Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 28 lis 2024, o 07:11


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2013, o 11:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Witam i zapraszam wszystkich zainteresowanych do przedostatniego odcinka kursu Eagle ;)

Obrazek

Ośmielam się poprawić naszego Guru :lol: i przenieść do poradników, bo wydaje mi się że tu lepiej pasuje - Zielony J.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 11:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2012
Posty: 778
Pomógł: 9

Kolejny nie do zastąpienia kurs Mirek :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 12:14 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 lis 2012
Posty: 1074
Lokalizacja: Sochaczew
Pomógł: 21

No ja jestem w trakcie oglądania.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 13:15 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 19 gru 2012
Posty: 712
Lokalizacja: Opole
Pomógł: 23

No no Mirku 1,5h (w sumie to prawie dwie:p) godziny szacun za niedługo będzie to porównywalne długością do Władcy Pierścieni ;) Zabieram się za oglądanie



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 13:23 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

I dwie godzinki wyjęte z życiorysu dziś będą... A miałem robić projekty na studia... Ale dla tych poradników - warto olać tymczasowo resztę. :)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 13:55 

Pomógł: 0

Coś mi się zdaję, że przesiądę się dzięki Mirkowym poradnikom na eagla

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:07 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 30 gru 2012
Posty: 49
Pomógł: 0

A czy to nie jest przypadkiem tak, że nawet rezystor 0R ma jakąś minimalną rezystancję i nie lepiej byłoby pokombinować trochę i połączyć po prostu ścieżką lub kawałkiem poligonu z masą cyfrową w tym jednym punkcie? oczywiście laickie pytanie w tej dziedzinie



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

KBCH napisał(a):
A czy to nie jest przypadkiem tak, że nawet rezystor 0R ma jakąś minimalną rezystancję i nie lepiej byłoby pokombinować trochę i połączyć po prostu ścieżką lub kawałkiem poligonu z masą cyfrową w tym jednym punkcie? oczywiście laickie pytanie w tej dziedzinie


Oczywiście że zamiast takiego rezystora można chlapnąć szpachlą cyny :) albo dać kawałek srebrzanki ale i tak takie zworki 0R mają (wydaje mi się) pomijalną rezystancję.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 30 gru 2012
Posty: 49
Pomógł: 0

Zauważyłem jeszcze że ostrzegasz mocno żeby wpisać nazwę gnd co oczywiście popieram ale mi jak się zdarzy nie wpisać(dosyć nagminne) to wystarczy, że klikniemy sobie na obrys poligonu i zmienimy nazwę(dla nie wiedzących za pomocą symbolu rezystorka) na gnd następnie ponownie ratnest i daje ten sam efekt i nie trzeba od nowa rysować poligonu.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:33 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 lis 2012
Posty: 1074
Lokalizacja: Sochaczew
Pomógł: 21

A ja mam takie pytanko odnośnie właśnie łączenia tych mas w jednym punkcie.
Jeśli mam powiedzmy płytkę podzieloną na dwie części i na jednej części jest polygon z masą analogowa a na drugiej z masą cyfrową to w którym punkcie mam je połączyć skoro stabilizator mam powiedzmy w jednym rogu płytki?

Odniosę się do postu wyżej, czyli jak kolega mówi, jak się kliknie prawym klawiszem myszy obrys danego polygonu to pod opcją PROPERTIES można zmienić nazwę polygonu bez panikowania.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:47 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3206
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 91

KBCH napisał(a):
A czy to nie jest przypadkiem tak, że nawet rezystor 0R ma jakąś minimalną rezystancję i nie lepiej byłoby pokombinować trochę i połączyć po prostu ścieżką lub kawałkiem poligonu z masą cyfrową w tym jednym punkcie? oczywiście laickie pytanie w tej dziedzinie


Rezystor 0R ma rezystancję porównywalną z rezystancją przewodu lub ścieżki więc na to samo wychodzi.
A wygląda ładniej od gluta cyny.

_________________
http://www.jaglarz.info



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 14:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

matrix napisał(a):
A ja mam takie pytanko odnośnie właśnie łączenia tych mas w jednym punkcie.
Jeśli mam powiedzmy płytkę podzieloną na dwie części i na jednej części jest polygon z masą analogowa a na drugiej z masą cyfrową to w którym punkcie mam je połączyć skoro stabilizator mam powiedzmy w jednym rogu płytki?


