Trochę się pomieszałem i piszę o czym innym, a sam chcę czegoś innego
Wynik, ma być liczbą całkowitą.
Natomiast chcę wiedzieć w jaki sposób zostanie obliczona.
Zmodyfikujmy nieco naszą stałą:
#define stala 2.93606797749979
uint8_t wynik;
wynik = stala*2;
Rozumiem, że teraz wynik będzie wynosił 5? (zostało to obliczone na etapie kompilacji).
Ale zróbmy taki trik.
Mamy zmienną (również całkowitą)
uint8_t zmiena;
I teraz ta zmienna będzie wzrastała wraz z kliknięciem klawisza
Taki kod;
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.
Teraz już wynik nie może być policzony na etapie kompilacji..
Czy w takim wypadku dalej zmienna będzie wynosiła 5?
Z jaką dokładnością wtedy liczona jest ta zmienna wynik?
Bo przecież jeśli zdefiniowalibyśmy tą stałą np. ze 100 miejscami po przecinku to chyba i tak przy kompilowaniu programu będzie ona skracana (do iluśtam miejsc po przecinku a nie do 100?) mam rację?