Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 26 kwi 2024, o 06:20


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 08:20 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 30 mar 2016
Posty: 30
Pomógł: 0

Jak coś takiego zrobić? Na wejściu do avr mam sygnał z kontrolki. Jak mruga na wyjściu chcę mieć stan wysoki jak nie mruga niski.
Na pewno jakiś banał. A może nie? Jestem początkujący, będzie mi przerwanie potrzebne do liczenia czasu? I mierzyć jak długo nie było 1 na wejściu. Jeszcze z żadnego przerwania nie korzystałem. Mam czas do poniedziałku.

Może inaczej takie rzeczy się robi?



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 09:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2014
Posty: 1022
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomógł: 189

Najprościej sygnał z kontrolki podaj na jedno z wejść pcint i w przerwaniu załączaj wybrane wyjście na czas dłuższy od okresu trwania migania kontrolki. Za każdym razem gdy kontrolka mignie wykona się przerwanie które podtrzyma załączenie wyjścia. Gdy kobtrolja zgaśnie przerwanie przestanie wydłużać czas podtrzymania wyjścia i to się wyłączy.
Najlepiej odpalić timer sprzętowy do odmierzania czasu, utworzyć zmienną globalną z dopiskiem volatile.
Przerwanie od kontrolki będzie ładować jakąś watrość do tej zmiennej, natomiast tykający licznik będzie odejmować pod warunkiem że zmienna większa od zera. I np w pętli gł. warunek jeśli zmienna większa od zera załącz wyjście, jeśli równa zero wyłącz wyjście.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 10:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sty 2014
Posty: 1806
Zbananowany użytkownik

Pomógł: 168