Kanał - ATNEL tech-forum
Wszystkie działy
Najnowsze wątki



Teraz jest 9 mar 2025, o 21:46


Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 paź 2018, o 14:01 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2595
Pomógł: 128

Fajne :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 27 paź 2018, o 21:10 
Offline
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lut 2015
Posty: 24
Pomógł: 1

Z podanej strony używałem efektu "Snow Sparkle" z bibliotekami Pana Mirka.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 08:34 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

Kiedyś się bawiłem, proszę bardzo efekt "Fire":

Jak masz bibliotekę Pana Mirka to do pliku ws281x.c:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


do pliku ws281x.h:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


w pliku main.c w pętli while np. takie wartości:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Jak uda Ci się więcej efektów przekonwertować lub zamiast delayów zrobić na timerach to daj znać !! ;) ja też jeszcze z jakimiś efektami pokombinuje. Zależy mi na Meteor Rain ale wtedy jak się starałem uruchomić ten efekt to poległem :P



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 15:24 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

A ja mam dla Ciebie jeszcze dwie rzeczy :) efekty bouncing balls i multi color bouncing balls:

do pliku ws281x.c:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


funkcję one_pixel() masz w moim poprzednim poście, funkcja send_rgb() jest w bibliotece Pana Mirka (chyba), natomiast stworzyłem nowe pliki z wszystkimi potrzebnymi funkcjami millis():

millism128.c:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


millism128.h:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


do pliku ws281x.h:
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


Uff... długo się męczyłem, ale opłaciło się :D Może uda się wykorzystać funkcje millis do wyrzucenia delayów w innych efektach :D Czekam na efekty Twoich założeń pracy :D Jak znajdę jeszcze czas to jeszcze coś napiszę :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:02 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lip 2013
Posty: 2595
Pomógł: 128

No właśnie - sporo tych floatów :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:22 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

O elegancko jak tylko dorwę zestaw to przetestuję :) Fakt z tyli floatami mnie troche poniosło :P



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 paź 2018, o 17:53 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

Mógłbyś pokazać jak rozwiązałeś sprawę z timerem? timer_sys? Za pomocą tego parametru zmieniasz wartość przerwania np. OCR0 = timer_sys? - muszę z tymi wskaźnikami poćwiczyć.

A meteor działa mi tak, że wygasza się ogon na niebiesko i dopiero leci meteor :P jeszcze z tym podziałam :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 29 paź 2018, o 19:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

Przekonwertowałem sobie na AtMega128, już działa, ale poradnik o wskaźnikach muszę teraz oglądnąć sobie przypomnieć :) postaram się później opanować tego meteora i lece z innymi efektami :)



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
PostNapisane: 31 paź 2018, o 17:23 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 13 paź 2015
Posty: 303
Lokalizacja: Rybnik
Pomógł: 10

Zrobiłem jeszcze taki dodatkowy efekcik :P

.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.


main.c
Składnia: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
język c
Musisz się zalogować, aby zobaczyć kod źródłowy. Tylko zalogowani użytkownicy mogą widzieć kod.



Góra
 Zobacz profil  
cytowanie selektywne  Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Sitemap
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group phpBB3.PL
phpBB SEO