Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki

KURS HOME ASSISTANT

Chcesz zautomatyzować swój dom bez skomplikowanego kodowania?
Zastanawiasz się nad wyborem sprzętu, oprogramowania i aplikacji?
Od czego zacząć przygodę z HA? Co będzie najlepsze na start?

Nasz kurs Home Assistant nauczy Cię krok po kroku, jak łatwo zautomatyzować swój dom i oszczędzić na rachunkach za prąd i ogrzewanie. Bez chmur, bez zbędnych abonamentów. Twoja przygoda z Home Assistant zaczyna się tutaj!

↓↓↓

    Szanujemy Twoją prywatność. Możesz wypisać się w dowolnym momencie.




    Teraz jest 13 lip 2025, o 09:06


    Strefa czasowa: UTC + 1





    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
    Autor Wiadomość
    PostNapisane: 27 cze 2017, o 19:27 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 27 sty 2015
    Posty: 61
    Pomógł: 0

    Witam wszystkich :)

    Otóż mam program, który wyświetla obrazek na e-papierze (800x600), ponieważ każdy taki wyświetlany obrazek zajmuje dużo miejsca i wygląda to mało estetycznie, więc postanowiłem kod obrazka przenieść do oddzielnego pliku. Stworzyłem dwa pliki w katalogu User

    bmp.h
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    bmp.c (nie wstawiam zawartości tablicy, bo to nie ma sensu)
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    No i główny kod main.c
    Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ] [ Zaznacz wszystko ]
    język c
    Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


    No i po kompilacji tego wyskakuje mi błąd
    Kod:
    ..\User\main.c(2): error:  #5: cannot open source input file "bmp.h": No such file or directory


    Próbowałem przenosić pliki do innych katalogów w projekcie, ale to nic nie daje. W opcjach projektu w zakładce C/C++ podałem ścieżkę (Include Paths) do głównego katalogu projektu, niestety to też nie działa. Może wy wiecie gdzie robię błąd?

    Pozdrawiam



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 27 cze 2017, o 20:49 
    Offline
    Użytkownik
    Avatar użytkownika

    Dołączył(a): 09 cze 2016
    Posty: 40
    Lokalizacja: Łódź
    Pomógł: 1

    Daj tablicę do pliku bmp.h. bmp.c wogóle jest niepotrzebny, a deklaracja extern const unsigned char bmp powinna być w pliku main.c aczkolwiek po zaincludowaniu pliku bmp.h do main.c będzie ona całkowicie zbędna.



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:08 
    Offline
    Użytkownik

    Dołączył(a): 27 sty 2015
    Posty: 61
    Pomógł: 0

    Dodałem tablicę do bmp.h, wywaliłem z projektu bmp.c, dodałem deklarację tablicy do pliku main.c, niestety błąd jest ten sam
    Kod:
    ..\User\main.c(2): error:  #5: cannot open source input file "bmp.h": No such file or directory

    Dobra udało, usunąłem w ustawieniach wszystkie ścieżki do folderów w projekcie, zapisałem projekt i dodałem wszystko w ustawieniach jeszcze raz i teraz działa :D

    Jeszcze jedno pytanie chciałem dodać drugi obrazek i po prostu program wyświetliłby pierwszy odczekał jakiś czas i wyświetlił drugi, tylko, że pojawia mi się 88 błędów w stylu:
    Kod:
    .\Debug\obj\mdk.axf: Error: L6406E: No space in execution regions with .ANY selector matching indicate_semi.o(.text).


    Czy to oznacza, że wykorzystałem całą pamięć wbudowaną w Nucleo (STM32F103RB) i teraz muszę zastosować jakąś zewnętrzną pamięć?



    Góra
     Zobacz profil  
    cytowanie selektywne  Cytuj  
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

    Strefa czasowa: UTC + 1


    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


    Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
    Nie możesz odpowiadać w wątkach
    Nie możesz edytować swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Sitemap
    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
    phpBB SEO