Jako, że pracuję w firmie produkującej pociągi, wypowiem się w temacie
Ad 1. Nie wiem jak przetwornice na Flirtach, ale na naszych pojazdach produkcji bydgoskiej, przetwornice pracują w paśmie wyższym, niż częstotliwość akustyczna. Silniki sterowane są zmienną częstotliwością, ale nie pamiętam już, jakie duże są to częstotliwości. Na pewno wyższe, niż akustyka. Być może spowodowane jest to kiepską odpornością na fale elektromagnetyczne. Pamiętajmy, że w obwodach WN płyną ogromne prądu, rzędu kiloamperów, więc pole elektromagnetyczne, jakie się wydziela też jest zacne. Prawdopodobnie to ma duży wpływ
Ad 2. Nie ważne, czy Pendolino, czy PESA, czy Newag, czy Flirt Stadlera, infrastruktura nie pozwala w niektórych miejscach na prędkości powyżej 120km/h. Są odcinki, gdzie pojazdy kursują z prędkością 160km/h. Konstrukcyjnie pojazdy elektryczne produkowane są na prędkości 160km/h i więcej, ale tory są tak krzywe, że nie jeździ się z takimi prędkościami.
Ad 3. Nie mam zdania, bo nie jeżdżę tam. Być może tak jest rozkład ustawiony, że tak się dzieje, trudno mi powiedzieć.
Pozdrawiam!