No pokazałem właśnie taki przypadek ;) przecież stabilizator (przetwornica) siedzi sobie w polygonie masy cyfrowej a ja nadałem jej RANK=4 natomiast masie analogowej RANK=1 i dzięki temu zrobiłem sobie wcięcie - chociaż to akurat nie jest tak konieczne bo można samą ścieżkę masy analogowej doprowadzić do tego rezystorka 0R

NAJWAŻNIEJSZE żeby ten rezystorek był jak najbliżej nóżki GND stabilizatora .... no to było głównym celem poradnika i to właśnie omawiałem

------------------------ [ Dodano po: 2 minutach ]

KBCH napisał(a):
Zauważyłem jeszcze że ostrzegasz mocno żeby wpisać nazwę gnd co oczywiście popieram ale mi jak się zdarzy nie wpisać(dosyć nagminne) to wystarczy, że klikniemy sobie na obrys poligonu i zmienimy nazwę(dla nie wiedzących za pomocą symbolu rezystorka) na gnd następnie ponownie ratnest i daje ten sam efekt i nie trzeba od nowa rysować poligonu.


O! ... widzisz - ja po prostu z przyzwyczajenia zawsze tej swojej opcji używam i nawet nigdy nie użyłem tego o czym ty mówisz więc bardzo DOBRA uwaga w tym momencie ;) ..... czy tym czy tym sposobem to i tak trzeba pamiętać żeby podłączyć to do GND czy AGND bo inaczej to polygon się wyleje ale do niczego nie podłączony a wtedy MEGA ZONK szczególnie dla tych którzy nie rysują sobie ścieżek masy


z tym nie rysowanie ścieżek masy trzeba też uważać - bo niektóre elementy biblioteczne mogą nie mieć atrybutu PWR i GND na wyprowadzeniu i wtedy POLYGON np nie załapie jeśli nawet na schemacie nie podłączymy licząc TYLKO na polygon

------------------------ [ Dodano po: 3 minutach ]

Jaglarz napisał(a):
Rezystor 0R ma rezystancję porównywalną z rezystancją przewodu lub ścieżki więc na to samo wychodzi.
A wygląda ładniej od gluta cyny.


Otóż TO ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 15:00 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2012
Posty: 112
Lokalizacja: Radom
Pomógł: 2

Kurde te poradniki Mirka tak przyjemnie się ogląda że nawet nie wiadomo kiedy a tu koniec i czeka się na następny.

_________________
http://januszp25.blogspot.com/



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 15:03 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 30 gru 2012
Posty: 49
Pomógł: 0

janusz napisał(a):
Kurde te poradniki Mirka tak przyjemnie się ogląda że nawet nie wiadomo kiedy a tu koniec i czeka się na następny.

Nie mówię tego do Ciebie ale wspominając 'zwiastun' owego poradnika niektórzy nie wiedzieli gdzie koniec bo pewnie zasnęli ;) oczywiście bez obrazy dla nikogo ;)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 15:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012
Posty: 119
Pomógł: 3

Pobieranie pliku w toku :D



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 16:00 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 lis 2012
Posty: 1074
Lokalizacja: Sochaczew
Pomógł: 21

mirekk36 napisał(a):
matrix napisał(a):
(...)Jeśli mam powiedzmy płytkę podzieloną na dwie części i na jednej części jest polygon z masą analogowa a na drugiej z masą cyfrową to w którym punkcie mam je połączyć skoro stabilizator mam powiedzmy w jednym rogu płytki?

No pokazałem właśnie taki przypadek ;) przecież stabilizator (przetwornica) siedzi sobie w polygonie masy cyfrowej a ja nadałem jej RANK=4 natomiast masie analogowej RANK=1 i dzięki temu zrobiłem sobie wcięcie

Dokładnie zrozumiałem film, obejrzałem od deski do deski choć większość z tego już wiem.
Tylko że Twój przypadek pozwalał na wcięcie jakie zrobiłeś natomiast ja nie mogę u siebie bo po drodze między nóżką masy stabilizatora mam jeszcze masę cyfrową i dopiero docieram w drugi koniec płytki z masą analogową. Chodzi o to że dookoła stabilizatora mam pełno elementów połączonych z masą cyfrową, dlatego nie mogę zrobić jak Ty na filmie.

Ale wystarczy mi informacja że ma to być jak najbliżej nóżki masy stabilizatora czy też przetwornicy.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 16:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

matrix napisał(a):
Ale wystarczy mi informacja że ma to być jak najbliżej nóżki masy stabilizatora czy też przetwornicy.


aha no tak - tylko że np dla mnie - o wiele większy koszt ma w takiej sytuacji doprowadzenie tej ścieżki masy analogowej praktycznie do samego pinu masy stabilizatora - a inne elementy bym odsunął to może być dość istotne.

Jak widzisz zawsze coś kosztem czegoś. Więc wszystko zależy jak zważymy te koszty, które będą miały większą wagę. Dołączenie masy analogowej wg mnie ma bardzo wysoką wagę.

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 17:02 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 lis 2012
Posty: 1074
Lokalizacja: Sochaczew
Pomógł: 21

mirekk36 napisał(a):
aha no tak - tylko że np dla mnie - o wiele większy koszt ma w takiej sytuacji doprowadzenie tej ścieżki masy analogowej praktycznie do samego pinu masy stabilizatora - a inne elementy bym odsunął to może być dość istotne.


No w moim przypadku wcięcie raczej będzie trudne, ale dałem radę poprowadzić ścieżkę AGND praktycznie pod sam stabilizator.
AGND jest w dolnym lewym rogu.


Załączniki:

Aby zobaczyć załączniki musisz się zalogować. Tylko zalogowani użytkownicy mogą oglądać i pobierać załączniki.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 18:00 
Offline
Moderator zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2012
Posty: 3206
Lokalizacja: Kraków - obok FAB5 ATMEL'a
Pomógł: 91

To zasnął ktoś? :lol:

I znowu zapomniał wspomnieć o Rezasurmarze :o

Kupimy mu chyba Notatnik (Windowsowy).

_________________
http://www.jaglarz.info



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 18:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Jaglarz napisał(a):
To zasnął ktoś? :lol:

I znowu zapomniał wspomnieć o Rezasurmarze :o

Kupimy mu chyba Notatnik (Windowsowy).


Nie nie - to o koledze rezasurmar miało być w poradniku ale nie tym o Eaglu bo trochę nie miałem jak nawiązać do tego co planuję nawiązać ;) więc to czeka spokojnie na kolejny poradnik VIDEO na temat .... no właśnie na bardziej ogólny temat ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 18:31 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Mirku, kolejny świetny poradnik, długo na niego czekałem. Bardzo Ci dziękuję.

Chciałbym zapytać, czy planujesz może zrobić poradnik o wyświetlaczach dotykowych dostępnych w sklepie Atnela? Te TFT LCD. Będę używał ich w swojej pracy mgr i nie ukrywam, taki poradnik gdzie podobnie do tego ze Snake'iem byś od początku do końca przerobił jakąś prostą aplikację (wraz z pokazaniem jak to podłączyć do ATB i jak obsługiwać) byłby dla mnie (i zapewne dla wielu innych osób) na wagę złota.

A jak by inni zobaczyli co te "dotykowce" potrafią w połączeniu z ATB, to i sprzedaż by wzrosła tych wyświetlaczy i konwerterów ze sklepu Atnela. ;)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 18:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Tak tak mam chrapkę na omówienie tych TFT szczególnie po wyczynach kolegi Krauser w ostatnim konkursie ;) bo na prawdę można z nich dużo Wycisnąć na 8-bitowcu jak widać w jego pracy konkursowej

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 27 sty 2013, o 00:21 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2011
Posty: 780
Pomógł: 20

Witam poradniki są super rzeczywiście, ale coraz bardziej widzę niedoskonałości Eagla

Co do opcji RANK to są tak zwane majorytety poligonów podobne rozwiązanie jest w Altium Designerze tylko tam to jest czasami zakręcone :)

U mnie sprawa wygląda tak że jeśli chce większemu gronu udostępnić a projekt jest nieskomplikowany to wybieram Eagla, Jak coś sobie prywatnie tylko dla sobie dłubię to używam Design Sparka, a jak tworze coś do komercji do używam Cadstar-a

W Castarze są standardowo takie udogodnienia że jak zaznaczam na schemacie elementy z zasilacza to podświetla na PCB te elementy, największą frajdę miałem jak pracowałem na 2 monitorach i na 1 miałem, schemat a na 2 PCB po prostu przyjemność, dodatkowo niema problemów z połączeniami do elementów i zawsze jest pewność czy jest połączone czy nie bo każdy element na schemacie przy swoich pinach posiada "dwa trójkąciki" jeżeli są to znaczy że jest niepodłączony pin dodatkowo można włączyć przyciągania do tych pinów :)

Zdaje sobie sprawę że program jest tak dobry jak projektant ale jak się człowiek do udogodnień przyzwyczai to potem wybrzydza :)

Mam nadzieje że nikt tu nie będzie dyskutował który program lepszy to tylko moja opinia i inni mogą mieć inne zdanie

Pozdrawiam

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 27 sty 2013, o 00:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

Ja też uważam że cadstar jest lepszy, zresztą tu nie ma co uważać bo tak jest. Ba! Są jeszcze lepsze programy tego typu ale ..... cena ?????? Wersja demo free ????? Niestety tylko eagle daje tu najlepsze możliwości. Dlatego poradniki robię na eaglu ale jak widać to nie jest tylko kurs eagla a projektowania obwodów i jest trochę informacji które mogą się ludziom przydać niezależnie z jakiego programu korzystają

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 27 sty 2013, o 00:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 maja 2012
Posty: 758
Pomógł: 9

Program to przecież kwestia przyzwyczajenia - Mirek właśnie uczy jak projektować PCB, a to jest jakby oderwane od programu. W sumie nie miałem do czynienia z niczym innym poza Eagle'm, ale podejrzewam, że w każdym programie do PCB podobnie prowadzi się ścieżki, umieszcza polygony, przelotki, operuje warstwami. Różnice pewnie są w interfejsie, tzn. w Eaglu żeby coś zrobić trzeba się naklikać, a pewnie w lepszym programie wystarczy ruch myszką albo jakiś skrót i osiągniemy to samo. Albo jak kolega wyżej pisze program może nieco więcej robić za użytkownika - np. sygnalizować brak połączenia dwóch wire'ów blisko siebie które optycznie wyglądają na połączone. Takie niby drobiazgi, ale ułatwiają pracę.

Jednak ja bardzo cenię w Mirkowych poradnikach to, że są one uniwersalne i informacje w nich przekazywane przydadzą się czy to w Eagle czy w Cadstarze czy w Protelu czy w KiCAD. Po prostu pewne zasady projektowania PCB i rysowania schematów są uniwersalne, tak samo jak zasady dobrego programowania są niezależne od IDE i języka w którym się pisze. ;)

_________________
ATB 1.03, Win XP SP3, ECLIPSE Indigo 3.7.2



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 sty 2013, o 03:14 
Offline
Uzytkownik zasłużony dla forum.atnel.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012
Posty: 2088
Lokalizacja: Leżajsk / Kraków
Pomógł: 411

mirekk36 napisał(a):
Tak tak mam chrapkę na omówienie tych TFT szczególnie po wyczynach kolegi Krauser w ostatnim konkursie ;) bo na prawdę można z nich dużo Wycisnąć na 8-bitowcu jak widać w jego pracy konkursowej

I nie tylko tam Mirku ;)

Wkrótce opis w dziale Projekty programistyczne, a to źródło inspiracji i bibliotek 3D: http://projectproto.blogspot.com/2010/1 ... rt-ii.html .

_________________
Dragonus Cracovus: Biomagia



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 sty 2013, o 07:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2011
Posty: 27314
Lokalizacja: Szczecin
Pomógł: 1041

O żesz kurczątko !!!! Krauser ależ to fajnie wygląda ;)

_________________
zapraszam na blog: http://www.mirekk36.blogspot.com (mój nick Skype: mirekk36 ) [ obejrzyj Kurs EAGLE ] [ mój kanał YT TV www.youtube.com/mirekk36 ]



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 sty 2013, o 22:25 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 paź 2011
Posty: 108
Pomógł: 0

Krauser, nie udzielales sie kiedys na scenie 8-mio bitowcow ? Takie samo WOW kiedys zrobilem, jak zobaczylem pierwsze demo wektorowe na c-64 , no coz, ale ja juz stary jestem ;)

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 sty 2013, o 08:56 

Pomógł: 0

I pomyśleć, że teraz jeden klaster ma 64kB ;), a jeszcze 20lat temu robili na tym całe gry :D.



Góra
  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 6 mar 2013, o 18:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 27 gru 2012
Posty: 159
Pomógł: 3

Dziś skończyłem oglądać wszystkie części kursu (w końcu znalazłem czas). Świetnie zrobiony poradnik większość już co prawda wiedziałem ale w końcu wiem do czego są te skrypty :) a jest ich dużo :).

Nie wiem czy ktoś już wspominiał na forum/blogu/youtubie że w Eaglu zamiast kasować jak się coś źle zrobiło można użyć polecenia "change" (taki klucz na prawym pasku narzędziowym pod poleceniem "rotate")
Możemy tam zmieniać:
-grubości ścieżek ale także:
-wszystkie właściwości poligonu jak: pour (wypełnienie); rank; isolate
-rozmiar czcionki (size) jej czcinke (font - tu polecam vector bo ładnie się komponuje z polem masy) grubość (ratio)
i wiele wiele innych dobrodziejstw :)

jeśli się powtarzam to przepraszam :)

_________________
sig off ;(



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO