu przykładowe urządzenie http://allegro.pl/lampa-uv-36-watt-time ... 59072.html
5. Czy do przyciśnięcia maski ze ścieżkami do laminatu można użyć dowolnej plexi czy musi to być jakaś konkretna? Ja planowałem zaopatrzyć się w tą: http://allegro.pl/plexi-pleksi-pleksa-n ... 14465.html tylko w większym rozmiarze, żeby "wystawała" spod naświetlarki, żeby można było coś ciężkiego na nią położyć np. 2x akumulatory 7Ah.

Też używam takiego urządzenia i czas naświetlania folii - nie positivu jak piszesz - to ok 120 sek. W przypadku folii z aliexpress czas muszę wydłużyć do 8 minut, w przeciwnym razie wywoływacz wszystko spłukuje. Ale nie wiem czy to jest odpowiednie źródło światła bo soldermaskę przy 45 min naświetlania nie chce właściwie utwardzić, a u innych naświetlanie świetlówkami PHILIPS CLEO 15W trwa 30-45 sek i jest utwardzona. Kliszę dociskam plexi ale tu też musisz uważać bo ona odkształca się i nie wszędzie dobrze dosciska. Zrobiłem kanapkę z dwóch plexy przedzielinych tulejkami z czystej płytki PCB ale i to też nie gwarantuje dobrego docisku na całej powierzchni - zależy jak ułoży ci się wszystko, u mnie zdażało się że klisza, szczegółnie w miejscach pofalowania przez density toner potrafiła nie przylegać idealnie do płytki. Coś takiego jak tu tylko tu nie ma jeszcze podkładek na śrubach z czystego laminatu

Obrazek

Niektórzy polecają zwykłą szybię białą. Ja jeszcze nie testowałem jak się sprawuje, czy nie blokuje promieniowania UV
termil0r napisał(a):
8. Jak odmierzacie proporcje do substancji wywołującej/wytrawiającej? Plastikowymi łyżeczkami/kubeczkami czy czymś innym? Ja planuję użyć "kreta" do wywoływania i tak się zastanawiam jak te 7% uzyskać.

Nie wiem czy to ci się sprawdzi, ja robię 1% roztwór węglanu wapnia, na szklankę czystej wody odmierzam w kieliszku do dozowania leków ok 2.5 ml proszku, nie wiem czy to faktycznie przekłada się na 2.5g wagi, ale wyniki wywoływaniua są bardzo dobre.
Cytuj:
9. Jak łatwo i tanio zrobić (kupić farbę lub folię -> gdzie?, zalaminować płytkę folią, ocynować ) zabezpieczenie ścieżek przed utlenianiem czyli efekt uboczny soldermaski?


Soldermaskę / folię odradzam, sam się na nią naciąłem. Bardzo słabo wypadła u mnie. Zdecydowanie lepiej sprawdziła się farba petersa, choć jeszcze nie do końca opanowałem proces naświetlania, muszę z nim powalczyć. Wydaje mi się że niewłaściwe źródło światła mam, nawet przy 45 minutach naświetlania powłokę narusza wywoływacz. Jest to jak wspomniałem lampa do utwardzania lakieru na paznokciach. U autora dokumentacji / dystrybutora farby czas ten wyniosi 45 sek przy 4-rech świetłówkach PHILIPS CLEO 15W. Ale efekty już zbliżone do oczekiwanych.

Obrazek

Proces z farbą petersa jest jednak bardziej czasochłonny i wymaga więcej staranności.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 10:37 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

marcin w napisał(a):
Niektórzy polecają zwykłą szybię białą. Ja jeszcze nie testowałem jak się sprawuje, czy nie blokuje promieniowania UV
Ja tylko dodam od siebie, że nie białą tylko przezroczystą :D np. taką jak w antyramach do zdjęć, które można kupić w każdym markecie.
marcin w napisał(a):
Soldermaskę / folię odradzam, sam się na nią naciąłem. Bardzo słabo wypadła u mnie.
Ja używam tej techniki z powodzeniem i jestem bardzo zadowolony. Widocznie Twoja folia to jakiś marna chińszczyzna :D

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 13:34 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

MikieMan napisał(a):
Ja używam tej techniki z powodzeniem i jestem bardzo zadowolony. Widocznie Twoja folia to jakiś marna chińszczyzna :D

Podaj źródło skąd masz folię, może moja faktycznie jest chińskiego pochodzenia.
Inna kwestia to może niewłaściwe źródło światła UV, farby nie utwardza to może i z folią ten sam problem.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 19:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

Polecam Ci ten topic, nie wiem czy go przeglądasz:
http://forum.atnel.pl/topic9538-90.html

Ja używam tej folii:
http://www.tme.eu/pl/details/bun-soldermask-25/materialy-do-produkcji-plytek-drukow/bungard/soldermask-30mil-305mm-x-25m/#

Niestety mi się kończy i nie jest dostępna w mniejszych ilościach, stąd kłopot z kupnem. Teraz właśnie kombinujemy z Kolegą Misiulu, aby może dzięki uprzejmości jego kolegi skrzyknąć się w kilka osób i zakupić taką rolkę, więc może byłbyś zainteresowany?

Co do źródła Twojego światła UV to myślę, że jest coś na rzeczy skoro ani farby, ani folii prawidłowo nie naświetla. Może te świetlówki co masz emitują światło w innym zakresie niż wymagane. Powinno być w granicach 365-400 nm, ale zdaje się o tym już pisaliśmy.

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 20:48 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 cze 2013
Posty: 599
Lokalizacja: Lubin
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 35

Obrazek

Czy ta płytka to soldermaska petersa? Czy nałożona przez sito?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 20:59 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

MikieMan napisał(a):
Co do źródła Twojego światła UV to myślę, że jest coś na rzeczy skoro ani farby, ani folii prawidłowo nie naświetla. Może te świetlówki co masz emitują światło w innym zakresie niż wymagane.

Powiedz proszę czego ty używasz do naświetlania, jaki masz typ świetlówek. Moje z lampy do paznokci niby 365nm ale jakoś słabo się sprawują. Nie wiem czy czasem przy tej długości fali banknoty nie powinny świecić, pod moją świetlówką w ogóle nie świecą a fałszywek nie mam. Być może moja świetlówka UV emituje światło znajdujące się w widmie tuż powyżej 400 nm.

Cytuj:
Czy ta płytka to soldermaska petersa? Czy nałożona przez sito?

Płytka pokryta soldermaską / farbą dwuskładnikową petersa przez sito choć troszkę drobniejsze niż sugeruje instrukcja. Ale innego sita nie posiadam narazie.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 21:09 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 cze 2013
Posty: 599
Lokalizacja: Lubin
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 35

plexi czyli PMMA poniżej 400nm drastycznie blokuje fale.
Obrazek



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 21:13 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 11 kwi 2014
Posty: 196
Lokalizacja: Sandomierz
Pomógł: 0

Z tego diagramu wynika że szkło byłoby o wiele lepsze ? Dobrze go rozczytałem ?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 23:11 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013
Posty: 988
Lokalizacja: Byram, MS 39272
Pomógł: 55

Najlepsza byłaby szyba kwarcowa. Na drugim miejscu jest to coś o nazwie TPX. PS wygląda lepiej od szkła. Najbardziej do bani jest poli(metakrylan metylu) bo praktycznie blokuje wszystko poniżej 400nm. Ogólnie to prócz kwarcu reszta tych materiałów gdzieś tam poniżej 400nm blokuje promieniowanie.

_________________
Pomysły na podpis - wyślij SMSa +1 769 243 0011



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 23:40 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 sty 2013
Posty: 327
Lokalizacja: Białystok
Pomógł: 14

http://www.conductance.pl/sklep-materia ... atowe.html

może komuś się przyda?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 23:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2014
Posty: 745
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 32

marcin w napisał(a):
Powiedz proszę czego ty używasz do naświetlania, jaki masz typ świetlówek. Moje z lampy do paznokci niby 365nm ale jakoś słabo się sprawują. Nie wiem czy czasem przy tej długości fali banknoty nie powinny świecić, pod moją świetlówką w ogóle nie świecą a fałszywek nie mam. Być może moja świetlówka UV emituje światło znajdujące się w widmie tuż powyżej 400 nm.
Cóż ja też używam świetlówek z takiego solarium do paznokci, jutro sprawdzę dokładnie jakie.
Banknoty też u mnie nie świecą, ale obejrzyj sobie prawo jazdy lub dowód rejestracyjny.

------------------------ [ Dodano po: 4 minutach ]

Cytuj:
może komuś się przyda?
Fajnie, że coś takiego jest produkowane, ale 190 zł za 1 szkiełko 15x15 cm to trochę jednak drogo 8-)

_________________
.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 11:12 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 cze 2013
Posty: 599
Lokalizacja: Lubin
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 35

Mscichu napisał(a):
Fajnie, że coś takiego jest produkowane, ale 190 zł za 1 szkiełko 15x15 cm to trochę jednak drogo

najkorzystniej wychodzi przytaczana tu wcześniej ramka do naświetleń conrad http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=539112&rdeocl=1&rdetpl=productpage&rdebox=box1
i nawet promocja na dostawę za 0zł do 15 lutego jest teraz.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 465 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO